Skocz do zawartości

TKS


Gość wetar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Czy można zobaczyć choćby jakieś foto C2P i \wanny\" z Vickersa?
Przecież istnienie tych pojazdów w Polsce to sensacja (dla zainteresowanych laików oczywiście).
Napisano
To nie jest wanna,tylko kompletny kadłub vickersa w wersji dwuwieżowej.A co do zdjęć to na razie nie.
Hartmann
Napisano
No to już jest super sensacja!
A czy to polski Vickers to znaczy służący w WP czy jakiś import?
Napisano
Gwoli upewnienia się - czy jest to kadłub Vickersa 6t czy 7TPdw?
Bo to faktycznie jak dla mnie sensacja :-D
Napisano
Jest to kadłub dwuwieżowego Vickersa,prawie z kompletem kół.
Hartmann
Napisano
według literatury i wspomnień trzy czołgi 7 tp zostały zatopione w wisle koło Ryczywołu. a teraz byłem w tamtych rejonach tylko od drugiej strony i poziom wody jest b. niski i od strony ryczywołu same łachy może sie pokusić.....
Napisano
Tak się składa, ze osobiście oglądałem tego C2P i Vickersa.
Na 100% NIE jest to 7TPdw. Czy jest to polski Vickers 6t? Trudno stwierdzić, bo nie ma nabitych żadnych numerów. Kadłub niezupełnie jest kompletny, brakuje fragmentów pancerza czołowego i bocznego. Brak jest też polskiej modyfikacji układu chłodzenia. Dlatego niekoniecznie będzie to Vickers, równie dobrze może to być dwuwieżowy T – 26.
Co do odnajdywania elementów u chłopów :)))
Może śmieszne, ale prawdziwe. Gąsienica TKSa 50 lat leżała sobie w rowie, z lufy działka wz 36, chłop zrobił pompę do studni, drzwi samochodu wz. 34 poszły na złom, bo spóźniono się o kilka dni. Można znaleźć (odkupić) takie rarytasy jak gąsienice bezsworzniowe konstrukcji inż. Białkowskiego od ciągnika C4P, czy silnik PZInż 367 (od TKSa i C2P).
Nic tylko szperać, nawet u dziadka na strychu, a wiele się znajdzie :)))
Napisano
miałem okazję obejrzeć vikersa w muzeum armi finskiej w sztokcholmie, mam pare fotek. chetnym przesle, niestety na jednej jest moja gęba :)
Napisano
Jestem zainteresowany
a twoja gęba w niczym mi nie przeszkadza,
wręcz przaciwnie :)))
Napisano
Wymieniasz te wszystkie rzeczy \jednym tchem\" czy to znaczy, że zostały one już odnalezione?
Napisano
I przy odrobinie chęci można je zobaczyć.
Szukajcie,a znajdziecie :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hartmann
Napisano
Do pk: galeria na Odkrywcy czeka na zdjęcia, myślę że więcej osób chciałoby zobaczyć te zdjęcia, więc jeżeli masz ochotę.........
Napisano
ciekawe czy koledzy plunger i hartmann podziela sie zdjeciami w galerii ?? czy jest to nastepna historia wyssana z palca? tak jak ta z polskim samolotem pzl.37\los\" w muzeum w TURCJI W ANKARZE
Napisano
Właściciel sprzętu jest na razie nieuchwytny.Jak wyrazi zgodę to opublikujemy zdjęcia.Sorry.ale taki układ.
Hartmann
Napisano
C2P jest właśnie odrestaurowywany
Największy w tej chwili problem to zwolnice, czyli wg dzisiejszej nomenklatury sprzęgła boczne, bo choć silnik ze skrzynią biegów jest kompletny to tego subtelnego elementu brakuje.
Kiedy ostatnio z nim rozmawiałem, chciał zdążyć z C2P na zlot do Darłówka...
Czy zdąży?
Zostaje trzymać kciuki, a jeszcze lepiej mu pomóc np. gromadząc dokumentacje sprzętu, literaturę dot. miejsc walki etc....
Napisano
W zasadzie to nie nasz, bo P24 był wersją eksportową i w zasadzie na naszym niebie nie walczył. U nas mógł być produkowany i legalnie sprzedany dalej.
Napisano
O ile mnie pamięć nie myli jeden lub dwa P24 walczyły we wrześniu 1939 r. operowały bodaj czy nie z Okęcia.
Napisano
W monografi P-24 A. Glassa stoi żę to był P-11g \Kobuz\", który miał zabudowaną kabinę i silnik z dostaw dla \Jastrzębi\", uzbrojony w 4k.m. i ponoć zwalił na nim kilka niemców.POZDRO

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie