Frozzer Napisano 5 Wrzesień 2003 Autor Napisano 5 Wrzesień 2003 mam pytanko, ile jest wart motor dkw sachara 1937 rok 100% oryginal, zapalasz i jedziesz, moze sie orientujecie?
Cyrograf15 Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 Nigdy nie było takiego motocykla. Sachara to BMW lub Zundapp. Największe DKW to Block 500 (ZB) - SB 500. Wojtek
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 oj oj ja widziałem taki motor jest to dkw 350 z koszem nazywana przez własciciela dkw sahara... i nawet jakos to szło po polnych drogach był do sprzedania za 6000 zł z papierami i na chodzie. ztargowałem do 4500
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 nie ma takiego motocykla dkw sahara. w roku 1937 produkowano w pojemnosci 350 model sb albo juz nz , nie jestem pewien. sam jestem posiadaczem nz WH, a przez moje rece przewinelo sie kilka dekawek bo zajmuje sie tym od dawna. jesli mozesz kupic dekawke to ustal model jaki to jest a potem stopien kompletnosci. pamietaj jednak ze zawsze diabel tkwi w szczegolach tj. elementach ktora ciezko zdobyc. chcesz to pogadamy na priwa.
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 a jesli mozesz kupic sb to w tym roku produkowano tez sb 500. od 350 odroznisz tym ze 350 jest jedno a 500 dwu cylindrowa
Cyrograf15 Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 DKW o pojemności 350 z 1937r. to SB 350/37 z ręczno-nożą zmianą biegów. Sachara to nazwa zarezerwowana" dla motocykli z napędem na koło wózka.Wojtek
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 nie jestem pewien czy nz produkowano od 37 czy 38 roku. nie mam przy sobie literatury.spodkalem sie z okresleniem sachara" w odniesieniu do dekawek nz 350-1 czyli z zeliwnym silnikiem. jest to jednak potoczna nazwa i byly one produkowane duzo pozniej
Cyrograf15 Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 NZ od 1938. W 1938 rówież SB jeszcze.Wojtek
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 Panowie,Kilka drobnych uwag:-po pierwsze Sahara", a nie sachara" , jesli juz,-po drugie - pokazcie mi jakikolwiek dokument okreslajacy oficjalnie ktorykolwiek niemiecki motocykl z okresu 2 WS mianem Sahara".Nazwa ta wystepowala jedynie nieoficjalnie i dotyczyla motocykli produkowanych dla AK (Afrika Korps) przez BMW, Zundapp oraz DKW.Roznily sie one od normalnych egzemplarzy seryjnych stosowaniem innych filtrow powietrza, innych uszczelek itp.Mowiac krotko - byly dostosowane do uzywania w warunkach pustynnych.Po zakonczeniu kampanii tunezyjskiej produkcji zaprzestano i dzis oryginalna Sahara" to prawdziwy rarytas.-po trzecie - nazywanie kazdej BMW R-75, Zundappa 800, czy DKW 350 jako Sahara" to bzdura.PozdrowieniaGrendel
Gość Napisano 5 Wrzesień 2003 Napisano 5 Wrzesień 2003 w mojej ostatniej wypowiedzi bylo azwa potoczna" dkw nz350-1 to sahara. to wszystko.a okreslanie r-75 lub ks750 mianem sahara to ta sama historia przy czym ma one odniesienie do przeznaczenia motocykla, nie jak w przypadku dkw. zreszta nazwa ta w spoleczenstwie jest gleboko zakorzeniona i czesto jest stosowana w odniesieniu do motocykli bmw lub zundapp tych modeli. o roznicach w budowie pomiedzy wersjami na front wschodni a nimi nie bede sie rozpisywa, bo nie potrzeba.bruno
Frozzer Napisano 6 Wrzesień 2003 Autor Napisano 6 Wrzesień 2003 ta dkw o ktorej mowie ma zeliwny blok silnikowy
Frozzer Napisano 6 Wrzesień 2003 Autor Napisano 6 Wrzesień 2003 bruno chentie bym na priw porozmawial, ale cos mi sie wydaje ze mail podany przez ciebie jest lewy" :) napisz do mnie, a jak mozesz podaj numer tel.
Frozzer Napisano 6 Wrzesień 2003 Autor Napisano 6 Wrzesień 2003 to jest dkw z zeliwnym blokiem, bez kosza, 100% oryginal oprocz wnetrza lampy, poj. 350moze to troche pomoze
Cyrograf15 Napisano 6 Wrzesień 2003 Napisano 6 Wrzesień 2003 Podaj numer ramy to podam typ i rok budowy.Wojtek
Gość Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 KTO TO WYMYŚLIŁ ŻE NAZWA SAHARA JEST ZAREZERWOWANA DLA MOTOCYKLI ZUNDAPP I BMW ???????!!!!!!!!CO ZA BZDURA !!!!!!!!!I MOŻE JESZCZE DLA MOTOCYKLIZ WÓZKIEM !!!!!!!!..........prawie spadłem z krzesła ze śmiechu...ale uporządkujmy fakty1. motocykle produkowane na potrzeby Wehrmahtu były fabrycznie pokrywane farba wehrmaht-olive od bodajże 1942 choć tu mogę się mylić , podobnie jak cała reszta szkopskiego sprzętu , na który w jednostkach nanoszono barwy maskujące , a na motocykle generalnie nie i stąd na froncie wschodnim , jak i zachodnim pomykały sobie motorki pomalowane Żółto piaskowym kolorem , był to jdnak kolor inny (jaśniejszy) od tego jaki stosowano w motocyklach dla AK , sam jestem posiadaczem DKW RT-125 sahara" właśnie z racji takiego malowania2. Wehrmaht używał różnych typów motocykli i co może niektórych zdziwi nie tylko ciężkich i nie tylko z wózkamibyły to przeważnie (nie chce mi sie tu wymieniac tych w mniejszych ilościach czy pochodzących z rekwiracji)motocykle DKW RT-125,NZ-350,NZ350-1 Triumph(Triumph Werke Nurburg - nie mylić z angielskim Triumphem) BD-250 , NSU 501/601OSL , Zundapp KS-600,KS-750 , BMW R-12,R-75 , w latach 30-tych i na początku wojny używali też starszych typów motocykli np: BMW R-11 czy NSU 501T , ale te nosiły barwę feldgrau3. co do tego ile jest wart taki motor to najbardziej poszukiwany DKW NZ-350/1 z racji rzadkości jaki by nie był jest nieco tańszy od BMW R-35 , tak że sądze że max. do 4 tys.
Frozzer Napisano 7 Wrzesień 2003 Autor Napisano 7 Wrzesień 2003 czyli jak chlop chce 2tys. to mam brac i sie nie zastanawiac? :)
Zbychub Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 2 tyś złotych??????????Frozzer a w jakim stanie jest ten motocykl???Do remontu czy odrestaurowany ??
Zbychub Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 Zapomnialem dodac ze nigdy nie zaplacilem wiecej za motocykl niz 500 zlotych maxymalnie.Byly to motocykle do remontu lub w mniejszym stopniu niekompletne.
Frozzer Napisano 7 Wrzesień 2003 Autor Napisano 7 Wrzesień 2003 motocykl nie wymaga remontu, jest gotow do jazdy
Cyrograf15 Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 O ile motocykl jest orginał bez patentów" to cena jest OKWojtek
Cyrograf15 Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 Do iglannadona, pomaluj WSKę piaskowym to będzie WSK-SAHARAWojtek
Zbychub Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 Jeśli motocykl jest kompletny i bez zadnych przeróbek stan tzw.100% orginal to mozna pomyślec.Ja osobiście bym sie targował.Zobacz na stronach weterana szos tam jest sporo ogloszen będziesz mial skale porównawczą.Wiem że zaczyna byc to powoli rarytas...Nie pamietam który model DKW mial zeliwny blok silnika..Jesli jest to ten to nie ma co mysleć.Kasa w dłoń i powodzenia podczas targowania.
Gość Napisano 7 Wrzesień 2003 Napisano 7 Wrzesień 2003 frozzer odpisalem ci na priw. dostales?a jesli ma ona org. predkosciomierz, puszke pradow i reszta jest nie pochlastana i niepozeniona z izem to cena jest jak najbardziej ok.apropo porownania cen, w mojej brakowalo predkosciomierza i wlasnie go nabylem za 150 euro. powiem ci ze sie ciesze z ceny.
Frozzer Napisano 8 Wrzesień 2003 Autor Napisano 8 Wrzesień 2003 ok wiec juz mniej wiecej wiembruno maila dostalem, jak bedzie mozliwosc porobie wiecej zdjec. szczegolnie wszystkich kabli i zegarow
BBasia Napisano 8 Wrzesień 2003 Napisano 8 Wrzesień 2003 zapisz do mnie na prv bo tkie motocykle sa w polsce!!!!!!!!!!!!pisz jak chcesz coś wiedzieć wiecj na temat dykty jako ze bawue się w tym temacie od wielu lat a sam mam 3 właściewie sztuli stojące na kołach a jeszcze full części na wymianę!!!pozdr michał bbASIA
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.