Jump to content

2 Bunkry??


matrox

Recommended Posts

witam serdecznie szanowne grono poszukiwaczy i od razu przechodzę do sedna sprawy,
na takie bukry (schrony)ostatnio natrafiłem,
http://img524.imageshack.us/my.php?image=11006031zm7.jpg
są 2 identyczne w odleglości około 500 m od siebie, mają po 2 wejścia i po srodku między wejściami otwór (wcześniej wejścia były zasypane, ale jakaś ekipa to odkopała, może jest ktoś z tej ekipy na forum) środek schronu to jedno wielkie pomieszczenie tak pi razy drzwi 4-5m szerokości na 17-19m długośći, trudno powiedzieć czy był tam jakiś podział na mniejsze pomieszczenia czy też jeszcze coś innego.
Wszystkie metalowe elementy metalowe co dało się gwizdnąć to ktos już gwizdnął
http://img521.imageshack.us/my.php?image=11006019ka2.jpg,
albo po prostu tak to zostało fabrycznie" zrobione (materiały ciętę palnikiem), ta belka z powyższego zdjęcia to prawdopodobnie przez całą długość bunkra przebiegała. Ponadto wejścia były zasypane gruzem z rozbitej podłogi w schronach, zresztą jedno z wejśc jest nadal zasypane, wracają do rozkruszonej podłogi to nie bardzo rozumiem poco ktoś to wogóle robijał. W jednym bunkrze jest totalnie rozbita podłoga i wystają z podłogi jakieś rury http://img433.imageshack.us/my.php?image=11006028rp8.jpg
i dwie wiązki kabli składających się z parunastu (raczej aluminiowych) zył w papierowo szmacianej izolacji. http://img430.imageshack.us/my.php?image=11006027fj5.jpg
Sufit (http://img512.imageshack.us/my.php?image=11006015ca9.jpg) i ściany są pofalowane" jak na zdjęciu powyżej. Dzięki temu (wg mnie) nie ma tam zjawiska echa. Chciałbym prosić szanowne grono poszukiwaczy o identyfikacje tych budowli, czy to PRLowskie schrony czy jakieś poniemieckie, oraz jakie mogło być ich zastosowanie.
dzięki i pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Być może pytasz o to samo miejsce- zobacz zdjęcia w wątku:
http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_watek.php?id=2569#35338

Podobno miały to być magazyny materiałów pędnych dla pobliskiego niemieckiego lotniska.

Link to comment
Share on other sites

cze matrox,
to są schrony piechoty, tylko że wybudowane w 1918 roku, i stąd mówi się że to schrony mobilizacyjne ;),
a ten który podałeś na zdjęciu dodatkowo nosił numer 2.
Pamiętam jak schrony miały jeszcze szkielet. Tylko czekać, aż pojawią się pęknięcia i schrony się zawalą :(

Link to comment
Share on other sites

aleeee strzeliłem babola :) zamiast 1918 powinno być 1914.
jeszcze pare lat temu w schronach tych nie tylko był szkietel zachowany w całości ale i inne części wyposażenia (drzwi, obudowy wentylatorów, wieszaki, drewniane stojaki na karabiny etc., a w jednym nawet tuba głosowa!) Takie pierdołki można zobaczyć dziś chyba tylko w dwóch - ale oto trzeba zapytać się harcerzy ;)bo oni trzymają nad tym pieczę.
Intergracja :))) - czemu nie> chyba masz meila.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information