Jump to content

Czy pojazdy na tym zdjęciu to PZInż. 713 i PZInż. 723 ?


balans
 Share

Recommended Posts

Godzinę temu, Barbapapa napisał:

Autobus (ten po prawej stronie), widać przeszklenia, przypomina bardzo autobus Renault ZP/ZPD. Też jest na tej stronie co wskazana w centrum zdjęcia. To co po lewej raczej PZ Inż nie jest.

Dzięki za odpowiedź. Też zacząłem mieć wątpliwości czy to nasze.

A ten autobus, o którym wspomniałeś, to ten?

 

Załącznik.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.02.2020 o 23:13, Ferenc Szisz napisał:

I skarosowali se sami gdzieś ostatnie ma fajny podpis lkw typ unklar(typ niejasny)

pz_in_713.jpg

7TP z PZInż 713 1940r.jpg

Lkw_Typ_unklar.jpg

Na zdjęciach kol. Ferenc Szisz widać atrapy chłodnicy właściwe dla PZinż i logo.

Nie będę zaskoczony, że to robota Stanisława Panczakiewicza - vide Star 20/25. Wszystko na to wskazuje, ...oczywiście moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

Z tym iż bym się kierował w stronę że są to ewidentnie podwozia Saurera niżeli PZinż serii 7xx. Zwróćcie uwagę na przednie koła - są na trilexach, a znane ze zdjęć PZinż 7xx są na pełnych felgach. A że wtedy karosowano wszystko w krótkich seriach to nie ma co się dziwić. Kilka lat temu był na allegro katalog PZinż dotyczący podwozi Saurer z silnikami do karosowania.

 

Edited by Zycho
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Zycho napisał:

Z tym iż bym się kierował w stronę że są to ewidentnie podwozia Saurera niżeli PZinż serii 7xx. Zwróćcie uwagę na przednie koła - są na trilexach, a znane ze zdjęć PZinż 7xx są na pełnych felgach. A że wtedy karosowano wszystko w krótkich seriach to nie ma co się dziwić. Kilka lat temu był na allegro katalog PZinż dotyczący podwozi Saurer z silnikami do karosowania.

 

Sprawa się już chyba ostatecznie wyjaśniła - Niemcy przejęli w Ursusie co najmniej 6 podwozi Saurer 3CT1D oznaczenie fabryczne PZInż. 153c [zdj.1] i co najmniej jedno podwozie wydłużone autobusowe [zdj.2] i je okarosowali, zapewne zgodnie z dokumentacją techniczną i przejętymi materiałami.

Gotowych samochodów PZinż. 713/723 raczej nie mieli okazji przejąć, bo te zapewne były w składzie podobno aż 300 samochodów ewakuowanych z Ursusa na wschód, gdzie wpadły w ręce Sowietów.

Dzięki za zainteresowanie tym wątkiem, cenne uwagi i zdjęcia.

155691415_PZIn713iMotory.thumb.jpg.cddb326f77554421b49767e12e9e442a.jpg

Załącznik.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 21.02.2020 o 07:42, balans napisał:

 i je okarosowali, zapewne zgodnie z dokumentacją techniczną i przejętymi materiałami.

 

 

Serio chciało im się bawić w karosowanie nadwozi wg polskiej dokumentacji? Po co mieliby robić nadwozie autobusowe? To są raczej nadwozia zbudowane w PZInż./Ursus.

Link to comment
Share on other sites

Kolego Szary_PL też uważam że są to pojazdy z serii prototypowej bądź przedprodukcyjnej wykonane przed 1 września ale być możliwe że skarosowali je pracownicy PZInż. pod nadzorem niemieckim w ramach porządkowania zakładu przez nowych "właścicieli" z elementów już wyprodukowanych.

Edited by Edmundo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information