Skocz do zawartości

gdzie toczyły się walki w katowicach??

ZnaChoR

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
mam pytanie o to gdzie (dokładne miejsca) toczyły się jakieś walki w katowicach?? chodzi mi głównie o 1 i 2 WŚ!!
jeśli znacie jakieś linki do stron o legendach katowickich i opisem walk w katowicach to też bym prosił o podanie!! jestem po prostu nowym poszukiwaczem i dopiero się wszystkiego ucze!! z góry dziękuje za odpowiedzi.
Napisano
tylko katowice czyli takie miejsca jak np: giszowiec,ligota,nikiszowiec,ligota,dolina trzech stawów oraz lasy panewnickie itp. za odpowiedźi z góry dzięki!!
Napisano
tak mietek ja ciebie rozumiem.ale jak już napisałem jestem początkujący i chodze z wykrywaczem około 2 tygodni!a jeśli chodzi o książki to najpierw bym musiał znać nazwy dywizji jakie brały udział orzaz nazwy tych bitew! więc prosze o jakieś informacje!
Napisano
No to podaje
Mokre , wilkowyje , gniotek , czułów , murcki , bytom , i można tak wymieniać dalej prawie wszędzie tu były jakieś potyczki
Napisano
a nazwy tych bitew ?? bo słyszałem o pospolitym ruszeniu" że to też było w katowicach??
dzięki za odp.
pozdrawiam
Napisano
Nazw bitew ci nie podam bo w tych rejonach albo to były potyczki , albo krótkie walki w 39 , 45 . Imało jest opracowań jeśli chodzi o te rejony.
Pozdr.
Napisano
dzięki rastcom! może inni mnie jeszcze poinformują, ale i tak dzięki tobie moja wiedza się pogłębiła i widze że jeszcze dużo przedemną!
Napisano
Na terenie Mikołowa jest miejsce o nazwie Fiołkowa Góra - pozycje polowe z września `39 a póżniej sowieckie z `45. A tam gdzie będziesz szukał(informacje z postu Rastcoma) pytaj starych Ślązaków bo to ludzie życzliwi i wielkiego serca. Mają często informacje o których nie znajdziesz słowa w żadnym podręczniku.
Napisano