amsel44 Napisano 8 Lipiec 2007 Autor Napisano 8 Lipiec 2007 Pozdrawiam . jeszcze cieple" szczatki niemieckiego samolotu. moze ktos je rozpozna .napisy znalazlem na jednej czesci , firma hersteller" zajmowala sie prod. zegarow.
DARAS475 Napisano 11 Lipiec 2007 Napisano 11 Lipiec 2007 Witajsilnik na 100% Mercedesa bo tylko w tych silnikach zastosowano te popychacze w innych silnikach takich jak jumo popychacze wyglądają zupełnie inaczej. Poza tym radze sprawdzić bicia producentów na zaworach.
amsel44 Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 Pozdro. no racja haha , jestem gapa na oderwanej czesci odczytalem kienzle" i to zjadlem" piszac (to firma od zegarow) . w nastepnych czesciach odcyfrowalem (producent" :)) osch" ten prostokatny el. dodatkowe oznaczenia to ;licencja ...... cos tam (nieczytelne) i S()H35/12nizej FL2120. mam trop..salve amsel44.ps. na zaworze jest ; 1,5 KG/cm2
amsel44 Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 jeszcze jedno , moze ktos wie czy siemens" robil swiece lotnicze ? wydech ! kolego deutsch ? zobacz ze tam sa koncowki przewodow i w jednej rurce linka od napedu zegara .pozdro.amsel44
okaul Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 Albo DB 605A -czyli prawdopodobnie me 109 lub 110 trafiłeś.poczytaj np tutaj:http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_605nie mam lepszego zdjęcia w swoich zbiorach - ale klawiaturka wygląda na taką samą -zdjęcie przedstawia fragment bloku silnika DB 605 Apozdro Kuba
amsel44 Napisano 8 Lipiec 2007 Autor Napisano 8 Lipiec 2007 Pozdrawiam . jeszcze cieple" szczatki niemieckiego samolotu. moze ktos je rozpozna .napisy znalazlem na jednej czesci , firma hersteller" zajmowala sie prod. zegarow.
amsel44 Napisano 8 Lipiec 2007 Autor Napisano 8 Lipiec 2007 zdjecie klawiatury . pozdro.amsel44ps. reszta do odkopania :)
amsel44 Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 dzieki okaul za potwierdzenie ,to bedzie pewnie jakis 2-u silnikowiec bo wykopalem 2-a dolki i wychodza podobne czesci. z typem bylbym ostrozny jak poczytalem to .....latalo z tymi silnikami (ew. 601 do....606) ;he 100bf 109he 111he 118hs 128me 210do 215ar 217 itd ... jaszcze kilka ( i prototypy) :) pozdro.amsel44ps. i oczywiscie koniecznie musi padac :)ps2 musze jeszcze zobaczyc jumo 211 , a w d..pie ide spac :0
fitter Napisano 10 Lipiec 2007 Napisano 10 Lipiec 2007 Amsel44 Witam .Spróbuj dojść do tłoków jeżeli są i zmierzyć ich średnice,wtedy bedzie można dokładnie określić typ silnika.Silniki DB 601-606 miały rózne średnice cylindrów.Pozdrawiam
amsel44 Napisano 10 Lipiec 2007 Autor Napisano 10 Lipiec 2007 Pozdro. fitter ,a masz moze jakies dobre przekroje tych silnikow ? (ew zdjecia podzespolow )salve amsel44.ps. niestety w okolicy wrocka roszke" pada i kopanie musi poczekac .... mam nadzieje ze dojde do wiekszych czesci silnikowych. a tak naprawde , to moze byc przeciez jumo 211.
kolega deutsch Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 hehe - Hersteller" to wytwórnia" =) kazda wytwórnia sie zajmóje produkcja czegos...^^
kolega deutsch Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 Gerät: xxxrohrHersteller: OriginalxxxBaumuster: TubaCzyli:Aparat/przyzad/sprzet: xxxrurawytwórnia: oryginalny xxxwzór: tubaa DRP angto deutsches Reichspatent angemeldtet, czyli zameldowane jako niemiecki patent w rzeszy. wazne jaka rura. ja na zdjeciu nie jestem w stanie tego przeczytac. Jesli Auspuffrohr, to moze to byc rura wydechowa...noze i nawet samolotowa.
okaul Napisano 10 Lipiec 2007 Napisano 10 Lipiec 2007 Amsel44,Ja chyba mam... w takiej krzyżackiej książce z epoki dot silników lotniczych. Tyle że książka leży w Czechach na lotnisku, a wybieram się tam dopiero za dwa tygodnie... obiecuje - jak będę pamiętał to przefotografuje albo zeskanuje i poślę Ci na priv.Swoją droga ciekawostki robili nasi zachodni sąsiedzi, np silnik z przeciwtłokami we wspólnych cylindrach...pzdrwKuba
amsel44 Napisano 10 Lipiec 2007 Autor Napisano 10 Lipiec 2007 Pozdro. okaul , mam nadzieje ze wczesniej cos jeszcze wyryje" co pozwoli na ident. ale zdjecia sie przydadza. mam tez dylemat ,bo na fotach klawiatura silnika jumo 211 jest .. praktycznie identyczne (slabe zdjecie znalazlem) . sprawa jest otwarta ...sale amsel44ps. moze takie dzwigienki robil jeden producent ?.
amsel44 Napisano 11 Lipiec 2007 Autor Napisano 11 Lipiec 2007 Salve ,DARAS475 to ostatnie zdjecie (zolta rama ) to jumo 213 i zobacz ze klaw. jest bardzo podobna :(. fitter to bardzo cenna informacja , jutro musze doczyscic 1-na klawiaturke i poszukac tego wojego" znaczka. dzieki. jesli chodzi o blok silnika i ew wal, tloki to dopiero niedziela , albo przyszly tydzien :( atak rodzinki :))tak bywa.pozdro.amsel44ps. DARAS475 znaki sa na trzonkach zaworow ?
fitter Napisano 11 Lipiec 2007 Napisano 11 Lipiec 2007 Witaj amsel44.Klawiaturka we wszystkich silnikach lotniczych czy samochodowych jest podobna .Jak już pisałem po średnicy cylindrów można coś bliżej powiedzieć o typie silnika.DB na dźwigienkach zaworowych miał znaczek trójramiennej gwiazdy.
Pytanie
amsel44
Pozdrawiam . jeszcze cieple" szczatki niemieckiego samolotu. moze ktos je rozpozna .napisy znalazlem na jednej czesci , firma hersteller" zajmowala sie prod. zegarow.
15 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.