Skocz do zawartości

Gwarancje Garrett na terenie Polski


proscan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam,

Ponieważ w wątku nt Bounty Huntera i Rutusa została poruszona kwestia gwarancji (także na wykrywacze innych firm) oraz pojawiła się wymiana zdań miedzy mną a reprezentantem Garretta w Polsce firmą Talcomp, chciałbym wyjaśnić tą sprawę do końca w osobnym wątku. Jak sądzę jest on ważny dla wszystkich posiadaczy Garretta.

Wątek rozpoczęty został tutaj:

http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_watek.php?id=134974

Otóż zarzuciłem dystrybutorowi, że szeroko reklamowana akcja 5-letniej gwarancji nie jest w żaden sposób udokumentowana, tzn. nabywca dostaje jedynie ustną informację, że Garrett (a co za tym idzie jego dystrybutor) udziela gwarancji 5 lat.

Na mój zarzut (czy raczej przytyk) dystrybutor wyraził zdziwienie, bo przecież na stronie www Garretta można zarejestrować swój wykrywacz, a tym samym sprawić, że jego gwarancja stanie się międzynarodowa".

Oto ta strona:
http://www.garrett.com/hobby/techsupport/cwarranty.asp#register

W związku z tym mam następujące pytania:

1. Gdzie jest napisane w warunkach oryginalnej gwarancji, że obowiązuje ona 5 lat (doczytałem się jedynie że chodzi wyłącznie o modele GTI 2500 oraz GTI1500) Sea Hunter a gwarancję tylko 1 rok.) ?

2. Czy ktokolwiek, kiedykolwiek widział gwarancję Garretta napisaną w języku polskim (przypominam - taki język obowiązuje w naszym kraju)?

3. Ilu z czytających to forum rozumie o co chodzi w poniższym fragmencie umowy gwarancyjnej?

THIS WARRANTY IS EXPRESSLY IN LIEU OF ALL OTHER WARRANTIES, EXPRESSED OR IMPLIED, INCLUDING THE WARRANTY OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE BUYER ACKNOWLEDGES THAT ANY ORAL STATEMENTS ABOUT THE MERCHANDISE DESCRIBED IN THIS CONTRACT MADE BY SELLERS' REPRESENTATIVES, IF ANY SUCH STATEMENTS THEYRE MADE, DO NOT CONSTITUTE WARRANTIES, SHALL NOT BE RELIED UPON BY THE BUYER, AND ARE NOT A PART OF THIS CONTRACT FOR SALE. THE ENTIRE CONTRACT IS EMBODIED IN THIS WRITING. THIS WRITING CONSTITUTES THE FINAL EXPRESSION OF THE PARTIES' AGREEMENT AND IS A COMPLETE AND EXCLUSIVE STATEMENT OF THE TERMS OF THIS AGREEMENT.

Mimo że mam CAE nie jestem pewien czy rozumiem ten prawniczy bełkot.

4. Czy rejestrujący się na podanej stronie Garretta zadają sobie sprawę, że w dopisku dla klientów spoza USA (Special Notice to Foreign Customers) istnieje zastrzeżenie, że warunki gwarancji mogą być inne i że Garrett wymaga autoryzacji u dealera w przypadku chęci zgłoszenia żądania gwarancyjnego bezpośrednio do Garretta.

i wreszcie

5. Co mają począć osoby nie mające dostępu do internetu i/lub nie znające angielskiego?

Jako że moja firemka obsługuje" również naprawy gwarancyjne, nie chciałbym by odczytywano ten wątek jako atak na serwis Garretta w Polsce. Nie o sprawność serwisu tu chodzi (był on chwalony na tym i na innych forach), ale o to czy trzeba za niego płacić czy nie.

Chciałbym po prostu zrozumieć jak firma Talcomp wyobraża sobie wywiązywanie się ze zobowiązań gwarancyjnych po np. po 3 czy 4 latach skoro dokument gwarancyjny nie istnieje, a i sama firma Garrett odżegnuje się od gwarancji dłuższych niż 2 lata (poza wspomnianymi 2 modelami).

proscan
Napisano
Jako autoryzowany dystrybutor Garrett Electronics Inc. niniejszym wyjaśniam:
gwarancją producenta realizowaną przez Talcomp Systemy Bezpieczeństwa, Kraków; www.talcomp.pl objęte są wszystkie urządzenia Garrett Electronics Inc., Garland, Tx, USA legalnie sprowadzone na teren RP i sprzedane w naszej sieci sprzedaży (bezpośrednio lub przez dealerów);
Gwarancją 5-letnią są objęte modele GTI2500, GTI2500 Supreme, GTI1500, GTAx1250;
Gwarancją 2-letnią są objęte wszystkie pozostałe modele oprócz Infinium LS oraz Sea Hunter Mark II (czyli detektory podwodne; na które producent i my tzn Talcomp udzielamy 1-rocznej gwarancji).
Przypominam iż zgodnie z obowiązującym prawem w RP za realizację gwarancji i rękojmii odpowiada sprzedający.
Wydanie dokumentu gwarancyjnego nie jest wymagane.
Warunki gwarancji oraz ochrony konsumenta są określone i chronione ustawowo.
Rejestracja gwarancyjna odbywa się natomiast na dwa sposoby:
1. kupujący dokonuje rejestracji za pomocą formularza rejestracyjnego (http://www.garrett.com/hobby/techsupport/cwarranty.asp)
2. dystrybutor tj. Talcomp przekazuje informacje o nr seryjnym urzadzenia oraz dacie sprzedaży (+/- 14 dni) do producenta; tym samym korygując ewentualne opóźnione rejestracje gwarancji dokonywane bezpośrednio przez kupujących.
Zgodnie z ogólnymi warunkami gwarancji urządzenia wymagające naprawy serwisowej muszą być przekazane przez autoryzowany punkt sprzedaży (dealer) do dystrybutora (Talcomp). Dystrybutor wykonuje naprawę gwarancyjną zgodnie z warunkami autoryzowanego serwisu Garrett lub przekazuje urządzenie do naprawy fabrycznej. Obowiązuje limit czasu na wykonanie naprawy do 90 dni.
W przypadku udzielenia przez Talcomp gwarancji innej niż gwarancja producenta (czyli dłuższej) kupujący otrzymuje stosowne dokumenty, natomiast odpowiedzialność za realizację zobowiązań spoczywa na naszej firmie. Talcomp jest obecny na polskim rynku od 24 lat i zgodnie z tradycją oraz normą ISO 9001:2000 realizuje konsekwentnie usługi oraz zobowiązania.
Pan Piotr Szyngiera z firmy Proscan, Gliwice nie jest serwisantem urządzeń produkowanych przez Garrett Electronics Inc. W przeszłości korzystaliśmy sporadycznie z jego usług (tłumaczenia&naprawy pogwarancyjne), gdyż jest uznanym w Polsce specjalistą.
Mamy nadzieję, że prowadzona przez Proscan działalność (w tym sprzedaż detektorów konkurencyjnych dla Garrett'a) nie jest faktycznym powodem zainicjowania postu.
Napisano
Witam.

