Gość Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 Chcę zakupić wykrywacz. Jestem kolekcjonerem meteorytów i ma dosyć kupowania od innych, chcę zostać zbieraczem. Co będzie najlepsze. Meteoryty to głównie żelazo i trochę niklu, reszta to skała. Nie mam doświadczenia w poszukiwaniach, więc nie kupię na początek jakiegoś bajeru z mnogością pokręteł i guzików. Coś na początek do 1500 zł!DziękiPzdr
ALL Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 TO może na początek dobry wykrywacz PI. bo z tego co wiem większość poszukiwaczy meteorytów właśnie takie posiada. moi znjomi poszukują meteoryty w Hiszpani posługując się sprzętem PI.z kontaktów jakie z nimi mam z reguły znaleziska nie są głębokie.pozdrawiam ALL
random Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 Woreczko? Jan? Warszawa, ex-Sochaczew? Jeśli tak - proszę o kontakt na priva...pozdr, random
woreczko Napisano 24 Październik 2003 Napisano 24 Październik 2003 Z godziny na godzinę wiem więcej - dzięki.
Raned Napisano 25 Październik 2003 Napisano 25 Październik 2003 Sprawa jest b.trudna, bowiem do poszukiwań meteorytów nadaje się większość wykrywaczy z wyjątkiem kilku, które automatycznie odrzucają drobne żelazo. Najważniejsze aby wiedzieć gdzie meteoryty spadły i umieć odróżnić kawałki skorodowanego żelaza, żużle i rudy od meteorytu, a tego bez badań nie potrafią nawet eksperci.Ponadto sporo jest meteorytów kamiennych np. Pułtusk i żaden wykrywacz nie pomoże tylko wytrawne oko.
woreczko Napisano 25 Październik 2003 Napisano 25 Październik 2003 Meteoryt Pułtusk jest jak najbardziej wykrywany ponieważ znaczny jego procent to żelazne wtrącenia. Mało jest meteorytów ez żelaza". Ponad 90% jest przyciągana przez magnes i ma metaliczne żelazo w swoim składzie.