Skocz do zawartości

5 groszy z 1923r.

watorresbo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
ja słyszałem że było ich około 350
dotego jeszcze fałszywki wytwarzane na 20 groszówkach z 1923r.
A może ktoś coś jeszcze wie na temat 5 groszy z 1931r.
Napisano
Nie znam się zupełnie na monetach, ale ostatnio trafiłem na 5 groszy z 1923. Jak mogę sprawdzić czy to brąz i czy to może być TA moneta? Czy były również monety o tym nominale i z tego roku bite w innym stopie?
Pozdrawiam
Renald
Napisano
5 groszy 1923r bite były z mosiądzu praktycznie chyba wszystkie poza wyjatkiem około 350 sztuk próbnych monet z brązu nikt niewie dokładnie ile tych próbnych monet było ale częśc trafiło do numizmatyków i innych kolekcjonerów a część trafiła w obieg
Napisano

Witam
Mam już 90% pewności, że moneta którą znalazłem jest TĄ 5-groszówką. Poniżej zamieszczam fotografię. W rzeczywistości widocznych jest więcej szczegółów, ale nie udało mi się przyzwoicie oświetlić obiektu i zdjęcie wyszło jakie wyszło. Oczywiście moneta jest nieoczyszczona, ponieważ nie mam praktyji w tego rodzaju czynnościach.
Watorresbo, wiesz może jak powinienem zabrać się do czyszczenia tej monetki? Będę wdzięczny za jakieś rady.
Pozdrawiam
Renald

Napisano
Witam.
Z tego co mi jest wiadome w temacie:
-tylko pierwsza emisja 32 ooo ooo szt.była bita w mosiądzu
-w brązie w 1923r. wybito 350szt.
odnośnie rozpoznania fałszywek z 20 groszówek to 5 z 23 nie miała znaku mennicy
- pozostałe edycje w latach 1925,1928,1930,1931,1934-1939
były wykonane w brązie
Co do 5 gr z 1931 wypuszczono 1500 000 szt
Do obiegu weszła 31.05 1924. waga 3 g.

to wszystko co wiem.
pozdrawiam Abir
Napisano
Ja mam trochę polskich przedwojennych monet i troche
takich czarnych niemieckich fałszywek zrobionych z gorszego metalu.
  • 8 months later...
Napisano
A 2 grosze z tego samego roku to też rzdkość? Wykopałem takie u dziadka na podwórku. Z 05 cm pod glebą.
pozdrawiam
Napisano
Witam
http://e-numizmatyka.pl/artykuly.php?strona=4&nr=18