Australian Infantryman Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Mam komplet podobnych ładownic brytyjskich sygnowanych BAGCRAFT Ltd 1944." Z przodu są standartowe, ale zamiast zaczepów z tyłu mają przyszyty pas z parcianego materiału przez który przewleka się pas główny. Wygląda na to, że są one przeznaczone do noszenia bez szelek. Czy takie ładownice były używane w czasie wojny? Macie może jakieś archiwalne foto?
Australian Infantryman Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Ładownica uniwersalna, a więc jedno i drugie (sten i bren),a może i trzecie (SMLE), tylko nigdy nie widziałem zdjęcia Tommy'ego z ładownicami i bez szelek.
Dunczyk Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Drodzy koledzy to ładownica do brena, łączyły sięw ten sposób, że jedna szeroka szelka przechodziła przez kark żołnierza, druga opasała go w pół, poszukam fotek i zamieszczę, nie jest uniwersalna bo w stosunku do uniwersalnej jest nieco większa i pojemniejsza - magazynki do brena
Vilkaloki Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Haaaa w tym temacie jestem lejek ale dobrze zapamiętałem :]
Australian Infantryman Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 Dzięki Dunczyk! Jesteś rzeczowym i poważnym facetem. Jeszcze jedna fota takiej samej ładownicy innego producenta. Zwróć uwagę, że mają inny sposób mocowania niż na Twoich fotach. To po prostu tylko przyszyty pas parcianego materiału bez żadnych zaczepów. Jest tych ładownic dużo na rynku internetowym i są tanie.Może to jakieś zapasy, które nie zdążyły wejść do użycia? Uproszczona wersja? Tak sobie głośno myślę... Nie ukrywam Dunczyk, że liczę na Twój profesjonalizm
Dunczyk Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Powiem tak, ja się nie spotkałem z taką wersją, ale nie jestem ani alfą ani omegą. Mogę dorzucić swoje przemyślenia do tego, że mogły to być jakieś uproszczenia dokonywane na szczeblu jednostek, lub jakichś zakładów remontowych? Ale tej teorii trochę przeczą Twoje słowa o powszechności ich wystepowania obecnie. Więc może jest to jakaś zupełnie późnowojenna produkcja, chociaż konserwatywni Anglicy, jak dowodzi historia, niechetnie grzebali przy swoim oporządzeniu i wiele jego elemnetów mimo upływu czasu wygląda podobnie nawet do dziś. Przyznaję, że nieprzychodzi mi nic innego do glowy. Posiadane przeze mnie i spotykane mają uniwersalne klamerki do zaczepu pasa na kark i te szlufki przyszyte na ścianie tylnej, ale oczywiście nie można wykluczyć i takiej wersji, jaką demonstrujesz na zdjęciu
CK Dezerter Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Zdjecia takiej ladownicy znajduja sie w ksizace British Web Equipment of The Two World Wars" . Wedlug tej ksiazki sa to ladownice Mk.III, MT". MT" oznacza skrot od Motor Transpor". Zwykle ladownice byly niewygodne w uzyciu i uwieraly w uda podczas dlugie prowadzenia pojazdow dlatego pod koniec wojny opracowno ten wlasnie model ladownic. Byly one przeznaczone dla kierowcow pojazdow mechanicznych. Produkcja tych ladownic ruszyla w 1944 jednak do jednostek zaczely ladownice tego typu trafiac dopiero od 1945 roku.
Australian Infantryman Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Dziękuję CK Dezerter! Masz może jakieś foto noszącego je żołnierza?
mietek Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Dokladnie jak powyzej, dla kierowcow, byly zalozone luzem na pas i mozna bylo je odsuwac. Choc ten brak klamer na szelki zastanawia?Ladownice na dodatkowa ammo do brena byly laczone paskiem od gory, pasek zakladano na kark, drugi zas spinal ladownice razem dookola.Podstawowe ladownice UK to wg moich info:MkI – zamkniecie zatrzaskMkII – klamry od pasa w 2/3 od gory, zamkniecie zatrzask.MkIII – klamry od pasa w 2/3 od gory, zamkniecie zatrzask, lub przetyczka, wyzsze o ok 3 cm – produkaja od 1944 do 1953, metal mosiadzowany, lub czerniony.
CK Dezerter Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Niestety zdjec zolnierzy z ladownicami MT nie posiadam i nigdy takich zdjec nie widzialem. Musze przyznac ze bylem zaskoczony ze wogole cos takiego jak ladownice dla kierowcow istnialo.Wedlug informacji zawartej w ksiazce o ktorej wyzej wspomnialem, kierowcy mieli uzywac szelek z przedluzkami (brace adapters) wiec na ladownicach nie byly potrzebne przesowki do szelek.
mietek Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Na zdjeciu nic nie bedzie widac, bo z zewnatrz roznice trudno by wychwycic.Roznice w dlugosciach MKII i MKIII widac na fotce: http://www.odkrywca-online.com/forum_pics/picsforum12/imgp0898.jpgwatek: http://www.odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=214812#273077
Australian Infantryman Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 Świetnie! Wiem już wszystko. Kto nosił i jak nosił. Dziękuję wszystkim za informacje. Przypuszczam, że nie zdążono zastosować ich na szerszą skalę.
mietek Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Trudno powiedziec. Pattern 37 donaszano do lat 80-tych w UK. Jeszcze w zeszlym roku widzialem dziewczyne z Sea Cadets w blancowanym na bialo P37 i spinaczach.
Australian Infantryman Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 I jeszcze raz pytanko. Na stronie angielskiego kolekcjonera czytałem, że w przeciwieństwie do dwukomorowych te ładownice były rzadko używane. Ponoć używali ich żołnierze z pododdziałów hinduskich, południowoafrykańskich, i... ochotnicy norwescy RAF szkolący się w Kanadzie. To potwierdzają fotografie. Możecie podzielić się Waszą wiedzą na ten temat?
mietek Napisano 23 Marzec 2006 Napisano 23 Marzec 2006 Widzalem je tez gdzies poopisywane jako kawaleryjskie.Co do fotek popatrze w domu po ksiazkach.Podaj link do strony, chetnie zerkne.
Australian Infantryman Napisano 23 Marzec 2006 Autor Napisano 23 Marzec 2006 To jest tutaj :http://homepage.ntlworld.com/kdds119/josephsmilitariacollection/
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.