Gaca-44 Napisano 8 Marzec 2009 Autor Napisano 8 Marzec 2009 Witam;)Nie jestem militarystą, interesuję się zabytkowymi motocyklami. Los chciał, że w moje ręce trafiła DKW NZ z 1944. To pewne ze motocykl jeżdził w armii niemieckiej, ale moja wiedza na ten temat się kończy.Renowację zacząłem już jakiś czas temu, pozostało mi tylko pomalowanie gratów na kolor piaskowy w odcieniu odpowiadającym temu motocyklowi. Jak już to zrobie pozostanie nanieść oznaczeń formacji wojskowych i innych pierdółek taktycznych, ale z sensem. Nie chcę by mój motocykl wyglądał jak plecak kostka" z naszytymi naszywkami miliona zespołów metalowych. Chcę jeden schemat najbardziej odpowiedni.Z tego miejsca kieruje swoją prośbę do ludzi który więdzą wiecej na temat IIWŚ i wojsk niemieckich stacjonujących na terenach polskich.Nie mam pewności gdzie znajdował się moj motocykl zaraz po wojnie, czy w jej trakcie. Najdalej idące poszukiwania doprowadziły mnie do miasta Radom, tam się zaczyna znana historia motocykla.Dodam, że motocykl jest wyprodukowany w lutym 1944 roku. Nie jest raczej możliwe jednoznaczne i prawidłowe określenie co motocykl przeżył, gdzie jeżdził, oraz gdzie stacjonował, więc skłaniam się ku możliwościom:-motocykl jeździł w jednostkach które w II-IV 1944 stacjonowały pod Radomiem,-motocykl jeździł w jednostkach które w tym samym okresie stacjonowały w okolicach Wrocławia, ponieważ mieszkam w Świdnicy więc było by miło mieć motocykl w barwach drugo wojennego śląska.Oczywiście są to moje dwie wersje, niekoniecznie słuszne. Jeżeli ktoś ma pomysł, jak oddać dobrze oznaczenia mojego motocykla to bardzo chętnie wysłucham rad i opinii.Proszę również o nazwy jednostek, oznaczenia i wszystko inne które pomoże mi sensownie wyremontować motor z tych dwóch, podanych wyżej, wariantów.Na koniec dodam, że motocykl będzie prawdziwym wojakiem, a nie wycycaną landrynką w kolorze piaskowym ;)Pozdrawiam,Gaca
jc1234 Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 Zawsze mnie drażni jak ktoś o motocyklu mówi: motor. Motory miały pralki i młockarnie, a ty Kolego masz motocykl. Jeżeli faktycznie DKW to cenny zabytek. Nie wypada mu ubliżać. Motocykle -jeżeli już miały oznaczenia- to jednostek do których należały. Dekawki to sprzęt wykorzystywany przez kurierów i listonoszy. Tylko kurier przywiazany do sztabu jednostki miał oznaczenia. Ułatwiało to przejazd. Jacek
Gaca-44 Napisano 9 Marzec 2009 Autor Napisano 9 Marzec 2009 Hey,nie wiem dlaczego wyżywasz się za jedno słowo motor". Jak pewnie zauważyłeś występuje ono tylko raz. Jakoś nie wywyższam nade wszystko motocykli DKW, bo tak Twój post można odebrać, wszyscy je wielbią bo są niemieckie. Znam inne niedoceniane motocykle. jedne z nich to Iż49, zupełnie niedoceniany przez wiekszość a jest dużo lepszy i wdzięczny niz NZ, oraz Iż350, którego egzemplarzy w naszym kraju można policzyc na palcach obu rąk. Od razu wspomne, że nie jest to wierna kopia DKW, Ruscy zmienili wiecej niz by się mogło wydawać. Najgorsze jest to że wszyscy do DKW pakują Iża czasem tego 350 i niszczą oba zabytki. Nie ważne.Poprosiłem na forum o pomoc jak w pierwszym poście, ale chyba nikt nie jak sensownie zrobić DKW, szkoda. Poczekam dalej, może ktoś jeszcze odpowie mi na moją prośbę i nie będzie się czepiał słów, lub pisał czego on to nie lubi.Pozdrawiam,Gaca
Hansdekawka Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Też nie lubię jak ktoś mówi ,że ma motor.Motor to po niemiecku silnik,Ty kolego masz motocykl.Ale ,że Iż jest lepszy od Dekawki, to pierwszy raz słyszę.Względem oznaczeń; popatrz na oryginalne zdjęcia Dekawek z czasów wojny zwracając uwagę na miejsca i wielkość występujących oznaczeń,potem znajdź oznaczenia jednostki,która Cię interesuje i wykonaj je, ot i wszystko.Jeżeli jest to DKW z 1944 roku, to nie możesz jej pomalować na kolor piaskowy z wiadomych względów.Możesz ją popaćkać na biało, lub zielono.Wzór koloru zielonego znajdziesz w Poznaniu Pod Kaponierą, gdyż stoi tam Enesiak z wozem na oryginalnej farbie.Dodaj zdjęcia Twojej Dekaweczki.
