greg83pp Napisano 29 Marzec 2005 Autor Napisano 29 Marzec 2005 Witam !Czy Macie jakieś fotki dkw rt125 w wojskowej wersji ? Na jaki kolor były malowane ? - przygotowuje sie do remontu kilku elementów i nie wiem czym to pokryć.PozdrawiamGrzesiek
Dykta Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Witam,RT 125 była malowana albo w feldgrau, albo w piaskowy. Wszystko zalezy od roku produkcji. Z którego roku jest Twoja RT?Pozdr.Piotrek
greg83pp Napisano 31 Marzec 2005 Autor Napisano 31 Marzec 2005 Witam !To chyba będzie feldgrau - to 1940. Pewnie na piasek też poźniej przemalowywali (?). Dzięki za pomoc:) Czy Macie moze jakieś foto DKW ?PozdarwiamGrzesiek
iglanadon Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 mam takiego motóra, malowanie piaskowe kładzione w kilku warstwach na podkładzie koloru marchewkowego, po obu stronach zbiornika paliwa malowany (nie naklejany) czarno zielony znaczek DKW w formie uproszczonej tj. bez kółeczek Auto Union nad nim, poza tym brak znaków szczególnych, mój egzemplarz ma dość dziwnie rozwiązane przednie zawieszenie, zamiast sprężyny centralnej jest system trzech gómowych wachaczy, jak dorobię się skanera to będą foty
Dykta Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 Od pewnego momentu i NZ350 i RT 125 wychodziły z fabryki właśnie w piaskowym kolorze na czerwonym podkładzie. Sprawdzę od kiedy dokładnie i napiszę.Gumowe wahacze były na początku produkcji (o ile dobrze pamiętam do '43), później wprowadzili sprężynę.Pozdr.Piotrek
greg83pp Napisano 1 Kwiecień 2005 Autor Napisano 1 Kwiecień 2005 Witam !Dzięki za info i byłbym bardzo wdzięczny za foto :) u mnie też sa resztki gum, było o tym wspomniane w jednym z artykółów w świecie motocykli, jakims starszym numerze.PozdrawiamGrzesiek
iglanadon Napisano 2 Kwiecień 2005 Napisano 2 Kwiecień 2005 tylko dlaczego mój motor miał gumowe" zawieszenie i piaskowe malowanie ??, ciekawe jest też siodło f-my Witkopp gumowe a na nim płócienny pokrowiec - nie wiem czy to oryginalny patent WH czy powojenna samoróbka
Dykta Napisano 2 Kwiecień 2005 Napisano 2 Kwiecień 2005 Jeszcze nie sprawdziłem od kiedy DKW RT i NZ były malowane fabrycznie na piaskowo, ale możliwe, że masz jeden z ostatnich egzemplarzy na gumach, a już w piaskowym kolorze.Siedzenia były skórzane Framo.Pozdr.Piotrek
iglanadon Napisano 3 Kwiecień 2005 Napisano 3 Kwiecień 2005 właśnie odkopałem w czeluściach swojego archiwum instrukcję obsługi do RT-125 nr D 605/13 z 1.12.43opisuje ona modele wyprodukowane od 16.6.42, malowanie jest już piaskowe, co ciekawe znaczki DKW na baku mają też kółka auto-union (czemu w moim egzemplarzu nie ma nie wiem ale na pewno nie było bo nie było po nich żadnych śladów), przednie zawieszenie jest już ze sptężyną centralną, do tego byłu namalowane napisy eksploatacyjne na baku - po prawej stronie wlewu paliwa ujęte w trzy prostokątne ramki rys. niestety nie czytelne, , na urze" w dolnej części korka paliwa tej co wchodzi do baku napis- 0,12 x FUR5LITER1:25napisy eksploatacyjne na obudowie filtra powietrza
greg83pp Napisano 3 Kwiecień 2005 Autor Napisano 3 Kwiecień 2005 Cześć !Nie mam swojego 'pod ręką' :), ale na resztkach tego co kiedyś bylo kompletnym motocyklem , jest na glówce ramy kółka auto union i tablicki znamionowee - jedna normalna DKW i pod spodem druga z siemensa i z WaAPozdrawiamGrzesiek
iglanadon Napisano 3 Kwiecień 2005 Napisano 3 Kwiecień 2005 kółka auto-union nabijane były na bardzo wielu częściach, u mnie wyszły na główce ramy i wrzystkich wachaczach przedniego zawieszenia, niestety oryginalna tabliczka znamionowa nie zachowała się
greg83pp Napisano 3 Kwiecień 2005 Autor Napisano 3 Kwiecień 2005 Ja swój kupiłem przez tabliczki :) czy Wiecie może jaki symbol ma feldgrau - RAL ?pozdr.grzesiek
Dykta Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 Instrukcja niekoniecznie musi zawierać fotki z '42. Może na przełomie 42/43 wprowadzili sprężynę?Ta rura pod korkiem to miarka oleju z opisanymi proporcjami oleju z benzyną.Numer RAL lakierów:Piaskowy w 1942 - RAL 1002Piaskowy w 1943 - RAL 1000Feldgrau (czarno-szary) do 1942 - RAL 7021A kółka A-U i numery katalogowe sa na prawie wszystkich częściach (drobne, większe, silnikowe)Pozdr.Piotrek
greg83pp Napisano 2 Maj 2005 Autor Napisano 2 Maj 2005 Cześć !Ok, dzięki za namiary, może niedługo uda się zacząć coś majstrować :)Pozdr!Grzesiek
Dykta Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 Życzę powodzenia. Podrzuć jakieś fotki jak coś się ruszy. A co do instrukcji, to chciałbym nadmienić że były wydawane zawsze na początku wprowadzania danego modelu lub zmian, więc niekoniecznie odnoszą się bezpośrednio do tego co było wypuszczane np. półroku czy rok później.Pozdr.Piotrek
iglanadon Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 mam skany malowania z instrukcji ale ni cholery nie chcą wejść
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.