Skocz do zawartości
  • 0

Blaszka SS ? Oryginał?

getton

Pytanie

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
nie chcę się za bardzo wtrącać, bo się nie znam na oryginał/kopia, ale potwierdzam słowa andossa- parę tysięcy blach się pewnie przez jego ręce przewinęło . Pozdrawiam andoss.
Napisano
No właśnie. Nie kwestionuje zdania kolegi, że to podróba, ale zauważyłem, że na tym forum częste są demiurgiczne stwierdzenia, bez podania powodu, który zaważył na wydaniu sądu. Ja także z niecierpliwością oczekuje ekspertyzy kolegi. Może otrzymamy kilka nowych wskazówek jak odróżniać ordynarną lipę" od oryginału.
Pozdrawiam
Napisano
Nie znam się na kodach na blachach SS, ale jeśli to 1.Gen.Kp.SS.Pi.E.Pt, to jest chyba jakiś bełkot. Pi" to saperzy, SS miało sporo jednostek saperów (szczególnie górskich), może to, co odczytałem jako Gen" to Geb" (Gebirgs), ogólnie nie znam się na tym najlepiej, ale podejrzany jest również ten zapis, Gen" to skrót dla Gendarmerie", czyli żandarmerii, ale żandarmeria i saperzy na jednej blaszce? Albo jedno albo drugie. Co oznacza skrót Pt" nie mam zielonego pojęcia, E" to Ersatz". W życiu nie zaryzykowałbym kupowania takiej podejrzanej blaszki
Pozdrawiam
Napisano
Gen. to będzie od genesen czyli ozdrowieńczy.
Tam jest jeszcze L" na końcu czyli BTL (batalion). Na górnej wygląda jak PTL a na dolnej BTL, hehe zakręcona trochę ta blaszka.
Napisano
Reasumując mamy:

Pierwszy ozdrowieńczy Korpus SS saperów Batalionu rezerwy

No to nawet ciekawe...
Komu chciałoby się wymyślać takiego dziwoląga?
Gdybym miał coś samemu wydziurgać w czystej blaszce, to wybrałbym chyba coś mniej pokręconego, tak aby nikt nie miał wątpliwości...

Co do jakości napisów, to niestety nie zawsze blachy są jak z pod igły...
Napisano
No tak, pewności nie ma i chyba nie będzie...
Rzeczywiście, nie korpus tylko kompania, ale chyba też Gen to nie ozdrowieńczy tylko generalny tak jak : General Gouvernement (generalna gubernia), a więc czytam: