Skocz do zawartości

AR

Użytkownik forum
  • Zawartość

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

AR's Achievements

0

Reputacja

  1. Bardzo dobrze, że replika czołgu powstaje" Ja uważam, że ze względu na te okoliczności elementy tych czołgów z Małopolski nie powinny stać się "jednymi z wielu blach przykręconych do - pięknej i jakże chwalebnej - ale jednak kopii pojazdu. Po prostu stałyby się bezimienne. ". Myślę, że czołg, który odbudowujemy to więcej niż replika czy kopia jak w przytoczonych wyżej cytatach. Mamy 12 oryginalnych płyt pancerza z ogólnej liczby 35 oraz wierzę. Zależy mi, aby w przyszłości udało się opisać losy czołgów i ich załóg, z których udało się uratować elementy pancerza równie dobrze, jak czołgów utraconych w Małopolsce. Mamy niemal kompletną tabliczkę znamionową z przedniego pancerza z numerami fabrycznymi. Zostanie ona zamontowana na pancerzu. Chciałbym, aby odbudowany czołg opowiadzał historię tego jednego z 22 Vickersów we wrześniu 39. PS. W nadchodzącym tygodniu, po pewnym opóźnieniu,spodziwamy się dostawy calowych kątowników i plaskowników. Ruszamy z odbudową bryły pojazdu.
  2. Tak, kontakt nawiązałem, dziękuję, prowadzimy negocjacje.
  3. Sklejkowa makieta nie ma nic wspólnego z opisywaną wcześniej rekonstrukcją Vickersa. Makieta powstala na podstawie dokumentacji z muzeum w Bovington (zresztą bez zgody właściciela tejże). Vickers z Bovington wyprodukowany został w 1940 roku i różni się od Vickersów dostarczonych do Polski m.i. dłuższą nabudową podwieżową, innym układem płyt bocznych podwozia (w czołgu z Bovington są 4, w polskim" Vickersie były 3, podobnie jak w 7TP). Dzięki temu, że udalo się pozyskać 3 kolejne oryginalne boczne płyty podwozia rekonstruowany Vickers będzie miał w 100% wierne wymiary. W ciągu 1-2 miesięcy powinna zostać zakończona rekonstrukcja brakujących elementów układu jezdnego. Kończymy wytwarzanie kół jezdnych oraz naprawiane/uzupełniane są resory. Do Fiata udało się już pozyskać część elementów układu jezdnego, poszukujemy dalszych - tu prośba - gdyby ktoś miał takowe i skłonny byłby je sprzedać proszę o kontakt. Silnik ze skrzynią, elementy chłodnicy mamy. Fiat jest zbudowany w ten sposób, że szkielet drewniany został z zewnątrz obity blachą, a od środka sklejką. Szukam obecnie specjalisty od konserwacji drewna, aby zakonserwować i uzupelnić drewniany szkielet, który częściowo jest spróchniały. Prace blacharskie przy Fiacie nie stanowią problemu. Oczywiście, że Fiata przywrócimy do życia ! Zwłaszcza, że widać na boku resztki czerwonego krzyża w kole, i napisu P.C.K.poniżej, tak w jak dostępnym w internecie filme o przekazaniu 100 ambulansów przez P.C.K Wojsku Polskiemu. Może to jeden z tych samochodów ?
  4. Prace trwają intensywnie. Zostały już wycięte niemal wszystkie brakujące płyty 13mm, także brakujące tylne boczne podwozia oraz część płyt podłogi. Udało się pozyskać kilka kolejnych oryginalnych płyt. Pewnie problem przy rekonstrukcji kadłuba pojawił się w związku z kątownikami, płaskownikami i teownikami. Otóż oryginalne były calowe. np kątowniki 1,5x1,5x0,25 cala. Tych w Europie się nie produkuje. W Angli przeszli już na metryczne. Potrzebne elementy można dostać w ...USA. Są już zamówione. Gotowe są koła napędowe i napinające wraz z wachaczami. Gotowe są niemal wszystkie elementy kół podtrzymujacych. Zostały oddane do nalanie gumy. W około 50% ukończone są piasty kół jezdnych, osłony łożysk do tych kół już są gotowe. Kół podtrzymujących i jezdnych zachowane są właściwie wszystkie elementy, natomiast jest ich za mało by zastosować w czołgu, dlatego wszystkie są dorabiane na podstawie posiadanych wzorów. W ciągu miesiąca wszystkie koła powinny być gotowe. Pozdrawiam
  5. W najbliższą sobote, tj 9.04 o 15.00 w Było nie minęło" na TVP Info będzie reportaż z prac nad rekonstrukcją Vickersa.
  6. Prace trwają. Skompletowane są już dwie gąsienice - dorobione zostały sworznie. Obrobione tokarsko są już koła napinające, trwa obróbka wahaczy do tych kół. Trwają prace nad uzupełnieniem kół napędowych (dorabiane są brakujące wieńce). W odlewni są podtrzymki kół podtrzymujących gąsienice. Poszukujemy nadal 2 wózków. Proszę o informację, gdyby ktoś miał wózek na sprzedaż. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie