Jump to content
bodziu000000

Zdjęcie naszego samolotu - część 34

Recommended Posts

47 minut temu, Barbapapa napisał:

I taka sytuacja wygrzebana w necie - czyli międzynarodówka w Bydgoszczy

obraz.thumb.png.fa003b794a83c02ced28e203370ebc8f.png

Podpis głosi:

(Украинские и польские лётчики в г. Быдгощи с французским наставником полковник Дешевре, 1921 год)

Co Google tłumaczy:

Ukraińscy i polscy piloci w Bydgoszczy z francuskim mentorem (opiekun?, instruktor?) pułkownikiem Deshevre, 1921

 

 

 

 

 

Już kiedyś chyba to zdjęcie z moim opisem zamieściłem 🙂

Szkola PilotówBydgoszcz.png

PS - "nastawnik" - tak jak napisałeś "instruktor", "nauczyciel"

Edited by Sedco Express

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Sedco Express napisał:

Już kiedyś chyba to zdjęcie z moim opisem zamieściłem

Masz nadal kilku NN. W materiale okołozdjęciowym pojawia się kilka nazwisk:

В другом месте своих показаний Лев Скурский рассказал о том, кто ещё из его коллег работал в школе: «В г. Быдгощи, где я вначале служил инструктором (6 месяцев) в военной Польской авиационной школе, а позже механиком по приемке поступивших из ремонта машин. В этой школе я служил с декабря 20 г. по сентябрь 1922 г. В школе было 2 начальника: один француз полковник Дешевре, а второй начальник, который фактически ему подчинялся, польский полковник Кежун, бывший офицер русской армии. Инструктора были французские: аджюданы (подпрапорщики) Девелер и Говен, польские — майор шеф пилотажа Гарновский, один поручик, один хорунжий и плетуновый (старший унтер-офицер) Пентак, техников по фамилии не помню. Из армии УНР инструктора — полковник Жаховский, бывший начальник Запорозької авиаэскадры, в которой прежде служил я, Островидов — капитан (сотник) инженер, Алелюхин — сотник, Золотое — поручик, и я хорунжий <...>».

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Sedco Express napisał:

Już kiedyś chyba to zdjęcie z moim opisem zamieściłem 🙂

Szkola PilotówBydgoszcz.png

 

Prawidłowo: mjr. pil. Robert de Chèvre

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Barbapapa napisał:

Masz nadal kilku NN. W materiale okołozdjęciowym pojawia się kilka nazwisk:

В другом месте своих показаний Лев Скурский рассказал о том, кто ещё из его коллег работал в школе: «В г. Быдгощи, где я вначале служил инструктором (6 месяцев) в военной Польской авиационной школе, а позже механиком по приемке поступивших из ремонта машин. В этой школе я служил с декабря 20 г. по сентябрь 1922 г. В школе было 2 начальника: один француз полковник Дешевре, а второй начальник, который фактически ему подчинялся, польский полковник Кежун, бывший офицер русской армии. Инструктора были французские: аджюданы (подпрапорщики) Девелер и Говен, польские — майор шеф пилотажа Гарновский, один поручик, один хорунжий и плетуновый (старший унтер-офицер) Пентак, техников по фамилии не помню. Из армии УНР инструктора — полковник Жаховский, бывший начальник Запорозької авиаэскадры, в которой прежде служил я, Островидов — капитан (сотник) инженер, Алелюхин — сотник, Золотое — поручик, и я хорунжий <...>».

 

Nic prostszego kolego Barbapapa; połącz odpowiedni fizys NN z fotografii z podanym przez siebie nazwiskiem i bedziemy mieli opisaną w 100% fotografię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sedco Express napisał:

Super, mamy więc poprawne nazwisko

Jeszcze żeby była informacja o jego dalszych losach po dezercji. Podobno wyjechał krótko potem do Francji.

Może kol.otton1 wie coś więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

otton 1

"Prawidłowo: mjr. pil. Robert de Chèvre"

Tak jest, gratuluję czujności !

To literówka a błąd spostrzegłem jak wstawiałem zdjęcie 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Barbapapa napisał:

Masz nadal kilku NN. W materiale okołozdjęciowym pojawia się kilka nazwisk:

В другом месте своих показаний Лев Скурский рассказал о том, кто ещё из его коллег работал в школе: «В г. Быдгощи, где я вначале служил инструктором (6 месяцев) в военной Польской авиационной школе, а позже механиком по приемке поступивших из ремонта машин. В этой школе я служил с декабря 20 г. по сентябрь 1922 г. В школе было 2 начальника: один француз полковник Дешевре, а второй начальник, который фактически ему подчинялся, польский полковник Кежун, бывший офицер русской армии. Инструктора были французские: аджюданы (подпрапорщики) Девелер и Говен, польские — майор шеф пилотажа Гарновский, один поручик, один хорунжий и плетуновый (старший унтер-офицер) Пентак, техников по фамилии не помню. Из армии УНР инструктора — полковник Жаховский, бывший начальник Запорозької авиаэскадры, в которой прежде служил я, Островидов — капитан (сотник) инженер, Алелюхин — сотник, Золотое — поручик, и я хорунжий <...>».

