rob Napisano 10 Luty 2005 Autor Napisano 10 Luty 2005 Tak, dziś 10 lutego. 60 lat temu rozpoczął się jak to w 4 Pancernych" mawiano - szturm Mirosławca. Moze ktoś ma jakieś materiały dotyczące walk w tym rejonie? Z chęcią uzupełnie zbiory. W zamian mogę zaoferować plik Worda z tekstem I tomu Flisowskiego _Reportaż z Pola...". Nie jestem eksploratorem a raczej historykiem hobbystą, ale ciekawi mnie czy ktoś tam już czegoś szukał. W muzeum (notabene rewelacja. Muzealny skansen w którym nic się nie zmieniło się od 20 lat) jest do nabycia kilka publikacji. Nie wiem jak dziś ale w lecie jeszcze były. Ciekawostką jest czołg przed muzeum. Kiedy zapytałem kolesia w muzeum czy to oryginał" on powierdził i potwierdził jeszcze ze numer na czołgu to oryginał. Nie znam się na czołgach więc nic na ten temat nie mogę powiedzieć, ale numer tego czołgu (212 jak pamiętam) to numer czołgu którego walki opisane są przez flisowskiego w wymienionej ksiażce. Jak ktoś chce fotki tego czołgu to wstawię (nie chce mi sie teraz zmniejszać bo duże są trochę). Wiec jak to mogło być z tym czołgiem? Pomnik postawino bodaj w '74