Skocz do zawartości

Radziecki oskard saperski???

vonadamski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam!!!

Pod koniec zeszlego sezonu znalazlem sowiecki oskard saperski(tak sadze) Jest to taka mala kilofo-siekierka. Sklada sie z tej kilofo-siekierki plus do osadzenia drzewa dwa kawalki (nie jestem mechanikiem i ciezko mi to wytlumaczyc ale takie jak blaszki tylko grubsze okolo 0.5cm) metalu zlaczone u dolu sruba. Jest to pewne ze byly uzywane przez wojsko w II WŚ gdyz razem z nim lezaly w ziemi militaria:D i obcazki. Nie doczyscilem jeszcze tego ale jutro zaczynam wiec zadnych sygnowan nie widzialem.

Chodzi mi o to aby wiernie go odrestaurowac. Z tego powodu potrzeba mi wszelkich zdjec, rysunkow itd. oskardow uzywanych przez strony konfliktu 1939-1945.

Za pomoc serdecznie dziekuje.

Zpowazaniem vonadamski
Napisano
Witam!!!

No nie mowcie ze nic nie macie!!!!!!!!!!!!:D:D:D
Na nastepnym zlocie bysmy go mogli uzywac przy wykopkach:D Osobie ktora mi pomoze to moze nawet dam potrzymac:D:D:D

Z powazaniem vonadamski
Napisano
Witaj
To co opisujesz do złudzenia przypomina toporek strażacki starego typu. Podejrzewam że znajduje się jeszcze na wyposażeniu wielu Ochotniczych Straży Pożarnych, po tym jak wycofywano je z jednostek zawodowych. Poszukaj wzoru do odtworzenia w tym kierunku !!
Pzdr
Rufus
Napisano
Najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcia, lubię oglądać takie rzeczy. Najfajniejszy jest sprzęt saperski pierwszowojenny. Czy ten twój przypomina motyczkę z jednej strony i kilof z drugiej?
Pozdrawiam
Napisano
Witam!!!

Z jednej strony przypomina kilofek a z drugiej siekierke. Fakt, bardzo przypomina siekerke strazacka ale jak mowie kopnieta byla razem z innym sprzetem( jakis sasza polozyl na nasypie ziemianki i mu to przysypalo chyba:D razem z mag. pps, obcazkami i takimi tam.
Ze skanem bedzie ciezko nie mam dostepu do aparatu cyfrowego. A zanim wywolam klisze w zwyklym jeszcze troche minie:(

Z powazaniem vonadamski

Temat został przeniesiony do archiwum