Rumburak Napisano 14 Sierpień 2004 Autor Napisano 14 Sierpień 2004 HELLO! Wydaje mi się, że zdjęcia powstańczej artylerii są dosyć rzadkie. Na zdjęciach widziałem chyba tylko Paka 40 w Ogrodzie Krasińskich. A podobno powstańcy warszawscy mieli cztery działka??? Na pewnej wystawie w Instytucie Zachodnim w Poznaniu znalazłem takie fotki, które sfotografowałem. Na jednej jest armatka", której zdjęcia nie widziałem wcześniej, ale może się mylę i jest ono wamj znane. Spróbuję je tu wkleić: Wybaczcie słabą jakość, nie jestem biegły w fotografowaniu
Rumburak Napisano 14 Sierpień 2004 Autor Napisano 14 Sierpień 2004 A teraz artyleria innego rodzaju, też chyba niezbyt znane zdjęcie?
Rumburak Napisano 14 Sierpień 2004 Autor Napisano 14 Sierpień 2004 I jeszcze jedna powstańcza ombarda"!PS. Na wspomnanej przeze mnie wystawie w IZ w Posen są też zdjęcia podpalaczy Warszawy, zdjęcia portretowe tych kolesiu ze sprengkomanndo co wysadzali i podpalali domy po PW. Wielu z nich to młodzi kolesie, pewnie jeszcze żyją, bo żadnej kary za wojnę nie mogli ponieść - wykonywali rozkazy. Ale może wrzucimy ich foty do sieci, żeby sobie ich dzieci i wnuki zobaczyły co tatusiowie robili w czasie wojny? Co o tym sądzicie?
mietek Napisano 14 Sierpień 2004 Napisano 14 Sierpień 2004 Armatka na początkowych fotkach, jest to konstrukcja bazujaca na zdemontowanej armacie czołgowej (40-45mm?).Strzelano z niej zachowanymi z września pociskami 37mm,były lekko podrdzewiałe i mniejszego kalibru więc okręcano je szmatami.Konstrukcja powyżej to nie armatka a moździeż.
Gość Napisano 14 Sierpień 2004 Napisano 14 Sierpień 2004 wiem z opowiadań swiadka ze mieli zdobyta jeszcze czeska armatkę kal 3...mm i jak sie wycofywali to zakopali ja w piwnicy kamienicy razem z całym warsztatem rusznikarskim... a kamienica stoi do dzisiaj. bo ja widziałem tylko ze w srodku komórki murowane