Skocz do zawartości

moneta lub medalik napisy arabskie?

lysy452

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
To turecka moneta sułtana Mustafy IV z 1222 roku Hidżry, czyli 1807 roku po Chrystusie. Istnieje wszakże możliwość, że jest to ludowa ozdoba- naszywka na ubiór, suknię (cekin) imitująca monetę, w 19 wieku produkowano takie niby-monety masowo w krajach muzułmańskich. Nie znam się na tyle na numizmatyce, by odróżnić taką imitację od autentycznej monety. Jednakże dokładność wykonania wskazuje, że Twój krążek to raczej prawdziwa moneta. Na pierwszej fotce awers- napis DARABA FI KONSTANTINIYYA (wybito w Konstantynopolu), na dole data 1222, na górze liczba 78, która powinna oznaczać lata sprawowania władzy sułtańskiej przez daną rodzinę, sprawdzę jeszcze czy w tym wypadku ta liczba się zgadza. Na rewersie monogram sułtana Mustafy IV, wyglądający dość autentycznie. Pozdrav.
Napisano

To juz nic nie rozumiem widziałem kiedyś taką samą zidentyfikowaną jako blaszka od sukienki.Znalazłem taką samą i nie dawalem do id. oto ona

Napisano
dzieki irhabi za tak szybka odpowiedz,z ciekawosci nie wiesz czy istnieje jakis katalog gdzie mozna zobaczyc taka monete jesli jak mowisz nie jest to tylko ludowa ozdoba.pozdrawiam
Napisano
Niestety, nie mogę znaleźć zdjęcia tej właśnie monety. Problem z identyfikacja osmańskich monet polega na tym, że każdy władca bił mnóstwo drobnych nominałów w różnych mennicach i każda z tych monet była inna, nawet jeśli miała ten sam nominał. Dla przykładu: 1 akcze sułtana Mahmuda II mogło być bite w Konstantynopolu, Mekce, Bagdadzie, Egipcie i Trypolisie, a moneta bita w każdej z tych mennic była odmienna. Nie ma w necie strony, gdzie byłyby fotki tych wszystkich monet, są wielkie braki. Dlatego nie jestem pewien swej identyfikacji, choć uważam ją za wielce prawdopodobną. Pozdrav.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...