Skocz do zawartości

Ciezarowka DODGE


Udet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Inne ujęcie - widoczne 2 samochody Dodge, pierwszy to WC-51 z napisem na bocznej burcie ,,Technikum Samochodowe w Legnicy,, - drugi pojazd miał kabinę zamkniętą, ale był skrzyniowy.
Na ramce szyby położonej na masce widoczne oryginalne siłowniki napędu wycieraczek szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody Zis-5, Dodge,Dodge Comando, Gaz 67B - były na wyposażeniu SO KBW w Legnicy i pod koniec lat 50-tych zostały przekazane do Technikum Samochodowego w Legnicy na cele szkoleniowe / nauka jazdy, pojazdy gospodarcze/.
W 1965r. po zdaniu egzaminów wstępnych do Technikum, była już tylko Dodge Comando na chodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rok 1970 - Matura, wakacje i od września praca w Szkole.
W roku 1971 - pierwszy mój pojazd, to Willys MB z 1942r. - krótko wojsko, rok 1974 - Klub Willysa z Warszawy wspólnie z kolegami z Wrocławia organizuje II Polskie Safari w schronisku na Marii Śnieżnej. Z Legnicy jadzie mój Willys i kol. Marka Gaz 67b. Na tym Rajdzie po raz pierwszy zwracam uwagę na ,,dużego Jeepa,,- samochód kolegi z Wrocławia, jest to Dodge Comando, pięknie odnowiony, uczestniczył w wielu RST na terenie kraju. Jak się ma coś, to się chce więcej, zachorowałem na ten pojazd, ale gdzie go szukać ? Jest rok 1979 i od września Szkoła ma już amfibię Gaz 46 - naprawa trwa szybko i na wiosnę 1980r. pojazd gotowy, sprawdzony, pływanie na jeziorze w Kunicach, dalsze RST - Polskie Safari, Tarpaniada, Jeep Cross, Jeeping i inne / w tym Czechosłowacja/, coraz więcej pojazdów Dodge uczestniczy, wreszcie nadchodzi rok 1986 - ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczniowie dojeżdżający do Szkoły informują mnie, że w Płakowicach u gospodarza na podwórzu stoją 2 stare amerykańskie samochody. Wsiadamy do Willysa - jedziemy i widzę to o czym marzyłem od II RST - Maria Śnieżna. To była pojazd ,,DODGE WC51 i Studebaker US6x6,,. Uwieczniam aparatem fotograficznym oba pojazdy, następuje męska rozmowa z gospodarzem, dobijamy targu i pojazdy są moje. /Studebaker US6x6 służył do wywozu drzewa z lasu, ale był bez silnika, Dodge też go nie miało, nie dowiedziałem się do końca co z nimi się stało/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie Dodge samo mówi za siebie - daj mi nowe życie !!!
Po dwóch dniach jedziemy samochodem ciężarowym ,,Jelcz,, - na skrzynię ładunkową wprowadzamy Dodge, a na hol sztywny poczepiamy Studebakera i wujazd do Legnicy /85 km/. Przyjeżdżamy do Legnicy - już noc, niecałe 200 metrów od domu zatrzymuje nas milicja /1986r./, sprawdzają papiery, oglądają pojazdy, czy warto taki złom remontować - pytają ? Odpowiedź jest tylko jedna - już niedługo zobaczycie Panowie.
Następują oględziny pojazdów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na zdjęciu Dodge jest porozbierana / brak silnika/, ale pozostałe podzespoły: skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, wały napędowe, błotniki i inne części pojazdu są na skrzyni ładunkowej.Są trzy oryginalne opony amerykańskie i dwie czeskie ,,Barumki,, Studebakera odstawiamy na bok, pierwsza pójdzie ,,ONA,,-Dodge na warsztat. Uzgodnienia z Dyrekcją Szkoły /zawsze szli nam na rękę, młodzież mogła zapoznać się z pojazdem, jego budową, w salach wykładowych były modele - przekroje podzespołów tych pojazdów/ - wyraziła zgodę, uczniowie byli chętni do pomocy. Pojazd został rozebrany na podzespoły i przystąpiliśmy do naprawy. /nie będę szczegółowo opisywał naprawy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa pojazdu trwała ponad 6 miesięcy, zdobyłem dodatkowe mosty napędowe, mechanizm kierowniczy, z Dodge zezłomowanych koła, zachowane podzespoły i ramkę okna. Największy problem, to brak silnika oraz poprzedni właściciel palnikiem wyciął wspornik pedałów hamulca, założył z Wołgi pedały wiszące wraz z pompą hamulcową. Powoli naprawa jak koło toczy się do przodu, koledzy z Czechosłowacji załatwili silnik do mojej ,,Dodżki,, - sprawdzony na szkolnej hamowni, podzespoły też po sprawdzeniu, uszczelnieniu gotowe do założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu - oglądamy Studebakera, oj będzie przy nim pracy!

Przychodzi moment montażu pojazdu, podzespoły,silnik, skrzynia biegów,skrzynia rozdzielcza, nadwozie /wcześniej pomalowane wraz z błotnikami/, i Dodge nabiera wyglądu.
Przygotowujemy się do sezony RST: z Legnicy pojadą już 4 załogi - Wiilys, Amfibia, Dodge, Gaz 67B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ukończeniu naprawy Dodge brała rok rocznie udział w RST w Polsce, byłem tym pojazdem w legnickiej jednostce lotniczej w Niemczech /pułk ciężkich helikopterów Mi6 - Rosjanie gdy ujrzeli pojazd, mówili że to ich Ził -,,pachoż na naszewo Ziła,, - rok rocznie ten pojazd / amfibia też/ brał udział w Rajdzie w Czechosłowacji z okazji wyzwolenia Pilzna przez armię amerykańską w 1945r.

W następnym wpisie przedstawię kolegom zdjęcia z RST.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie