vonadamski Napisano 19 Styczeń 2003 Autor Napisano 19 Styczeń 2003 Witam!!!Pod koniec zeszlego sezonu znalazlem sowiecki oskard saperski(tak sadze) Jest to taka mala kilofo-siekierka. Sklada sie z tej kilofo-siekierki plus do osadzenia drzewa dwa kawalki (nie jestem mechanikiem i ciezko mi to wytlumaczyc ale takie jak blaszki tylko grubsze okolo 0.5cm) metalu zlaczone u dolu sruba. Jest to pewne ze byly uzywane przez wojsko w II WŚ gdyz razem z nim lezaly w ziemi militaria:D i obcazki. Nie doczyscilem jeszcze tego ale jutro zaczynam wiec zadnych sygnowan nie widzialem.Chodzi mi o to aby wiernie go odrestaurowac. Z tego powodu potrzeba mi wszelkich zdjec, rysunkow itd. oskardow uzywanych przez strony konfliktu 1939-1945.Za pomoc serdecznie dziekuje.Zpowazaniem vonadamski
vonadamski Napisano 20 Styczeń 2003 Autor Napisano 20 Styczeń 2003 Witam!!!No nie mowcie ze nic nie macie!!!!!!!!!!!!:D:D:DNa nastepnym zlocie bysmy go mogli uzywac przy wykopkach:D Osobie ktora mi pomoze to moze nawet dam potrzymac:D:D:D Z powazaniem vonadamski
Rufus Napisano 20 Styczeń 2003 Napisano 20 Styczeń 2003 WitajTo co opisujesz do złudzenia przypomina toporek strażacki starego typu. Podejrzewam że znajduje się jeszcze na wyposażeniu wielu Ochotniczych Straży Pożarnych, po tym jak wycofywano je z jednostek zawodowych. Poszukaj wzoru do odtworzenia w tym kierunku !!PzdrRufus
Gość Napisano 21 Styczeń 2003 Napisano 21 Styczeń 2003 Najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcia, lubię oglądać takie rzeczy. Najfajniejszy jest sprzęt saperski pierwszowojenny. Czy ten twój przypomina motyczkę z jednej strony i kilof z drugiej?Pozdrawiam