Jump to content
bodziu000000

Zdjęcie naszego samolotu - część 34

Recommended Posts

4 godziny temu, Sedco Express napisał:

Nie wylądował bo na takim Fokkerze bez płata to w ogóle nigdzie by nie poleciał.

Polski lotnik to poleci nawet na drzwiach od stodoły - tak ktoś kiedyś rzekł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Barbapapa napisał:

jakiś nasz samolocik

marian_przy_samolocie.jpg

Bardzo interesujące zdjęcie, a mianowicie Ansaldo A-300-2. Widoczna chłodnica żeberkowa zamontowana eksperymentalnie w kwietniu 1923 r. w Parku 2.PL . Tego typu chodnice zaczęto montować w trzeciej serii samolotów produkowanych na licencji w ZMP&L - Lublin ( w pierwszych dwóch seriach produkcyjnych chłodzenie oleju odbywało się w zbiorniku).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I takie pytanie do fachowców. Zapodałem chwilę dłuższą temu to znane zdjęcie.

Breguet XIV B2 nr 6 w hangarze na Ławicy

066_Breguet14B2_Hangar.jpg


Dziś natknąłem się na to samo zdjęcie tutaj:

http://www.shinden.org/av_hist/index.php?position=0.0.169

 

W sumie na razie nic dziwnego, zdjęcia powtarzają się. Ale interesujący okazuje się podpis pod zdjęciem a mianowicie:

"Breguet XIVB2 nr 12344,
Źródło: Andrzej MORGAŁA, "Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924", Bellona Lampart, Warszawa 1997"

 

I rzecz idzie o ten numer. Pytanie, oczywiście nie bez kozery. Jest inne zdjęcie 12344 z widocznym numerem (prawa burta) ale:

- ma na sterze kierunku ładną normalną szachownicę,

- no i ma nr 12 a nie 6.

 

Sugestie?

 

PS. Ten znak 66 BRE to nie "Ptak Ra" ale zwykłe artystyczne przedstawienie sokoła egipskiego, (za: http://albindenis.free.fr/Site_escadrille/escadrille066.htm).

 

obraz.png.ad38c6b8fab7e8b90393f88bd5978741.png

 

Edited by Barbapapa

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Barbapapa napisał:

jakiś nasz samolocik

marian_przy_samolocie.jpg

Chodzi o samolocik czy o Mariana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Barbapapa napisał:

o rogatywkę fotografa

ale fotograf nie ma rogatywki tylko furażerkę wiec o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Koloman napisał:
Godzinę temu, Barbapapa napisał:

o rogatywkę fotografa

ale fotograf nie ma rogatywki tylko furażerkę wiec o co chodzi?

Rogatywka ma cztery rogi, furażerka czyli tak zwany pierożek dwa rogi.

Może przyjąć jakąś średnią orożkowania głowy fotografa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dziś natknąłem się na to samo zdjęcie tutaj:

http://www.shinden.org/av_hist/index.php?position=0.0.169

W sumie na razie nic dziwnego, zdjęcia powtarzają się. Ale interesujący okazuje się podpis pod zdjęciem a mianowicie:

"Breguet XIVB2 nr 12344,
Źródło: Andrzej MORGAŁA, "Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924", Bellona Lampart, Warszawa 1997"

I rzecz idzie o ten numer. Pytanie, oczywiście nie bez kozery. Jest inne zdjęcie 12344 z widocznym numerem (prawa burta) ale:

- ma na sterze kierunku ładną normalną szachownicę,

- no i ma nr 12 a nie 6."

Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi Ci o to, że dwa Bre XIVB2 są oznaczone tym samym numerem francuskim (12344) a mimo tego mają różne szachownice na sterze kierunku jak i oznaczenia porządkowe - czyli raz jest to cyfra "6" a raz "12".

Dla mnie sprawa jest prosta w książce ":Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924" - A.Morgały na str. 51 jest błędny opis.

Dowód - mamy  zdjęcie potwierdzające że nr. 12344 jest z  "12" a nie ma żadnego (!) zdjęcia prawej burty nr. "9" i tym samym nie powinien być przypisany mu taki sam numer.

(nawiasem mówiąc w w/w książce jest jeszcze kilka innych błednych opisów zdjęć).

10.png

12.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, otton1 napisał:

Rogatywka ma cztery rogi, furażerka czyli tak zwany pierożek dwa rogi.

Może przyjąć jakąś średnią orożkowania głowy fotografa.

Pogodzę Panów - nie ma nakrycia głowy.

Z prawej cień z rogatywką (widz), w środku cień lotnika a z lewej cień fotografa bez żadnego nakrycia głowy 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Koloman napisał:
2 godziny temu, Barbapapa napisał:

o rogatywkę fotografa

ale fotograf nie ma rogatywki tylko furażerkę wiec o co chodzi?

 

Godzinę temu, Sedco Express napisał:

Pogodzę Panów - nie ma nakrycia głowy.

Z prawej cień z rogatywką (widz), w środku cień lotnika a z lewej cień fotografa bez żadnego nakrycia głowy

Brawo kol.Sedco Express!!!!!!

Czyli obaj trafili kulą w płot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sedco Express napisał:

Dla mnie sprawa jest prosta w książce ":Samoloty wojskowe w Polsce 1918-1924" - A.Morgały na str. 51 jest błędny opis.

tak obstawiałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

w nawiązaniu do fotki #formoza58  :

to znane  zdjęcie z lotniska w Krośnie, z wizyty Goeringa z dnia 15.09.39.

Zdjęcie to zostało użyte jako widokówka propagandowa z okresu.

 

 

Goring Krosno 15.09.39.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.10.2020 o 21:20, Sedco Express napisał:

Pogodzę Panów - nie ma nakrycia głowy.

Z prawej cień z rogatywką (widz), w środku cień lotnika a z lewej cień fotografa bez żadnego nakrycia głowy

Zdecydowanie nie,

Pilot patrzy (czyt: ma twarz zwróconą) na tego od cienia z lewej strony. A zdjęcie jest z kąta. Przy takim rozkładzie cieni, gdyby fotografię robił ten z lewej, to nie uwieczniłby cienia tego w rogatywce. Dodatkowo cień w rogatywce idealnie nakłada się na sylwetkę pilota - linia prosta obiektyw-fotografowany obiekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Barbapapa napisał:

Zdecydowanie nie,

Pilot patrzy (czyt: ma twarz zwróconą) na tego od cienia z lewej strony. A zdjęcie jest z kąta. Przy takim rozkładzie cieni, gdyby fotografię robił ten z lewej, to nie uwieczniłby cienia tego w rogatywce. Dodatkowo cień w rogatywce idealnie nakłada się na sylwetkę pilota - linia prosta obiektyw-fotografowany obiekt.

Ha, ha, to był tylko żart z mojej strony ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Sedco Express napisał:

Ha, ha, to był tylko żart z mojej strony ! 

Brawo!!!! Brawo!!!! dobry żart!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barbapapa, proponowałbym dodawać zdjęcia jako pliki, bo wystarczy, że ktoś ze źródła usunie wątek, zmieni nazwę, zakończy aukcję etc. i u nas pozostanie jedynie smutne wspomnienie. U mnie już część Twoich zdjęć się nie wyświetla...

Edited by SnaQ

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, SnaQ napisał:

Barbapapa, proponowałbym dodawać zdjęcia jako pliki, bo wystarczy, że ktoś ze źródła usunie wątek, zmieni nazwę, zakończy aukcję etc. i u nas pozostanie jedynie smutne wspomnienie. U mnie już część Twoich zdjęć się nie wyświetla...

Dodaję pliki, a linkuję źródła. Natomiast zostają odwołania do innych stron o ile mam wątpliwości co do ew. naruszenia praw autorskich.

Natomiast zawsze tuż przed postem mam obok otwartą stronę z której korzystam,  zatem wiem, że na moment puszczenia wpisu strona chodzi.

 

A tak z ciekawości - jakiś konkret?

Edited by Barbapapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information