Hansdekawka Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Och przeoczyłem,możesz jeszcze pomalować ją na uski step"ale nigdy na piasek pustyni".
Gaca-44 Napisano 9 Marzec 2009 Autor Napisano 9 Marzec 2009 Kolor piaskowy mam na myśli jasny kolor używany przez wojska niemieckie już po działaniach w afryce. Kolor jaki był stosowany w modelu 350/1 na odpowiedniego koloru podkładzie ma się rozumiec.Ja nie chce wybierać tak o jednoski, tylko proszę o pomoc, moze kots wie jakie jednoski stacjonowały w wyżej wymienionych rejonach i czasie:)
Hansdekawka Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 A jak doszedłeś do tego,że ta Dykta akurat tam była??????
Gaca-44 Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Badałem poprzednich właścicieli, ale napisałem wyżej że na Radomiu się zatrzymałem, wcześniej na pewno coś się działo, ale przyjąłem jako alternatywę koncową Radom lub Wrocław w tych miesiadach 44 roku.Co to za przepytywanie?:) To odpowie ktoś, czy będzie milion pytań okrężnych?:)
Gaca-44 Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Oto dwie fotki. Mocno nieaktualne na chwile obecną. Obecnie brakuje mi tylko przeklętego licznika. Gaźnik i podstawka są już właściwe, a na fotce filtr cyklon to nie Iż.
Hansdekawka Napisano 10 Marzec 2009 Napisano 10 Marzec 2009 To na podstawie tego,że ktoś ją kiedyś miał w Radomiu i we Wrocławiu uważasz,że tam była w czasie wojny???Dziwne.Poza tym prawdziwy wojak z 44roku i aluminiowy silnik???
Gaca-44 Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Nie twierdze że tak było, Ty chyba nie czytasz dokłanie tego co się pisze. Wyraźnie napisałem że nie jestem w stanie się dowiedzieć gdzie DKW była w 44, więc do renowacji przyjąłem dwie wersje, stamtąd gdzie była najwczesniej jak mi wiadomo, lub wariant wrocławski, bo mieszkam niedaleko.A jeżeli dziwi Cię fakt że aluminiowy silnik w 1944 roku, to chyba nie wiesz dużo od DKW NZ. Nie będę wklejał tabliczki i numerów silnika czy ramy. Podpowiem tylko ze jest to końcówka NZ350, chyba najładniejszy wg mnie wariant NZ.
zoltar92 Napisano 10 Marzec 2009 Napisano 10 Marzec 2009 Bardzo fajna i orginalna dykta , co do oznaczeń motocykli to poszukaj dokladnie na forum z tego co pamiętam byly rozmowy na ten temat i dokladne opisy jednostek , a na pedalów którzy mają motocykle nie zwracaj uwagi ,lubią dyskusje i nie odpowiedzą ci na temat tylko będą się czepiać że to prawie iż i jeździli na tym listonosze i kuchaże , ewentualnie kurierzy.Dodaj fotki jak zakończysz sprawę i pokaż jakie oznaczenia na niej się znajdą.
misiaczor Napisano 10 Marzec 2009 Napisano 10 Marzec 2009 z fabryki wychodziły różne opcje motocykli, to że w 43 roku rozpoczeto robić zeliwne silniki nie oznacza że nie wychodziły aluminiowe,części były wkładane do wyczerpania składu. przedstawione zdjęcia dykty są bardzo podobne do mojej.
Gaca-44 Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Zeliwo montowali 1943? Zaczęto motować w połowie 1944 roku. Co do daty 1943 to zaczeli robic tzw. model przejściowy. Najkrócej można go opisać jako pomieszanego cywila na głebokich błotnikach z 350/1 na płytkich, tylko że cały czas był tam aluminiowy silnik.Tak jak jest napisane w artykule w ŚM, do którego link jest w innym temacie z DKW NZ350 (na tym forum), wiedza na temat NZ jest słaba. Jak już wcześniej mówiłem, nie wystarczy miśc kazdej części z DKW NZ, trzeba zatroszczyć sie o sensowną całość, zgodną z rocznikiem i modelem.
Klemens Forel Napisano 4 Lipiec 2009 Napisano 4 Lipiec 2009 Witam od czego zastosowales zbiornik lampe.Podaj wiecej zdjec.Ciekawa ta wersja zeliwna.Ma ktoś jeszcze taką maszynę albo cześci do niej??
gothic72 Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 Saharka w takim stanie (oprócz lakierowania)została kupiona parenaście lat temu od drugiego właściciela (po Adolfie) z książka pojazdu....
gothic72 Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 Klemens Forel zbiornik orginał, lampa skorupa od zetora a szkło i ramka to naszych czeskich sąsiadów replika (Bosch)z łodzi przywieziona.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.