Jump to content

Recommended Posts

W dniu 12.11.2020 o 17:19, Jedburgh_Ops napisał:

Bardzo ciekawe także, iż kierownikiem V Krajowych Zawodów Szybowcowych był pułkownik Camillo Perini. Mieliśmy już wtedy tak wybitnych w skali świata pilotów szybowcowych, że to raczej któryś z nich powinien być takim kierownikiem. Tymczasem Camillo Perini nie zapisał się w historii, jako pilot z jakimś choć odrobinę znaczącym dorobkiem szybowcowym.

Byłbym bardzo wdzięczny za Wasz komentarz na temat Periniego w tym przypadku? Czy uczynienie go kierownikiem tych zawodów mogło być na przykład funkcją honorową w uznaniu... no właśnie, ewentualnie czego, bo raczej nie dorobku szybowcowego?


Jeżeli Kolego nie znasz zasług Periniego dla polskiego lotnictwa (w tym i szybownictwa - bo ktoś dla tych wybitnych w skali świata pilotów szybowcowych musiał załatwić miejsce zawodów, kwatery, żarcie, transport, itp a przede wszystkim pieniadze żeby mogli spokojnie latać ) to rozmowa z Tobą o historii tegoż lotnictwa nie ma najmniejszego sensu! Koniec, kropka. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Koloman napisał:

.....bo ktoś dla tych wybitnych w skali świata pilotów szybowcowych musiał załatwić miejsce zawodów, kwatery, żarcie, transport, itp a przede wszystkim pieniadze żeby mogli spokojnie latać....

Kolego Koloman, nie denerwuj się, chyba Kolega Jedburgh_Ops ma małe pojecie o zakresie prac przy organizacji zawodów szybowcowych (i innych też).

Już widzę jak ci wybitni w skali świata piloci szybowcowi załatwiają np. wszelkiego rodzaju druki i formularze, sienniki, poduszki i koce, sraj-papier i takie tam pierdóły niezbedne do życia nawet w spartańskich warunkach zawodów. No i forsę na taką imprezkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ma przysłowiowy piernik do wiatraka ?

A czy koniecznie Ministrem Obrony Narodowej musi być generał ? To samo dotyczy stanowisk administracyjnych w NATO. Czy dyrektorem szpitala ma być lekarz ? Bzdura !

Liczą się umiejętności organizacyjne, administracyjne, głęboka znajomość tematu ( w tym wypadku jest nim lotnictwo - ogólnie) i znajomości w określonych kręgach - dowództwo lotnictwa, zarządu LOPP itp.

Camillo Perini zasłużony weteran - lotnik wojny polsko-bolszewickiej, członek Związku Lotnictwa Polskiego miał stosunkowo łatwy dostęp do szefostwa lotnictwa i innych przedstawicieli wysokiego szczebla administracji państwowej.

Wszystkie znajomości ("układy") procentowały pozyskiwaniem poparcia władz lotniczych, adm.państ. (np. wojewoda, burmistrz) a to przekładało się na sponsoring i nagrody (prócz różnego rodzaju akcji zbiórek organizowanych głównie przez LOPP.

Perini z racji zasług w lotnictwie mógł również pozyskiwać tzw. patronaty honorowe co podnosiło (jak i jego osoba) prestiż zawodów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sedco Express napisał:

A czy koniecznie Ministrem Obrony Narodowej musi być generał ? To samo dotyczy stanowisk administracyjnych w NATO. Czy dyrektorem szpitala ma być lekarz ? Bzdura !

Liczą się umiejętności organizacyjne, administracyjne, głęboka znajomość tematu ( w tym wypadku jest nim lotnictwo - ogólnie) i znajomości w określonych kręgach - dowództwo lotnictwa, zarządu LOPP itp.

Camillo Perini zasłużony weteran - lotnik wojny polsko-bolszewickiej, członek Związku Lotnictwa Polskiego miał stosunkowo łatwy dostęp do szefostwa lotnictwa i innych przedstawicieli wysokiego szczebla administracji państwowej.

Wszystkie znajomości ("układy") procentowały pozyskiwaniem poparcia władz lotniczych, adm.państ. (np. wojewoda, burmistrz) a to przekładało się na sponsoring i nagrody (prócz różnego rodzaju akcji zbiórek organizowanych głównie przez LOPP.

Perini z racji zasług w lotnictwie mógł również pozyskiwać tzw. patronaty honorowe co podnosiło (jak i jego osoba) prestiż zawodów.

Masz w 100% rację Kolego Sedco-Express.

Perini był organizatorem "od zera" dwóch pułków lotniczych a organizację trzeciego pułku przejął niedługo po jego utworzeniu przez innego lotnika - sprawy organizacyjne miał więc w przysłowiowym "małym palcu". A jeśli chodzi o zasługi Periniego dla szybownictwa to może Kolega Jedburgh_Ops nie wie, że szybownictwo to bardzo kosztowny sport i działalność Periniego jako referenta d/s szybownictwa polegała głównie na szukaniu i zdobywaniu pieniędzy. II.RP to nie był PRL jeśli chodzi o zakres finansowanie działalności aeroklubowej.

Jak polska ekipa pojechała na pamiętne zawody do Niemiec to jej kierownikiem był wlasnie Perini,  jak któregoś roku kierownikiem zawodów szybowcowych LOPP został major pilot Jerzy Bajan to jego zastępcą zostal Perini, bo ktoś musiał pociągnąć tą czarną robotę organizacyjną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2020 o 19:26, KayFranz napisał:

1780626957_WystawaLotnicza1925Pozna(S-1Mi).thumb.jpg.7ff017c6b57255551894ccc70d5c50a4.jpg

Zabawna historia o tych szybowcach: z lewej S-1, z prawej Żabuś, w tle en face stoi Orkan. Wystawa LOPP miała miejsce od 13 do 28 września.

To jest wnętrze hali przy ul. Marszałka F. Focha (adres przedwojenny), dziś teren plac św. Marka, obecnie przylegającej do ul. Roosevelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż mi oczy wyszły...
Od kilkudziesięciu lat mieszkam w Poznaniu, ale o placu Św. Marka nie słyszałem. A tu siurpryza - nie dość, że byłem tam wielokrotnie, to wręcz pracowałem na nim. To WEWNĘTRZNY plac, na terenie MTP.
Dobra, wracamy do latawców - ile tam ich w końcu jest i jakie? Był jeszcze Mis oraz Rywal. A S-1 wg wszelkiego prawdopodobieństwa został rozbity na Oksywiu - wiosną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i piyknie. Jest do tych informacji (zwłaszcza termin i lokalizacja)  jakieś źródełko?
Bo wiesz, teraz trzeba zmienić oficjalną historię szybowca S-1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przekierowania Zdjęcie naszego samolotu część 33

https://forum.odkrywca.pl/topic/763635-zdjęcie-naszego-samolotu---część-33/page/2/?tab=comments#comment-1998471

CW_5bis.thumb.jpg.a432788bb5971587993ffe2accea636e.jpg

Skan z Echo Łódź 15.05.1939 r. – C.W.5 bis / SP-224 / #16 (ale nie f-y …PWS 🤥). Na sterem kierunku (nad  nr 16) widać też logo Związku Awiatycznego Studentów Politechniki Lwowskiej.

822228585_CW.II-LOGO.jpg.66996ef181c6faefc7ac41e45ed2916e.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information