Skocz do zawartości

BMW R 35 rok 1940 czy warto ?


torba5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Z przyjemnością wrzucę. Odkurzę osła i zrobię fotkę. Proszę jedynie o czas. Dodam jedynie, że mój niestety też ma zbiornik eratz". Oryginału nie było, a na właściwy wtedy nie miałem gotówki. Dzisiaj już mi się nie chce, może zrobi to syn.
Wyczuwam jednak Huku w Twoim poście pewną irytację.
Podobno to forum jest dyskusyjne. Stwierdziłem fakt a nie szydziłem, zwracając uwagę na często występujące łędy".
Na rejestracji widnieje konkretna data a to coś sugeruje.
BMW jak zapewne wiesz, nie stosowało korków tej wielkości.
Tak na marginesie, jeśli dobrze dostrzegłem, rama też jest od eisenacha".

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście 40 lat nie widziałem w 100 % oryginalnego osła - z tego co pamiętam wyprodukowali ok.16.000 sztuk a po wojnie chyba trzy razy tyle ostanie już na suwakach i chyba już nożna zmiana biegów ? - i coraz trudniej o nie -a co powiedzieć o produkcji wojennej -pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cię, że trafiają się. Numer ramy i silnika pozwolą precyzyjnie wydatować. Reszta do dokupienia w Łodzi. Oryginalny SUM, przegrubiane szprychy i felgi z przewalcowaniem poprzecznym oraz ładny osprzęt BOSCHa wbrew pozorom jest dostępny (oryginalny). Smaczku dodadzą ładne RIEBE lub VERBUSY. Jeśli nie stać kogoś na giełdowe zakupy, to trzeba niestety jeździć po wioskach i miasteczkach.
Trochę chęci, uprzejmości dla ludzi i sami wiele wyniosą. Kogo ja w końcu uczę - sam wiesz najlepiej ile u ludzi zalega jeszcze fantów.
Wracając do motocykla z Twojej fotki - nie opisuje się czegoś 1938 jeśli to coś nie jest z 1938 roku. I taka był intencja mojej pierwszej uwagi. Nie kierowanej oczywiście do Ciebie (no, chyba, że to Twój sprzęt).

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...
Witam wszystkich w temacie BMW R 35! Właśnie jestem na etapie gromadzenia części do tego motocykla. Oczywiście wiele wygodniej jest kupić cały w miarę kompletny motocykl, ale to jednorazowy duży wydatek. Kupowanie w kawałkach jest jeszcze droższe, ale rozciąga się w czasie i mniej boli. Z dawnych czasów czyli lat osiemdziesiątych zostały mi dwie ramy, zawieszenie, kolo i kilka innych gratów. W tamtych odległych czasach miałem osła i parę innych o wiele wartościowszych motocykli. Mam zatem na ten temat sporą wiedzę. Widzę na tym forum sporo wypowiedzi na temat R 35. Nie wszystkie są przemyślane i zgodne z prawdą. Ten motocykl należał w swoim czasie do najbardziej niezawodnych. Związane jest z producentem oraz śmiesznie prostą konstrukcją. Odremontowany z pełną wiedzą jest praktycznie nie zniszczalny. Problem to brak literatury w języku polskim. Próbowałem namówić mojego kolegę Rafała Dmowskiego by popełnił coś na ten temat. Miłośnicy zabytkowej motoryzacji znają jego publikacje np na temat Junaka. Pozostaje nam jak na razie książka o historii BMW i EMW jest tam sporo wiedzy, ale głównie o EMW. Są też przedruki oryginalnych instrukcji. Niestety wszystko po niemiecku. Jeśli chodzi o konkrety to np przednie błotniki podwieszane pod półką były w dwóch rozmiarach, a raczej głębokościach, ale ani jeden, ani drugi nie był płytki. Płytkie były te montowane do dolnych goleni. Właśnie reanimuję taki płytszy mocowany u góry. Co do zbiornika z dużym korkiem to trudno stwierdzić kiedy został wprowadzony. Nie ma wątpliwości gdy korek ma symbol EMW. Jeśli się składa motocykl z części to jesteśmy skazani na części z różnych roczników. Ewentualnie można je później sukcesywnie wymieniać na bardziej podchodzące lub repliki. Osobiście szukam w tej chwili dyfra, tylnego błotnika i bagażnika. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o kontakt. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Fred64, żeby ten motocykl działał przez wiele lat i dawał radość z jazdy należy zadbać o odpowiedni materiał na panewki wałka rozrządu i panewkę wału. Bez tego nie nacieszysz się z jazdy. Jak już składasz taki motocykl to części proponuje dobierać rocznikowo. Pamiętaj, że przedwojenna wersja różniła się wieloma detalami od tej powojennej. Wymienię tylko kilka części w których różnice łatwo odszukać: rama, blok silnika, obudowa skrzyni biegów, wałek kardana, tarcza kotwiczna przedniego koła, zbiornik paliwa, obręcze kół. Są to różnice, które widać bez rozbierania motocykla. Oczywiście są części wewnętrzne silnika w których też są różnice przedwojenne-powojenne. Najistotniejsza różnica to wał korbowy. Bmw r35 to bardzo ładny motocykl jeszcze w przystępnej cenie. Mam kilka motocykli bmw r35. Takich po remoncie, jak również czekających w kolejce na naprawę. Na pewnych forach prezentowałem już swoje motocykle r35, r4, r12, r75.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie