sigismundus Napisano 14 Lipiec 2007 Autor Napisano 14 Lipiec 2007 Witam. Stałem się dziś posiadaczem małej kolekcji banknotów. Jestem laikiem w tej dziedzinie więc proszę o pomoc. Większość, sądząc po cenach od 1 do kilkunastu zł jest popularna, ale zaciekawiły mnie dwa banknoty, te co w tytule: BILET ZDAWKOWY PIĘĆ ZŁOTYCH" z 1925 r. i PIĘĆSET ZŁOTYCH Z 1944". Biletu" o takim nominale jak mój nie znalazłem na Allegro, ale znalazłem inne i osiągały one całkiem wysokie ceny, więc myślę, że z moim byłoby podobnie. Podaję link do zakończonych aukcji: http://www.allegro.pl/search.php?string=%22bilet+zdawkowy%22&buy=0&new=0&pay=0&closed=1&st=gal&order=p. Banknot 500 zł znalazłem na aukcjach: http://www.allegro.pl/search.php?string=%22500+z%C5%82otych+1944%22&buy=0&new=0&pay=0&closed=1&st=gal&order=p Jak rzadkie są to banknoty i od czego zależy ich cena, od stanu i serii? Na razie nie mam fotek, ale proszę o przybliżoną wycenę. Banknot 500 zł jest w średnim stanie, widoczne zagięcia od składania a cztery". Ten jest w podobnym stanie: http://www.allegro.pl/item196740502_500_zlotych_1944_obowiazkowym_rzadkie.html. Nr. serii: Ax 348383. Jest klauzula obowiązkowe, co jak wywnioskowałem z aukcji jest chyba istotne. Bilet" w trochę lepszym stanie, widoczne jedno zagięcie przez środek. ENo 4558826".Proszę o pomoc.pozdrawiam-sigismundus
sigismundus Napisano 15 Lipiec 2007 Autor Napisano 15 Lipiec 2007 Dzięki, świetna strona, ale wydaje mi się, że niektóre ceny są nie do osiągnięcia na polskim rynku. Muszę się zagłębić w temat. Interesują mnie również podobne strony o banknotach niemieckich i rosyjskich. pozdrawiam-sigismundus