Jump to content

SebaChester

Forum members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SebaChester's Achievements

0

Reputation

  1. Nie wiem jaki to rodzaj papieru i emulsji fotograficznej, nie za bardzo się na tym znam. W zasadzie interesowałoby mnie tylko, czy takie stare atramenty sprzed około 100 lat rozpuszczają się w wodzie. Można by spróbować wtedy zmyć atrament wodą destylowaną i wacikiem.
  2. Prawdopodobnie łyżeczka do absyntu. Kładło się ją na kieliszku, na perforowanej łopatce stawiało się kostkę cukru, przez którą następnie przesączało się absynt.
  3. Dziękuję za linka. Ktoś mi już kiedyś podpowiadał, że wyrób jest pewnie z terenu późniejszych Niemiec, może Solingen. Jeżeli w USA stosowano je z belgijskimi karabinami, to może być to też wyrób z Belgii.
  4. Witam wszystkich. Ładnych parę lat temu nabyłem na giełdzie staroci w Bytomiu bagnet typu jatagan identyczny z bagnetem francuskim wzór 1842. Wszystkie wymiary się zgadzają, brak oznaczeń na grzbiecie głowni. Na płazie i rękojeści punca z literą R pod koroną. Nie mam pojęcia co to za wytwórnia. Z tego co pamiętam sprzedawca twierdził, że to bagnet "forteczny belgijski". Wiem, że bagnety tego wzoru stosowane były także do karabinów fortecznych wzór 1842. Pozdrawiam.
  5. Witam i dziękuję za zainteresowanie. Czyli fotografia pierwsza piechota lata 20-ste, jeżeli Łuck to 24 Pułk Piechoty, co by się mniej więcej zgadzało. Jak wynika z informacji, pułk był formowany w okolicach Radomia, gdzie też rodzina zamieszkiwała. Tyle tylko, że w momencie formowania dziadkowy brat miał 11 lat. Jeżeli chodzi o drugie zdjęcie - raczej lata 30-ste, co by się zgadzało z wiekiem drugiego brata (rocznik 1914). Według przekazów dziadka z dzieciństwa, młodszy z braci miał być "partyzantem w lesie" i zginąć w okolicznościach niewyjaśnionych, albo o których dziadek nie chciał mówić. Wiem, że w ostatnim czasie temat jest popularny, prowadzone są badania, może ktoś się orientuje w tym zakresie. Nazwisko Gałek Jan, parafia Sady Kolonia powiat Przysucha ( dawny powiat opoczyński). Na cmentarzu parafialnym mogiła zbiorowa ok. 40 nn żołnierzy. Pozdrawiam.
  6. Witam. Posiadam starą fotografię zamalowaną częściowo prawdopodobnie atramentem. Zdjęcie wykonane ok. roku 1914, format pocztówkowy ( na odwrocie strona adresowa karty pocztowej ), zamalowanie stare - w dolnej części fotografii ledwo widoczny podpis cyrylicą wykonany tym samym atramentem. Po przyjrzeniu się temu podpisowi, można zauważyć, że atrament źle pokrywał powierzchnię i chyba nie wchłonął w papier. Czy da się usunąć atrament bez szkody dla fotografii ? Pozdrawiam.
  7. Witam. Posiadam dwie fotografie po dziadku. Na pierwszej jego starszy brat - rocznik 1907 (pierwszy z prawej), na drugiej być może drugi brat - rocznik 1914. Pierwsza fotografia na odwrocie pieczątka "Łuck". Druga fotografia nie podpisana. Co można powiedzieć na tej podstawie ? Rodzaj wojsk ? Stopnie ? Czas wykonania zdjęć ? Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information