Jump to content

Haubica 122mm M 30, z długą lufą.


ptasznik
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Do produkcji nadwozi ''Sarna I'' i ''Sarna II'' ''przyznaje się'' Autosan. czy ktoś wie jaka jest różnica między tymi nadwoziami ? ''Sarna II'' to nadwozie kanciaste, a ''Sarna I'' ?

Może to budowane w Sanoku nadwozie N-117 lub N-541 z Jelcza ? Na zdjęciach ''Sarna II''.

Zrzut ekranu (157).png

Edited by ptasznik
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.08.2021 o 18:06, hipolit-O4 napisał:

1964

Dzięki ''hipolit-O4'' !!!

Ha! Czyli co, podobnie jak wcześniej wspomniane N-541 ?

Produkcję nadwozia N-117 uruchomiono nie w 1966 w związku z wprowadzeniem rok wcześniej do produkcji Stara 660 M1, tylko znacznie wcześniej skoro w 1964 wydano instrukcję dla nadwozia modelu N-117 A i jego rozwinięcia N-117 AU przeznaczonego do montażu na dwu różnych od siebie pojazdach (N-117 A i N-117 AU I dla Star 66 i N-117 AU II dla Star 25LS). Może zamysł nadwozia powstał już w chwili uruchomienia produkcji Stara 66, w 1958 roku ?

Rok 1966 to li tylko uruchomienie produkcji cywilnego warsztatu Jelcz 574 Z (Star 660 M1 + N-117A/AUM), być może będącego odpowiednikiem warsztatu wojskowego budowanego już wcześniej na samochodzie Star 66 (Star 66 + N-117A/AU I) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
6 godzin temu, ptasznik napisał:

Czyżby w 1969 roku haubice 152 mm D-1 wz.43 ukrywały się w którejś z brygad artylerii ?

Zapewne tak i moim zdaniem nie tylko w jednej brygadzie ale po dywizjonie w każdej z ówcześnie istniejących brygad artylerii armat.

Edited by Edmundo
Link to comment
Share on other sites

Najbliżej było z Węgorzewa, z 1BAA.

Wróćmy do samej haubicy, do jej kół. Koła w wersji pierwotnej były takie same, tyle że pojedyncze, jak w armatach A-19 i haubico-armatach MŁ-20 i miały średnicę 1250 mm. Końcówki osi są zaopatrzone w występy do mocowania szleji.

133.jpg

Armata_wz31=37_122mm_RB.jpg

1200px-152_mm_D-1_wz._1943_Zamosc.jpg

Edited by ptasznik
Link to comment
Share on other sites

Modyfikacja na wz.43/85 obejmowała wymianę kół na pochodzące od Stara 266 koła 12.00-20. Na zdjęciach widać częściej opony o bieżniku U20A (1120x312) i rzadziej o bieżniku T-45 (1130x340). Pierwsze na obręcz 8.5-20, drugie na obręcz 9.0-20. Zachowane zostały występy do mocowania szleji.

07-152_mm_howitzer_M1943-LMW.jpg

 

2a.jpg

Edited by ptasznik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information