Don Kichote Napisano 7 Lipiec 2003 Autor Napisano 7 Lipiec 2003 WitamMam pytanie dotyczące okopów, a zwłaszcza okopów i tego co ostatnio najczęściej w nich znajduję :-(Otóż z przodu takiego okopu znajduję (za często) zamiast ciekawych fantów, lub chociażby łusek jedynie kawałki starej blachy, średnio w co 5-tym okopie. Są one mniej więcej na głębokości 50-60 cm w zależności stopnia zasypania okopu.Chyba nie są to zwykłe współczesne śmiecie, bo za często występują i w sumie te blachy są do siebie podobne.Nie znam się i nie jestem w stanie stwierdzić czy są to ruskie czy niemieckie okopy. Mogę tylko podejrzewać, że ostatni siedzieli w nich Rosjanie.Do czego mogły służyć?Dlaczego ich tyle zostało? (Wokół i w środku okopu ZERO innych sygnałów).Załączyłem odręczny rysunek w MSPaint takich okopów i najczęstsze miejsce znajdywania blach.Pomóżcie laikonikowi, bo ciekawość nie daje mi spokojnie zasnąć. :-)Dziękuję i pozdrawiam
Gość Napisano 7 Lipiec 2003 Napisano 7 Lipiec 2003 Trochę mało napisałeś o samych blachach. Mogą byc z puszek po konserwach lub z gilz.Pozdrawiam
Don Kichote Napisano 7 Lipiec 2003 Autor Napisano 7 Lipiec 2003 Wszystkich nie wykopywałem - większość wyszła w kawałkach, ale wielkością jako całość przypominają zdeptane wiadro, bez denka, uchwytów itp.a i przeważnie są złożone na pół (czyli dwie warstwy).Może jutro uda mi się wyskoczyć na chwilę do lasu to wygrzebię i zrobię jakieś zdjęcia.Nie wiem czy cokolwiek zrozumieliście z mojego opisu :-(Pozdrawiam
mietek Napisano 7 Lipiec 2003 Napisano 7 Lipiec 2003 Strzelam: improwizowany piecyk, plyta kuchenna? Trafiałem na rózne tego typu polowe wytwory: z kanistórw, blaszanek po oleju, blach na ceglach, czy tez wreszcie cywilnych kozach.Jek duże są te okopy, tak że wejdzie kilka osób? Są też resztki spalenizny pod nimi? Jeśli tak moze to byc potwierdzenie tej teorii.