okejos Napisano 29 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 29 Kwiecień 2013 http://www.youtube.com/watch?v=4OstWm5Erlshttp://www.youtube.com/watch?v=3xeyT62aq1gW garażu Fundacji Wojskowości Polskiej trwają prace konserwacyjno-remontowe. Wzięliśmy na warsztat Mardera II. Celem działań była naprawa gąsienicy. Trzeba było zdjąć jedną klepkę. W wyniku długotrwałej eksploatacji, gąsienica zrobiła sie na tyle długa, że pomimo maksymalnego wychyłu koła napinającego, luz był zbyt duży. Powodowało to ciągłe spadanie gąsienicy na zakrętach.Zadanie niby proste, wybić dwie szpilki, ale sprzęt ma ponad pół wieku...Wielce pomocne okazały sie szlifierka kątowa i 5 kg młot czolgowy:)))Dla nas rekonstrukcja załóg wozów bojowych, to nie tylko jazda czołgiem, to nie tylko pancerny mundur, to realna praca przy sprzęcie, aby utrzymać go w jak najlepszej kondycji.Tu każdy mógł doświadczyć pancernego trudu, przy typowych zadaniach czołgistów. Naprawa uszkodzonej gąsienicy do takich właśnie zdań należy.Trzeba było trochę improwizować, gdyż nie dysponowaliśmy odpowiednimi przyrządami do spinania gąsienic, zwłaszcza francuskich z lat 60-tych ub wieku:)))Po skończonej pracy - satysfakcja, że daliśmy radę, że wóz jeździ... i to jak...Żeby też nie popadać w samozachwyt, cały czas uczymy sie tych pojazdów, cały czas je odkrywamy, gdyż doświadczenia nie zastąpi żaden podręcznik.Z 'pancernym' pozdrowieniem!steinerPost został zmieniony ostatnio przez moderatora PATRON 09:27 29-04-2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.