 

Tekst jest mi znany i znam na tyle język rosyjski, że nie potrzebuję używać googlowego tłumacza. To, że w tekście są inne nazwiska nic nie da ponieważ nie ma (lub ich brak) zdjęć potwierdzających w 100 % tożsamość i tym samym nie można dokonać porównania. Wg mnie żadna z osób oznaczonych na zdjęciu jako NN nie jest tożsama z podanymi nazwiskami (3 polskie, 2 francuskie, 2 ukraińskie - prócz Zołotowa i Aleljuchina).

Występuje w tekście np. Polak plut. Pentak i konia z rzędem temu kto odnajdzie zdjęcie owego wojaka by je porównać z którymś z NN na zdjęciu 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tak dawno kol. otton1 napisał - "Wspominałem już, że lotnictwo niespecjalnie mnie interesuje..." a chyba jednak interesuje sądząc po kolejnych wpisach.

Jeśli tak to super ! A ja proszę w swoim (i innych) imieniu o zamieszczenie zdjęć ze wspomnianego albumu !

Pozdrawiam,

Ryszard

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Spirit of Warsaw napisał:

 

 

Ale burdel! Panie i Panowie, albo rybki albo akwarium… To wątek „Zdjęcie naszego samolotu”.

 

Fakt, ale jest ciekawie ! 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Spirit of Warsaw napisał:

Ale burdel! Panie i Panowie, albo rybki albo akwarium

Ooooooo!!!!!!! to są tu i Panie?

Faktycznie burdel pełną gębą!!!!!

I zgodnie z propozycją: albo rybka albo pipka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Sedco Express napisał:

A ja proszę w swoim (i innych) imieniu o zamieszczenie zdjęć ze wspomnianego albumu !

Ja również!!!!!!!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Sedco Express napisał:

Tekst jest mi znany i znam na tyle język rosyjski, że nie potrzebuję używać googlowego tłumacza. To, że w tekście są inne nazwiska nic nie da ponieważ nie ma (lub ich brak) zdjęć potwierdzających w 100 % tożsamość i tym samym nie można dokonać porównania. Wg mnie żadna z osób oznaczonych na zdjęciu jako NN nie jest tożsama z podanymi nazwiskami (3 polskie, 2 francuskie, 2 ukraińskie - prócz Zołotowa i Aleljuchina).

Mnie także ten tekst jest znany i język rosyjski również. Ale w tym przypadku nic z tego nie wynika jak pisze słusznie kol.Sedco Express.

Łatwo jest wrzucić nazwiska, fotografie i czekać aż ktoś te puzzle połączy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Spirit of Warsaw napisał:

Ale burdel! Panie i Panowie, albo rybki albo akwarium

Ale istotne, że znaki  zapytania znikają

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Spirit of Warsaw napisał:

Ale burdel! Panie i Panowie, albo rybki albo akwarium

Ale istotne, że znaki  zapytania znikają

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Barbapapa napisał:

......to kolektywnie.....

"Kolektyw" - coś mi to pachnie minioną epoką.

P.s.

wątki ludzkie przenieśmy jednak do odpowiednich tematów!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Spirit of Warsaw napisał:

Ale burdel! Panie i Panowie, albo rybki albo akwarium… To wątek „Zdjęcie naszego samolotu”

Zgadza się!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pojechał

pic_10.jpg

Podpis:

В автомобиле на заднем сиденье находятся (слева-направо): Комэскадрильи Ширинкин, пленный польский летчик Ясиньский и военный летчик Шишковский. 4 июня 1920 г.. Славное.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Barbapapa napisał:

Julian Jasiński wylądował

004.thumb.jpg.202db71c4deb3850c70cbaadd432ce5a.jpg

Nie wylądował bo na takim Fokkerze bez płata to w ogóle nigdzie by nie poleciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na  zdjęciu Fokker E.V 004 (190/18) por.pil. Juliana Jasińskiego (19.EM) na lotnisku polowym Pryjamino. Na to lotnisko został przetransportowany z okolicy miejscowości Borysowo gdzie po ostrzelaniu z ziemi lądował przymusowo (03.06.1920 r.). W Pryjamino zdemontowano  płat i potem rozpoczęto jego remont.

Na drugim zdjęciu zdobyczny Fokker w służbie czerwonego lotnictwa.

20.png

01oVAk[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też zdobyczny

pic_12.jpg

Трофейный «Бреге-14», на котором в мае 1920-го совершил несколько боевых вылетов авиадарм (Гпавком ВВС) А.В.Сергеев.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information