Jeżeli mnie pamięć nie myli to Dz.U. z 27 lipca 2002 nr 141 wyraźnie mówi o gwarancji dwuletniej na tego typu towary. W myśl tych przepisów gwarancja rozkłada się po roku na producenta i na sprzedawcę. A zapomniałem dodać, że przepisy obowiązują od stycznia 2003. Tak że łachy nikt nikomu nie robi tylko ludzka niewiedza powoduje, że różny handlowy element wiedząc to łaskawie na niektóre towary daje aż dwa lata gwarancji. Jak coś przekręciłem to proszę łaskawie o sprostowanie.

Pozdrawiam
Verte
Napisano
I jeszcze jedno. Zapomniałem dodać, że jeżeli ktoś ma wystawioną gwarancję na 1 rok (po styczniu 2003) to nie jest żaden problem. Sprzedawca ma po prostu obowiązek zapewnić gwarancję 2-letnią a naprawdę przyparty „do muru” będzie się tłumaczył banalnym przeoczeniem, zapomnieniem, niewiedzą itd. Nic nowego .... kiedyś bywały gwarancje na 3 miesiące :-)))))))))))))))))))))))

Verte
Napisano
Witam,

Co prawda nie doczekałem się odpowiedzi na swoje pytania, ale udało się uzyskać jakieś jednolite stanowisko oficjalne przedstawiające politykę gwarancyjną firmy Talcomp.

Czy jest ona sensowana i wiarygodna, niech ocenią czytający. Mnie to nie dotyczy.

Verte ma rację. Przypomnę ponadto, że w myśl ustawy o zakupie konsumenckim sprzedawca odpowiada za wszelkie zobowiązania, w tym znajdujące się w reklamie. Także powyższe zobowiązanie publiczne do udostępniania zastępczego wykrywacza na czas naprawy gwarancyjnej może być prawnie egzekwowane. Pojęcie rękojmi w tej ustawie nie istnieje.

Co się tyczy moich intencji, to chciałem tylko wyczyścić sprawę (w reakcji na post nt gwarancji 5-letniej Bounty Huntera, nieobowiązującej w Polsce). Tak jak napisałem sam się zamuję serwisem (NIE GARRETTA - NIDGY NIE WYKONYWAŁEM ŻADNYCH NAPRAW ANI TŁUMACZEŃ DLA FIRMY TALCOMP) i byłem zdziwiony jak ma być realizowana gwarancja 5-letnia, gdyż nigdy nie widziałem żadnej konktretnej deklaracji. Moje wątpliwości pozostały tym bardziej, że oficjalne stanowisko ulega ewolucji (wystarczy porównać wpisy na tym forum).

Mimo wszystko życzę wielu sukcesów !

proscan
  • 1 year later...
Napisano
Ponieważ ten wątek wskazałem na innym forum (styczeń 2006), to chciałbym tu tylko dopisać, że obecnie w Polsce są dwaj dystrybutorzy Garretta i każdy z nich posiada punkt serwisowy dla sprzętu zakupionego właśnie u niego.

pzdr.

proscan
Napisano
Znanych jest przynajmniej 4 dystrybutorów: Talcomp - Kraków,
L.Tech - Rzeszów, Viking - Warszawa, Militaria V2 - Wrocław, a do niedawna byłi to jeszcze inni dystrybutorzy (nie wiem czy wcąż są).
Napisano
Z tej czwórki, tylko dwóch jest faktycznymi dystrybutorami. Pozostali są tylko sprzedawcami (można ich nazwać czysto po polsku re-sellerami lub pośrednikami) zaopatrującymi się u krajowych dystrybutorów.

Sprzedawców Garretta jest o wiele więcej. O ile mi wiadomo wszyscy zaopatrują się u jednego z dystrybutorów.

proscan
  • 3 months later...
Napisano
Napisałem ponad 760 postów na tym forum.

Myślę że wystarczy na jakiś czas, a w każdym razie dopóki przestanę być traktowany przez moda na tym forum tak samo (albo i gorzej) jak pierwszy lepszy śmondak (też człowiek) z dorobkiem 1 postu.

Niech inni teraz popracują na to, by Odkrywca znajdował reklamodawców na swoje banery.

Masz pytanie - pisz na priv.

pzdr.

proscan

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie