Domino(*) Napisano 10 Październik 2004 Autor Napisano 10 Październik 2004 Witam!Wykopałem trzy ołowiane kule o średnicy 14mm oraz 16mm.Dwie z nich mają białawy nalot, chyba tlenek olowiu.Czy są to kule z muszkietu?Jestem laikiem w tych sprawach czy moze ktoś mi pomóc?Są dosyć cieżkie.Pzdr
kopijnik Napisano 10 Październik 2004 Napisano 10 Październik 2004 do mietekWitam mogą być i gwintowanepatrz: sztucerdo dominojeżeli znalazłeś kilka sztuk w jednym miejscu (okolicy) tego samego kalibru, być może to wojenne (bitewne).Ogólnie rzecz biorąc kaliber pocisków wojskowych maleje z czasem.Ammo cywilne jest bardziej zróżnicowane.Mogę swoje" zważyć i zmierzyć dla porównania - 1831.kopijnik
mietek Napisano 10 Październik 2004 Napisano 10 Październik 2004 Masz na myśli pociski w kształcie kuli? Do broni gwintowanej odprzodowej? Był to margines. Na fotce obok widać ewolucję pocisków ołowianych. Zwróć uwagę (lata produkcji) jak szybko po wprowadzeniu broni gwintowanej weszły nowe kształty pocisków i jak się zmieniały.
Domino(*) Napisano 10 Październik 2004 Autor Napisano 10 Październik 2004 Witam!Wykopałem trzy ołowiane kule o średnicy 14mm oraz 16mm.Dwie z nich mają białawy nalot, chyba tlenek olowiu.Czy są to kule z muszkietu?Jestem laikiem w tych sprawach czy moze ktoś mi pomóc?Są dosyć cieżkie.Pzdr
mietek Napisano 10 Październik 2004 Napisano 10 Październik 2004 może muszkiet, może karabin skałkowy, może kapiszonowy, może kula z dubeltówki - wiadomo tylko, że nie gwintowana.Wszyscy się zawsze upierają na muszkiet :)
Domino(*) Napisano 10 Październik 2004 Autor Napisano 10 Październik 2004 Dwie kula mają ślad gwintowania, takie prostokątki małe wokół kulki, co to oznacza?Pzdr
Pytanie
Domino(*)
Wykopałem trzy ołowiane kule o średnicy 14mm oraz 16mm.Dwie z nich mają białawy nalot, chyba tlenek olowiu.Czy są to kule z muszkietu?Jestem laikiem w tych sprawach czy moze ktoś mi pomóc?Są dosyć cieżkie.
Pzdr
5 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi