Gość Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Witam.Czy ktoś zorientowany mógłby mi podać wymiary, grubość drutu i ilość zwojów takiej standardowej sondy (ze 30 cm najlepiej) oraz częstotliwość pracy?Pozdrawiam
SWaldek Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Częstotliwość pracy sondy zależy od częstotliwości generatora na jakiej pracuje dany wykrywacz. Znając tą częstotliwość możesz przystąpić do robienia sondy.Częstotliwość generatora potrzebna jest między innymi do dobrania rezonansu poszczególnych cewek, a potem do ustawienia współczynnika sprzężenia między cewką nadawczą a odbiorczą. Wszystko nie jest takie proste i lepiej zlecić fachowcowi dorobienie sondy. Jeżeli się mylę to z pewnościa poprawią mnie prawdziwi fachowcy, jestem tylko amatorem.Pozdrawiam
proscan Napisano 15 Listopad 2003 Napisano 15 Listopad 2003 Też nie jestem specem od budowania sond, a z pewnością nie byłbym w stanie doradzić jak zbudować sondę do nieznanego wykrywacza. Powiedz chłopie o jaki wykrywacz chodzi, to może będzie Ci można jakoś doradzić.proscan
Gość Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 Do VLF-a z twojej strony zamiast tej omegi. Podłączyłem sondę 2D (własnej roboty 2X100 zwojów 0,3 mm, średnica uzwojenia 15 cm), ale nie mogę tego jakoś zestroić (przysiądę w tym tygodniu). To znaczy wykrywa długie przedmioty dobrze, natomiast okrągłe źle. Zresztą z tą oryginalną też mi to nie wychodziło. No i brak dyskryminacji (coś tam niby reguluje, ale zawsze wykrywa tak samo).Dziękuję i pozdrawiam
SWaldek Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 Skrobnij do mmie na maila, przerabiałem ten temat na wszystkich modelach sond i coś będę mógł doradzić.Pozdrawiam
Gość Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 A możesz mi pokazać meila, bo nie widzę.Pozdrawiam