Gość Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 Jestem z wykształcenia humanistą. Mam ogólne pytanie, czy istniejące w okresie miedzywojennym /1918-1939/ czołgi można było modernizować ? Chodzi o wymianę np. układu jezdnego, modyfikację silnika, uzbrojenia, opancerzenia ? /np. Vickersa poprzez wymianę silnika, instalacji elektrycznej etc.przystosować do standardu 7TP nie udało się/. Właśnie jestem na tropie pierwszych polskich konstrukcji pancernych. Z kilku źródeł pisanych wynika, iż w latach 1925-1926 podjęto prace mające przyczynić się do budowy pierwszego polskiego czołgu. W zasadzie jednak ograniczono się ostatecznie do modyfikacji właśnie układu jezdnego Renault FT 17 /inne gąsienice, koła i wózki jezdne, amortyzacja/. Następnie pzreprowadzono próby poligonowe w czasie których okazało się, iż osiągi i manewrowość czołgu są niezadawalające w stosunku do poczynionych nakładów. No i wystąpiły problemy z jego transportem na naczepie stosowanej tradycyjnie do przewozu Renault FT 17.A nie lepiej od razu budowac nowy pojazd ?Sukcesem natomiast zakończyła sie w tym czasie adaptacja Renault FT 17 do jazdy po torach kolejowych. Ale to już znana poowszechnie historia.
Gość Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 Zawsze taniej jest kupić licencję i dostać wszystko na talerzu. A potem można (jeśli licencja pozwala, he he fiat) modernizować. Ale jeśli to się okaże niewykonalne, to po nabraniu odpowiedniego doświadczenia można pokusić się o własną konstrukcję, lub kupić kolejną licencję.Pozdrawiam
Gość Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 A dlaczego kolega uważa że przebudowa Vickersa na 7TP się nie udała? I gdzie ewentualnie to kolega wyczytał?pozdrawiam,Trufelhunter
omi30 Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 jesli mowimy o polskich konstrukcjach to proponuje wspomniec o Pz.inz.140 ,10-TP ,14-TP
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum