szym Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 W tekście jest spore przekłamanie. Program OTTO dotyczył rozbudowy całej sieci komunikacyjnej na terenach wschodnich i realizowany był w latach 1940-41 w ramach przygotowań do wojny ze ZR. Budowę linii kolejowej Tomaszów - Radom (w tym rozbudowę stacji w Tomaszowie i budowę wieży ciśnień) rozpoczęto na przełomie 1940-41 i mozolnie prowadzono do końca 1944. Linię doprowadzono w okolice Drzewicy, a jej budowę do Radomia zakończono już po wojnie w 1949.
szym Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 Szyld jednego z odcinnków Baudienstu którego robotnicy (głównie przymusowi) budowali linię Tomaszów-Radom http://www.bunkierkonewka.eu/galeria/displayimage.php?album=2&pos=8
stalk3r Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Dziadek mi opowiadał, że jego też zagnali do kopania przy budowie linii kolejowej do Radomia. Potem jakoś dobrze zakręcił i zajmował się sprzątaniem baraków w których mieszkali robotnicy, a na koniec pilnował jakichś magazynów w Tomaszowie - sporo rzeczy tam Niemcy przeładowywali - choć dobrze ich pilnowali to udało mu się zwinąć raz trzy wina ;) Poza tym mówił, o budowie schronów kolejowych na Jeleniu, że miały kilka pięter w dół, budowli je więźniwie, których potem Niemcy mieli rozstrzelać. Wogóle dużo dziadek mówił i dobrą miał pamięć. Żałuję ,że nie nagrywałem tych rozmów z nim :/
szym Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Dzięki modom za trafną decyzję przekierowania wątku do tego działu po 6-ciu latach od jego założenia.Teraz wypada tylko zadać sakramentalne pytanie: Tomaszów Mazowiecki - gdzie kopać? (żeby znaleźć się w klimacie tego działu).
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.