Jump to content

Kresowy

Forum members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Niestety po blisko roku nie doczekałem się odpowiedzi wysłanych do konsulatów Austrii i Włoch. Pisałem również do odpowiedników naszego MONu. Cisza. Macie jakieś koncepcje?
  2. Biję pokłony w podzięce z zainteresowanie się tym wątkiem. Jutro postaram się o namiary na wojskowe archiwum w Austrii i przy okazji na piszę list do naszego. Może coś mają konkretniejszego. Pamiętam, że jakieś piętnaście lat temu dzięki informacjom z naszych archiwów wojskowych udało mi się "zaktualizować" datę, miejsce śmierci i pochówku jednego z babcinych braci. Cała rodzina sądziła, że leży gdzieś pochowany w rejonie Niesky i zmarł od poniesionych ran 24.04.1945r (informacja podana w miesięczniku Wojsko Ludowe) , tymczasem, okazało się, że data śmierci to 25.04, a miejsce po
  3. Dzięki! Wyprzedziłeś mnie dosłownie o minuty Własnie zacząłem grzebać i wpadłem na tą stronę No to jeszcze tylko zostaje tajemnica drugiej odznaki (pewnie, dzięki podanej przez Ciebie stronie uda się szybko zidentyfikować) i tajemniczej, ostatniej bitwy. Zakładając, że brał udział w bitwie pod Piawą w czerwcu 1918r, następnie zapewne w trzeciej fazie bitwy o M.Grappa, do włoskiej niewoli dostał się między 24 października, a 3 listopada. Jeżeli nie, to od 3 listopada żadnych wielkich bitew CK armia już nie toczyła. No chyba, że szukać należy o wiele bardziej na wschód. Może to
  4. Poproszę osobę u której ta fotografia jest o dokładniejsze zdjęcie. Jeżeli się nie uda to pojadę tam we wtorek i zrobię zdjęcie cyfrową lustrzanką w dużej rozdzielczości. Wielkie podziękowania za pomoc.
  5. Mało tego- z tego co zapisane w książeczce to z niewoli zgłosił się do naszej armii we Francji (przepraszam za jakość zdjęć). Szkoda, że nie zachowała się książeczka austro- węgierska. Co do daty urodzenia to 1884 rok. A jeżeli chodzi o ten pułk to mogłoby się zgadzać- z tego co znalazłem dzisiaj w Internecie to jakaś zapasowa jednostka pułku stacjonowała w Brzeżanach czyli około 70 km od Brzozdowiec, gdzie się pradziad urodził i mieszkał do wypędzenia w 1945r. Ze składu pułku wynika, ze ok 70% to byli Rusini, 20 % Polacy. Jako "autochton" ruskim władał równie dobrze jak ojczystym.
  6. No własnie- Krzyż Niemiecki- w spisie odznaczeń Ck armii go nie widzę. Możliwe jest uzyskanie Krzyża Żelaznego? Czy załączone zdjęcie wystarczy? Jeżeli nie- jutro postaram się o lepsze. Czy poznaje Pan może przy okazji te emblematy widniejące na jego mundurze? Co do Piawy- wszystko możliwe. Zwłaszcza, ze leży nieopodal M. Grappa.
  7. Nie patrzyłem na to pod tym kątem... Możliwe, że więcej przesiedział na tyłach, ale z drugiej strony te odznaczenia... Chyba na "gębę" ich nie dawali? Zresztą nawet nie wiem jakie otrzymał i jakiej rangi były.
  8. Witam serdecznie. Długo zbierałem się, żeby spisać historię najbliższej rodziny. Opieram się na wspomnieniach babci, które skwapliwie zapisywałem po cotygodniowych wizytach u niej, potwierdzam i uzupełniam wspomnienia dostępną literaturą. Niestety mam jeden problem- nie potrafię rozszyfrować zapisów w książeczce wojskowej pradziadka. Na podstawie zawartych w niej informacji nie wiem w jakiej dokładnie jednostce służył (zapis- 7 pułk ułanów austr.) , w jakich dwóch dużych bitwach brał udział (prócz Iwonogrodu, Brześcia, Krakowa i M. Grappa), a także co istotne- jakie konkretne odznaczenia
×
×
  • Create New...

Important Information