Jump to content
bodziu000000

Zdjęcie naszego samolotu - część 34

Recommended Posts

No jak to co - w szkole na historii się nie uważało? Toż to  szybki myśliwiec pościgowy polskiej armii, znany z licznych fotografii, gdzie walczy z niemieckimi bombowcami. W tle widoczne zdobyczne transportowce Luftwaffe.
Słynna "czerwona siódemka". Mam też ujęcia z innych stron. Chyba jest na forum o tym wątek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to zdjęcia z Międzynarodowej Wystawy Lotniczej w Sztokholmie w maju 1936 r., na ktorą przyleciał z Polski prototyp PZL-23/III z cywilna rejestracją SP-BCP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Barbapapa napisał:

O ile dobrze widzę:

Nie za bardzo.

Tekst brzmi:

"Pfingstspaziergang wom Feindflug zuruck" czyli:

"Spacer zielonoświątkowy po powrocie z lotu bojowego"

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Barbapapa napisał:

Ebay

s-l1600.jpg

 ...gdzieś w polu pod płotem.

To nie zdjęcie naszego samolotu. Cóż, jak w mówi KayFranz „Nie zawsze jest kawior...”

Dn. 13 Styczeń 2019 popełniłem faux pas…  to ten wpis…

1.thumb.jpg.bcd33ca924c5e7c40887871f0eef1943.jpg

Jednak Kol. Wojtek_1, oświecił mnie, to Jugol.

4.thumb.jpg.b9714fad664ab591428c917011dff232.jpg

Przepraszam za błąd.
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Barbapapa napisał:

to nie jest Kampfflug - lot bojowy

To nie tak:

Określenie "Kampflug" dotyczy TYLKO specyficznego lotu - lotu szturmowego.

Tak jak "Bombenflug" dotyczy TYLKO lotu bombowego, na bombardowanie.

Natomiast jako ogólne określenie lotu bojowego (bez podania jego charakteru) Niemcy używają "FEINDFLUG".

Najlepiej to widać po tytule książki zamieszczonej poniżej:

 

Feindflug.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Barbapapa napisał:

I piszą "vom" a nie "wom"... Bo to jest "W" nieprawdaż

A co to ma za znaczenie dla własciwego określenia nazwy "Feindflug".

Bazgrolił i tyle, chyba nie miał kaligrafii w szkole.

Mimo kropki sens opisu fotografii pozostaje bez zmiany:

"Spacer zielonoświątkowy. Po powrocie z LOTU BOJOWEGO"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, colias1 napisał:

Ja obstawiałbym, że to Polikarpow I-5.

Ja szukałem od I-15, bo nie pasował mi kratownicowy kadłub za kabiną [w P 11 był półskorupowy], no i to śmigło też nie takie jak w PZL-kach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personel 1.EW, W-wa 1920 r. Widoczne cztery Bristole F2b "Fighter"

Próba identyfikacji - uwagi, poprawki wskazane. Może wypowie sie kol. Koloman ?

Jak 1.EW to być może na zdjęciu powinien być jej dca por.pil. Augustyn Domes, ppor.obs. Ignacy Skorobohaty, por.pil. Wacław Makowski, ppor.pil. Stanisław Pawluć.

1.EW personel.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wsiada do jednego z dwóch Bristoli F2B "Fighter" z silnikiem Rolls Royce Falcon III.

Na poniższym zdjęciu gen.por. Adrian Carton de Wiart bliżej samolotu bez lewej ręki (był kilkakrotnie ranny stracił też oko).

Adrian Carton de Wiart.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Sedco Express napisał:

...de Wiart

on sie powinien nazywać nie de Wiart tylko Wariat. takiego życiorysu to nawet Bond James nie miał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information