Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Dzięki. Cieki sprzęt niezbyt mnie interesuje.
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Czy można zobaczyć choćby jakieś foto C2P i \wanny\" z Vickersa?Przecież istnienie tych pojazdów w Polsce to sensacja (dla zainteresowanych laików oczywiście).
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 To nie jest wanna,tylko kompletny kadłub vickersa w wersji dwuwieżowej.A co do zdjęć to na razie nie.Hartmann
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 No to już jest super sensacja!A czy to polski Vickers to znaczy służący w WP czy jakiś import?
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Gwoli upewnienia się - czy jest to kadłub Vickersa 6t czy 7TPdw? Bo to faktycznie jak dla mnie sensacja :-D
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Jest to kadłub dwuwieżowego Vickersa,prawie z kompletem kół.Hartmann
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 według literatury i wspomnień trzy czołgi 7 tp zostały zatopione w wisle koło Ryczywołu. a teraz byłem w tamtych rejonach tylko od drugiej strony i poziom wody jest b. niski i od strony ryczywołu same łachy może sie pokusić.....
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Tak się składa, ze osobiście oglądałem tego C2P i Vickersa.Na 100% NIE jest to 7TPdw. Czy jest to polski Vickers 6t? Trudno stwierdzić, bo nie ma nabitych żadnych numerów. Kadłub niezupełnie jest kompletny, brakuje fragmentów pancerza czołowego i bocznego. Brak jest też polskiej modyfikacji układu chłodzenia. Dlatego niekoniecznie będzie to Vickers, równie dobrze może to być dwuwieżowy T – 26.Co do odnajdywania elementów u chłopów :)))Może śmieszne, ale prawdziwe. Gąsienica TKSa 50 lat leżała sobie w rowie, z lufy działka wz 36, chłop zrobił pompę do studni, drzwi samochodu wz. 34 poszły na złom, bo spóźniono się o kilka dni. Można znaleźć (odkupić) takie rarytasy jak gąsienice bezsworzniowe konstrukcji inż. Białkowskiego od ciągnika C4P, czy silnik PZInż 367 (od TKSa i C2P).Nic tylko szperać, nawet u dziadka na strychu, a wiele się znajdzie :)))
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 miałem okazję obejrzeć vikersa w muzeum armi finskiej w sztokcholmie, mam pare fotek. chetnym przesle, niestety na jednej jest moja gęba :)
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Jestem zainteresowanya twoja gęba w niczym mi nie przeszkadza,wręcz przaciwnie :)))
Gość Napisano 16 Kwiecień 2002 Napisano 16 Kwiecień 2002 Wymieniasz te wszystkie rzeczy \jednym tchem\" czy to znaczy, że zostały one już odnalezione?
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 I przy odrobinie chęci można je zobaczyć.Szukajcie,a znajdziecie :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Hartmann
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 Do pk: galeria na Odkrywcy czeka na zdjęcia, myślę że więcej osób chciałoby zobaczyć te zdjęcia, więc jeżeli masz ochotę.........
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 ciekawe czy koledzy plunger i hartmann podziela sie zdjeciami w galerii ?? czy jest to nastepna historia wyssana z palca? tak jak ta z polskim samolotem pzl.37\los\" w muzeum w TURCJI W ANKARZE
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 Właściciel sprzętu jest na razie nieuchwytny.Jak wyrazi zgodę to opublikujemy zdjęcia.Sorry.ale taki układ.Hartmann
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 C2P jest właśnie odrestaurowywanyNajwiększy w tej chwili problem to zwolnice, czyli wg dzisiejszej nomenklatury sprzęgła boczne, bo choć silnik ze skrzynią biegów jest kompletny to tego subtelnego elementu brakuje.Kiedy ostatnio z nim rozmawiałem, chciał zdążyć z C2P na zlot do Darłówka...Czy zdąży?Zostaje trzymać kciuki, a jeszcze lepiej mu pomóc np. gromadząc dokumentacje sprzętu, literaturę dot. miejsc walki etc....
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 W zasadzie to nie nasz, bo P24 był wersją eksportową i w zasadzie na naszym niebie nie walczył. U nas mógł być produkowany i legalnie sprzedany dalej.
Gość Napisano 17 Kwiecień 2002 Napisano 17 Kwiecień 2002 O ile mnie pamięć nie myli jeden lub dwa P24 walczyły we wrześniu 1939 r. operowały bodaj czy nie z Okęcia.
Gość Napisano 18 Kwiecień 2002 Napisano 18 Kwiecień 2002 W monografi P-24 A. Glassa stoi żę to był P-11g \Kobuz\", który miał zabudowaną kabinę i silnik z dostaw dla \Jastrzębi\", uzbrojony w 4k.m. i ponoć zwalił na nim kilka niemców.POZDRO
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.