Jump to content
bodziu000000

Niemieckie samoloty podczas kampanii wrześniowej 1939

Recommended Posts

Mission: Escort sortie.

Date: 6th September 1939

Unit: 1 Staffel./Zerstörergeschwader 1

Type: Messerschmitt Bf 110C-1

Werke/Nr. (not known).

Coded: 2N + IH

Location: Poland.

Pilot: Major. Karl Hammes (Staffelkapitän) - Killed.

Radio/Op: Oberfeldwebel. Walter Steffen - Captured.

REASON FOR LOSS:

On the morning of the 6th September 1939 aircrew of 1./ZG1 were detailed to fly an escort mission for Ju 87 "Stukas".

The German aircraft came under attack from Polish P.11c fighters and during this combat Major. Hammes Bf110 recieved hits and was seen to go down in a shallow glide. Although effecting a good belly landing Major. Hammes died of wounds sustained and was originally laid to rest in a field grave next to his aircraft. Radio operator Ofw. Steffen was also wounded and taken into captivity by the Poles, returning to Germany when the Polish campaign was concluded.

78603073_112678730211928_7477331697747361792_o.jpg

78765097_112674466879021_9220057498923302912_n.jpg

78786334_112684466878021_6630415626454171648_o.jpg

79294686_112677486878719_914474433685487616_o.jpg

79334196_112681633544971_4759979290559250432_o.jpg

79405920_10218944160570736_5180237777433788416_o.jpg

74620991_112677246878743_4518634508282494976_n.jpg

78223106_10218944189331455_9014708850439225344_o.jpg

78332672_10218944159410707_3605625663467290624_n.jpg

78361174_10218944159770716_4557899189496840192_n.jpg

78402025_112681980211603_1557286117110185984_o.jpg

78534866_2675437935835223_3530528048627580928_o (1).jpg

78581942_112681740211627_1679676132242227200_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Woodhaven napisał:

Mission: Escort sortie.

Date: 6th September 1939

Unit: 1 Staffel./Zerstörergeschwader 1

Type: Messerschmitt Bf 110C-1

Werke/Nr. (not known).

Coded: 2N + IH

Location: Poland.

Fantastyczna fotografia - w tle widoczne maszty Transatlantyckiej Centrali Radionadawczej.

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał:

Fantastyczna fotografia - w tle widoczne maszty Transatlantyckiej Centrali Radionadawczej.

 

 

 

 

1.jpg

Zastanawia mnie, czy te plamki pod kabiną pilota i za tylnym strzelcem to ślady po pociskach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał:

Prawdopodobna lokalizacja zestrzelonego Bf 110 / 2N+IH.

Po prawej stronie linia masztów - 10 szt.

Chyba ciut bliżej Pohulanki, bo lasu na zdjęciach nie widać. Ale najlepiej porównać z WIG-ówką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, balans napisał:

Chyba ciut bliżej Pohulanki, bo lasu na zdjęciach nie widać. Ale najlepiej porównać z WIG-ówką.

„Zadziwiające jest, że teren jest całkowicie pozbawiony roślinności...”

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łącznikowy Storch z wizytą u 1.Gebirgs-Division gdzieś na trasie do Lwowa.

 

Z.Gjr.Div.1.001 079.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainteresowała mnie fotka, którą bodziu0000000 wstawił 9 stycznia. Przedstawia ona bomby SC 50 ale w nieco nietypowym oznakowaniu, innym niż w książce Pawlasa i w instrukcji OP 1666 German Explosive Ordnance vol.1 Czy to jest stara jego wersja? Albo np. eksportowa? 

Liczba 15 w kółku zaraz przy stateczniku to zapewne typ zapalnika. Z (15) wymieniony jest w German Explosive Ordnance jako "obsolete" - przestarzały. Był to typowy dla Luftwaffe elektryczny zapalnik uderzeniowy z możliwością ustawiania w locie, przed zrzutem bomby. Do wyboru było działanie natychmiastowe, ze zwłoką 0,05 s lub ze zwłoką 8 s. Przez zainstalowanie dodatkowego opóźniacza można było zastąpić opcję natychmiastową przez dodatkową zwłokę 1 s. 

Liczba 14 w części dziobowej to najpewniej kod materiału wybuchowego, jakim napełniono bombę (14 oznacza Fp 02 czyli TNT).

Natomiast litery na środku to zapewne wersja i/lub klasa jakości wykonania. Ale są trochę inne niż wymieniono we wspomnianych publikacjach. Czy ktoś wie może coś na ten temat (np. Grzesio :D) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprzedziłeś mnie 🙂  - też mnie  zastanowiły te bomby, ale sądzę, że to wczesna, przedwojenna wersja oznaczeń bomb - nawet można ją w miarę dokładnie wydatować, bo wersja SC 50 J produkowana była tylko w latach 1937-38, potem jej nazwę zmieniono na SC 50 JB (w odróżnieniu od JA, JC i J/2).

Widać w tym okresie nie nanoszono na bombach klas jakościowych, pewnie wychodząc z założenia, że każdy typ bomby i tak należy do konkretnej klasy, potem dla wygody zaczęto jednak te klasy oznaczać (a może dopiero je wprowadzono?).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information