Skocz do zawartości

BMW R 35 rok 1940 czy warto ?


torba5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Z przyjemnością wrzucę. Odkurzę osła i zrobię fotkę. Proszę jedynie o czas. Dodam jedynie, że mój niestety też ma zbiornik eratz". Oryginału nie było, a na właściwy wtedy nie miałem gotówki. Dzisiaj już mi się nie chce, może zrobi to syn.
Wyczuwam jednak Huku w Twoim poście pewną irytację.
Podobno to forum jest dyskusyjne. Stwierdziłem fakt a nie szydziłem, zwracając uwagę na często występujące łędy".
Na rejestracji widnieje konkretna data a to coś sugeruje.
BMW jak zapewne wiesz, nie stosowało korków tej wielkości.
Tak na marginesie, jeśli dobrze dostrzegłem, rama też jest od eisenacha".

Pozdrawiam
Napisano
ja osobiście 40 lat nie widziałem w 100 % oryginalnego osła - z tego co pamiętam wyprodukowali ok.16.000 sztuk a po wojnie chyba trzy razy tyle ostanie już na suwakach i chyba już nożna zmiana biegów ? - i coraz trudniej o nie -a co powiedzieć o produkcji wojennej -pozdro
Napisano
Zapewniam Cię, że trafiają się. Numer ramy i silnika pozwolą precyzyjnie wydatować. Reszta do dokupienia w Łodzi. Oryginalny SUM, przegrubiane szprychy i felgi z przewalcowaniem poprzecznym oraz ładny osprzęt BOSCHa wbrew pozorom jest dostępny (oryginalny). Smaczku dodadzą ładne RIEBE lub VERBUSY. Jeśli nie stać kogoś na giełdowe zakupy, to trzeba niestety jeździć po wioskach i miasteczkach.
Trochę chęci, uprzejmości dla ludzi i sami wiele wyniosą. Kogo ja w końcu uczę - sam wiesz najlepiej ile u ludzi zalega jeszcze fantów.
Wracając do motocykla z Twojej fotki - nie opisuje się czegoś 1938 jeśli to coś nie jest z 1938 roku. I taka był intencja mojej pierwszej uwagi. Nie kierowanej oczywiście do Ciebie (no, chyba, że to Twój sprzęt).

Pozdrawiam
  • 4 years later...
Napisano
Witam wszystkich w temacie BMW R 35! Właśnie jestem na etapie gromadzenia części do tego motocykla. Oczywiście wiele wygodniej jest kupić cały w miarę kompletny motocykl, ale to jednorazowy duży wydatek. Kupowanie w kawałkach jest jeszcze droższe, ale rozciąga się w czasie i mniej boli. Z dawnych czasów czyli lat osiemdziesiątych zostały mi dwie ramy, zawieszenie, kolo i kilka innych gratów. W tamtych odległych czasach miałem osła i parę innych o wiele wartościowszych motocykli. Mam zatem na ten temat sporą wiedzę. Widzę na tym forum sporo wypowiedzi na temat R 35. Nie wszystkie są przemyślane i zgodne z prawdą. Ten motocykl należał w swoim czasie do najbardziej niezawodnych. Związane jest z producentem oraz śmiesznie prostą konstrukcją. Odremontowany z pełną wiedzą jest praktycznie nie zniszczalny. Problem to brak literatury w języku polskim. Próbowałem namówić mojego kolegę Rafała Dmowskiego by popełnił coś na ten temat. Miłośnicy zabytkowej motoryzacji znają jego publikacje np na temat Junaka. Pozostaje nam jak na razie książka o historii BMW i EMW jest tam sporo wiedzy, ale głównie o EMW. Są też przedruki oryginalnych instrukcji. Niestety wszystko po niemiecku. Jeśli chodzi o konkrety to np przednie błotniki podwieszane pod półką były w dwóch rozmiarach, a raczej głębokościach, ale ani jeden, ani drugi nie był płytki. Płytkie były te montowane do dolnych goleni. Właśnie reanimuję taki płytszy mocowany u góry. Co do zbiornika z dużym korkiem to trudno stwierdzić kiedy został wprowadzony. Nie ma wątpliwości gdy korek ma symbol EMW. Jeśli się składa motocykl z części to jesteśmy skazani na części z różnych roczników. Ewentualnie można je później sukcesywnie wymieniać na bardziej podchodzące lub repliki. Osobiście szukam w tej chwili dyfra, tylnego błotnika i bagażnika. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o kontakt. Pozdrawiam
Napisano
Kolego Fred64, żeby ten motocykl działał przez wiele lat i dawał radość z jazdy należy zadbać o odpowiedni materiał na panewki wałka rozrządu i panewkę wału. Bez tego nie nacieszysz się z jazdy. Jak już składasz taki motocykl to części proponuje dobierać rocznikowo. Pamiętaj, że przedwojenna wersja różniła się wieloma detalami od tej powojennej. Wymienię tylko kilka części w których różnice łatwo odszukać: rama, blok silnika, obudowa skrzyni biegów, wałek kardana, tarcza kotwiczna przedniego koła, zbiornik paliwa, obręcze kół. Są to różnice, które widać bez rozbierania motocykla. Oczywiście są części wewnętrzne silnika w których też są różnice przedwojenne-powojenne. Najistotniejsza różnica to wał korbowy. Bmw r35 to bardzo ładny motocykl jeszcze w przystępnej cenie. Mam kilka motocykli bmw r35. Takich po remoncie, jak również czekających w kolejce na naprawę. Na pewnych forach prezentowałem już swoje motocykle r35, r4, r12, r75.
Napisano
Kilka tygodni temu kupiłem kolejne r35, a trafił mi się rodzynek bo poza przednim kołem wszystko jest przedwojenne. Blacharkę mam już na ukończeniu.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie