Skocz do zawartości

10TP. wykusze na przedniej-górnej płycie i zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie powiązane z 10TP.

Do czego służyły trójkątne wykusze przedniej-górnej płyty pancernej?

Co pod nimi było ukryte lub w nich zamocowane?

Na szkicach wg. Magnuskiego i Jędryki w bokach tych wykuszy widać cztery solidne nity (chyba również na jednym ze zdjęć), a układ nitów przypomina m-ce zakotwiczenia sprężyny amortyzującej czwartą parę kół nośnych...

T3 (rozwinięcie m1931, protoplasty serii BT) nic takiego nie ma, T4 (następny krok w ewolucji, konstrukcja z '36, bliźniaczo podobna do 10tp) ma w podobnym miejscu zamontowane na stałe KMy.

Dojście do elementów zawieszenia?
Być może, ale druga i trzecia para kół nośnych tego nie ma

Na mechanizm skrętu troszeczkę daleko i naciągane...

Na schowki dla załogi idiotyczne miejsce. ~_~

Dodatkowe szczeliny obserwacyjne, lub otwory wentylacyjne ?


Czy obraz:
http://derela.republika.pl/en/10tp_profile.gif

Stworzony na podstawie analogii do:
Christie M1931 i BT

Przedstawia faktyczny układ zawieszenia 10TP?
Czy element który został zinterpretowany jako pozioma sprężyna amortyzacji pierwszej pary kół nośnych
Może w istocie być tylko siłownikiem mechanizmu skrętu, a sama sprężyna amortyzująca jest pionowa i zakotwiczona w wykuszach przedniej-górnej płyty pancernej??

Wobec czego układ wyglądał by tak:
http://i62.tinypic.com/scsv8x.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie