Skocz do zawartości

motocykl DKW RT 125 - malowanie


greg83pp

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam !
Czy Macie jakieś fotki dkw rt125 w wojskowej wersji ? Na jaki kolor były malowane ? - przygotowuje sie do remontu kilku elementów i nie wiem czym to pokryć.
Pozdrawiam
Grzesiek
Napisano
Witam,
RT 125 była malowana albo w feldgrau, albo w piaskowy. Wszystko zalezy od roku produkcji. Z którego roku jest Twoja RT?

Pozdr.
Piotrek
Napisano
Witam !
To chyba będzie feldgrau - to 1940. Pewnie na piasek też poźniej przemalowywali (?).
Dzięki za pomoc:) Czy Macie moze jakieś foto DKW ?
Pozdarwiam
Grzesiek
Napisano
mam takiego motóra, malowanie piaskowe kładzione w kilku warstwach na podkładzie koloru marchewkowego, po obu stronach zbiornika paliwa malowany (nie naklejany) czarno zielony znaczek DKW w formie uproszczonej tj. bez kółeczek Auto Union nad nim, poza tym brak znaków szczególnych, mój egzemplarz ma dość dziwnie rozwiązane przednie zawieszenie, zamiast sprężyny centralnej jest system trzech gómowych wachaczy, jak dorobię się skanera to będą foty
Napisano
Od pewnego momentu i NZ350 i RT 125 wychodziły z fabryki właśnie w piaskowym kolorze na czerwonym podkładzie. Sprawdzę od kiedy dokładnie i napiszę.
Gumowe wahacze były na początku produkcji (o ile dobrze pamiętam do '43), później wprowadzili sprężynę.

Pozdr.
Piotrek
Napisano
Witam !
Dzięki za info i byłbym bardzo wdzięczny za foto :)
u mnie też sa resztki gum, było o tym wspomniane w jednym z artykółów w świecie motocykli, jakims starszym numerze.
Pozdrawiam
Grzesiek
Napisano
tylko dlaczego mój motor miał gumowe" zawieszenie i piaskowe malowanie ??, ciekawe jest też siodło f-my Witkopp gumowe a na nim płócienny pokrowiec - nie wiem czy to oryginalny patent WH czy powojenna samoróbka
Napisano
Jeszcze nie sprawdziłem od kiedy DKW RT i NZ były malowane fabrycznie na piaskowo, ale możliwe, że masz jeden z ostatnich egzemplarzy na gumach, a już w piaskowym kolorze.
Siedzenia były skórzane Framo.

Pozdr.
Piotrek
Napisano
właśnie odkopałem w czeluściach swojego archiwum instrukcję obsługi do RT-125 nr D 605/13 z 1.12.43
opisuje ona modele wyprodukowane od 16.6.42, malowanie jest już piaskowe, co ciekawe znaczki DKW na baku mają też kółka auto-union (czemu w moim egzemplarzu nie ma nie wiem ale na pewno nie było bo nie było po nich żadnych śladów), przednie zawieszenie jest już ze sptężyną centralną, do tego byłu namalowane napisy eksploatacyjne na baku - po prawej stronie wlewu paliwa ujęte w trzy prostokątne ramki rys. niestety nie czytelne, , na urze" w dolnej części korka paliwa tej co wchodzi do baku napis
- 0,1
2 x FUR
5
LITER
1:25
napisy eksploatacyjne na obudowie filtra powietrza
Napisano
Cześć !
Nie mam swojego 'pod ręką' :), ale na resztkach tego co kiedyś bylo kompletnym motocyklem , jest na glówce ramy kółka auto union i tablicki znamionowee - jedna normalna DKW i pod spodem druga z siemensa i z WaA

Pozdrawiam
Grzesiek
Napisano
kółka auto-union nabijane były na bardzo wielu częściach, u mnie wyszły na główce ramy i wrzystkich wachaczach przedniego zawieszenia, niestety oryginalna tabliczka znamionowa nie zachowała się
Napisano
Instrukcja niekoniecznie musi zawierać fotki z '42. Może na przełomie 42/43 wprowadzili sprężynę?
Ta rura pod korkiem to miarka oleju z opisanymi proporcjami oleju z benzyną.
Numer RAL lakierów:
Piaskowy w 1942 - RAL 1002
Piaskowy w 1943 - RAL 1000
Feldgrau (czarno-szary) do 1942 - RAL 7021
A kółka A-U i numery katalogowe sa na prawie wszystkich częściach (drobne, większe, silnikowe)

Pozdr.
Piotrek
  • 4 weeks later...
Napisano
Życzę powodzenia. Podrzuć jakieś fotki jak coś się ruszy. A co do instrukcji, to chciałbym nadmienić że były wydawane zawsze na początku wprowadzania danego modelu lub zmian, więc niekoniecznie odnoszą się bezpośrednio do tego co było wypuszczane np. półroku czy rok później.

Pozdr.
Piotrek

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie