Jump to content

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wiesz co balans brak słów na twoje posty !! Piszesz piszesz i piszesz... no i nic... Opłaca się tobie dać kasę za przekop Mierzei haha to pewnie odszedł byś od klikania 🙂

Oczywiście, że Elbląg ma linie kolejowe i to chyba w czterech kierunkach, ale ktoś tu wcześniej sugerował, że torowiska nie są przystosowane do ciężkiego ruchu towarowego. Przyznaję, że tego nie spraw

Pomysł na miarę przekopu.

Posted Images

Przeczytałem rozumiem , Ekonomia kanału jest do bani i to prawda , jeśli zapowiadane jest  że po wybudowaniu barki będą przewozić 3 x więcej towaru to ręce opadają bo z jednej barki na 3 dni będzie ładowana jedna barka na dzień , to powiedzmy sobie żadna spedycja towaru w dodatku tak jak powiedziano Elbląg już nie ma torów kolejowych !!! a jeśli ma być jakimkolwiek portem to MUSI mieć torowisko wysokiej klasy utwardzenia i nośności dla przewozów towarowych ,czyli co tiry ??? . Ekonomia ekonomia a co innego łapanie że nie ma sensu bo środowisko zdechnie , środowisko spokojnie da sobie rade i nie jest to w ogóle dobry przykład do rozpatrywania dlatego poprzedni elaborat. Co innego jest cała ekonomia inwestycji a co innego jest sprawa ekologiczna która w tym przykładzie jest niewielkim zagrożeniem dla środowiska , taka rura Warszawska co pęka już drugi raz to jest KATASTROFA ekologiczna a nie kanał i to co przy nim powstaje . Czytaj ze zrozumieniem elaborat co chcę w nim wykazać

Link to post
Share on other sites

landszaft

"Ekonomia kanału jest do bani i to prawda..."

Od strony wojskowej także...

Więc po co, pomijając krewnych i znajomych, wywalać N miliardów, niszcząc przy okazji środowisko i wieszając mieszkańcom kamień u szyi?

 

PS

"taka rura Warszawska co pęka już drugi raz to jest KATASTROFA ekologiczna"

Zgadza się- z ciekawości, kto i kiedy przygotował dokumentację techniczną do przetargu?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Landszaft napisał:

Ciekawy jestem jak wygląda pogłębianie toru wodnego na Zalewie szczecińskim , tam dopiero ryją i jakoś nie ma rwetesu że tony mułu i piachu ktoś przenosi z miejsca w miejsce w dodatku jeszcze pełno wyciągane jest sprzętu II wojennego oraz morskiego , Na tym forum nikt nie buczy że to głupota bo można by ze Szczecina z powrotem wiochę zrobić i ekolodzy byli by przeszczęśliwi. Czeka nas zapowiadane pogłębienie toru wodnego od Gliwic do Szczecina to dopiero będzie rycie rzeki i... czekam na wrzaski ekoterrorystów że ikra klenia i ciernika może ulec degradacji. To przy tym pogłębienie toru wodnego na Zalewie wiślanym to pikuś i betka a wycięcie 10 km lasu  na mierzei to nic nie znaczące "NIC" przy wycince lasów w Lasach Państwowych.  Nasza niedokończona elektrownia atomowa to przykład jak wygląda środowisko jak się coś zaczyna i nie kończy i co po tym pozostaje , to taki ekologiczny bubel o który ekolodzy jakoś siedzą cicho że nie ma rekultywacji terenu a trzeba by wydać jakie 100-200 mln zł aby to "ciasto"posprzątać.  I takich przykładów można w kraju na setki pokazywać gdzie są nietrafione i wyrzucone w błoto inwestycje i... nikt nie ryczy na tym forum że to głupota np w tym roku zaniechana inwestycja budowy nowoczesnych bloków energetyczne elektrowni Ostrołęka "węglowe" tam poleciało tyle ile na razie wywalono  w przekop , a miało zostać wydane 8-9 mld zł. i został następny wybudowany betonowy pomnik ludzkiej głupoty . Za to Niemcy mają w d..e ekoterrorystów i dokończyli elektrownie węglową w Datteln 4 stwierdzając że ta spowoduje zamknięcie kilku innych węglowych starego typu. A u nas nadal będą kopciły stare elektrownie węglowe budowane w pierwszej połowie XX wieku i niech ludziska sadzę wdychają pójdzie to ekologom na zdrowie. Więc pieprzenie tu o stratach środowiskowych to warcholstwo bo widać komuś przeszkadza paproch w oku a stoi po kolana w gów..e i mu nie śmierdzi.

Kilka uwag do powyższego:

1. Czymś innym, jeżeli chodzi o skutki dla przyrody, jest pogłębianie dużej rzeki, czy też jeszcze większego zalewu z przepływową wodą, a czymś innym pogłębianie bardzo płytkiego bajora, a do tego jeszcze beznadziejnie zamulonego.

2. Pogłębianie Odry od Gliwic do Szczecina jest kolejną głupotą, bo czasy gdy płynęły tamtędy barki z węglem już dawno minęły bezpowrotnie. A do tego klimat się zmienił i obecnie przez dobre pół roku wody w naszych największych rzekach jest tyle, że można je przejść na drugi brzeg w kaloszach.

3. Za to, że nie dokończono elektrowni atomowej w Żarnowcu, to ktoś powinien trafić do kamieniołomów z przykuciem łańcuchem do taczek.

4. To prawda, że głupich inwestycji gdzie wyrzucono pieniądze w błoto jest mnóstwo, ale to nie powód aby wyrzucać w błoto kolejne miliardy.

5. Gdyby naszym bantustanem rządzili mądrzy ludzie, to mielibyśmy obecnie ze dwie elektrownie atomowe, a w dużych miastach nowoczesne spalarnie śmieci, które dodatkowo jeszcze produkują ekologiczny prąd. A mamy durne stadiony, akwaparki po wsiach, ławeczki patriotyczne, setki przeważnie koszmarnych pomników i przekop. O miliardach dolarów na zakup uzbrojenia w USA, ale za to bez offsetu i dostępu do nowych technologii już nie wspominając...

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, les05 napisał:

To musi być bardzo stresujące, wy o ekonomii. przyrodzie, miejscowych, kosztach, raportach i innych pierdołach a oni kopią i kopią i za nic mają wasze mądrości. Może najwyższy czas dorosnąć, czy już za późno?

Kiedy Oni nie zmądrzeją i nie dorosną! Bo dla jednych z nich przekop jest inwestycją ideologiczną, na miarę zawracania rzek w byłym ZSRR, a dla całej reszty jest to doskonały sposób na dorwanie się do dużej kasy.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2020 o 11:03, balans napisał:

W tym przypadku nie mówimy o zwykłej drodze, ale o drodze na obszarze chronionym Natura2000.

  Fetyszyzujesz zwrot "Natura 2000". Może fakt że objęto tą ochroną 20 % powierzchni Polski   skłoni Cię do refleksji ?

Cytuję:

"mitem jest opinia mówiąca, że na obszarach Natura 2000 nie można prowadzić działalności gospodarczej i żadnej działalności inwestycyjnej. Dla obszarów Natura 2000 nie ustanawia się tego typu zakazów"

 

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, balans napisał:

Kiedy Oni nie zmądrzeją i nie dorosną! Bo dla jednych z nich przekop jest inwestycją ideologiczną, na miarę zawracania rzek w byłym ZSRR

Przekop piaszczystej górki od długości kilometra zestawiasz z zawracaniem rzek w ZSSR ? To się nazywa stójka n dwunastnicy 😉

Ps. Ktoś tu w ogóle wspomniał że Elbląg już w latach 90-tych zainwestował ze 130 mln w port ? I że ten kilometrowy przekop pozwoli m.in. na rezygnację z pogłębiania starego toru wodnego o dł. 50 km z tego część na wodach Rosji zupełnie niezainteresowanej takimi fanaberiami ?

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, takafura napisał:

  Fetyszyzujesz zwrot "Natura 2000". Może fakt że objęto tą ochroną 20 % powierzchni Polski   skłoni Cię do refleksji ?

Cytuję:

"mitem jest opinia mówiąca, że na obszarach Natura 2000 nie można prowadzić działalności gospodarczej i żadnej działalności inwestycyjnej. Dla obszarów Natura 2000 nie ustanawia się tego typu zakazów"

 

Tak, ale w tych przepisach nie ma nic na temat zgody na prowadzenie na obszarach objętych Natura 2000 idiotycznych inwestycji, które na pewno będą mieć wpływ na ekosystem.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, balans napisał:

(...) na pewno będą mieć wpływ na ekosystem.

 Wszystko co robimy ma wpływ na ekosystem.

Klikając w klawiaturę zużyłeś na napisanie posta 0,03 Wata więc elektrownia Kozienice musiała spalić 2 g węgla więcej.

Jurto kupisz ryzę papieru ksero a ja w poniedziałek będę musiał od rana drewno ciąć dla Kronospanu w Żarach 😉

ps. Nie jestem fanem dymiących fabryk ale czemu Polska ma być skansenem i montownią samochodów i sprzętu AGD ?

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, takafura napisał:

Przekop piaszczystej górki od długości kilometra zestawiasz z zawracaniem rzek w ZSSR ? To się nazywa stójka n dwunastnicy 😉

Ps. Ktoś tu w ogóle wspomniał że Elbląg już w latach 90-tych zainwestował ze 130 mln w port ? I że ten kilometrowy przekop pozwoli m.in. na rezygnację z pogłębiania starego toru wodnego o dł. 50 km z tego część na wodach Rosji zupełnie niezainteresowanej takimi fanaberiami ?

Ideologicznie PiS robi to samo co Bolszewicy, tylko skala jest zupełnie inna, tak jak nieporównywalna jest wielkość obu krajów. I nie chodzi tu tylko o sam debilny pomysł na przekop, ale o to, że teraz będą ryć w mule kanał żeglugowy i co roku go od nowa pogłębiać i nie bardzo wiadomo w jakim celu. Bo Elbląg nawet linii kolejowej już nie ma, a na rzut moherowym beretem jest potężny zespół portowy Gdańsk-Gdynia z rozbudowanym zapleczem i komunikacyjną infrastrukturą.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, balans napisał:

Ideologicznie PiS robi to samo co Bolszewicy, tylko skala jest zupełnie inna, tak jak nieporównywalna jest wielkość obu krajów. I nie chodzi tu tylko o sam debilny pomysł na przekop, ale o to, że teraz będą ryć w mule kanał żeglugowy i co roku go od nowa pogłębiać i nie bardzo wiadomo w jakim celu. Bo Elbląg nawet linii kolejowej już nie ma, a na rzut moherowym beretem jest potężny zespół portowy Gdańsk-Gdynia z rozbudowanym zapleczem i komunikacyjną infrastrukturą.

   Jest wiele przykładów że małe firmy potrafią działać na rynku w cieniu gigantów a nawet z nimi współpracować.

 Przez długi czas szykowałem drewno dla 3-osobej firemki posiadającej jedynie w leasingu obtaczarkę. Zlecenia podsyłał im duży tartak któremu nie opłacało się przestawianie linii produkcyjnej co kilka dni.

Ale co do portu to też mam wątpliwości co do ekonomii. A że sie na tej branży zupełnie nie znam więc się nie wypowiadam.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bjar_1 napisał:

O czymś nie wiem?

Oczywiście, że Elbląg ma linie kolejowe i to chyba w czterech kierunkach, ale ktoś tu wcześniej sugerował, że torowiska nie są przystosowane do ciężkiego ruchu towarowego. Przyznaję, że tego nie sprawdziłem, jeżeli jest inaczej, to posypuję głowę popiołem.

Inna sprawa, że to i tak nie ma większego znaczenia, bo co można masowo przewozić koleją z Elbląga do Białegostoku? Bo raczej nie z powrotem do Gdańska, czy przez Tczew do Szczecina...

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, takafura napisał:

   Jest wiele przykładów że małe firmy potrafią działać na rynku w cieniu gigantów a nawet z nimi współpracować.

 Przez długi czas szykowałem drewno dla 3-osobej firemki posiadającej jedynie w leasingu obtaczarkę. Zlecenia podsyłał im duży tartak któremu nie opłacało się przestawianie linii produkcyjnej co kilka dni.

Ale co do portu to też mam wątpliwości co do ekonomii. A że sie na tej branży zupełnie nie znam więc się nie wypowiadam.

Fakty:

1. Rząd twierdził, że inwestycja w przekop zamknie się kwotą nie przekraczającą 900 milionów złotych. Specjaliści twierdzili, że będzie dużo droższa. Dziś oficjalnie sięga już prawie 2 mld złotych, a to podobno i tak bez kosztów inwestycji w porcie.

2. Rząd twierdził, że inwestycja zwróci się po kilku latach. Specjaliści twierdzili, że nigdy się nie zwróci, a do tego co roku będzie wymagała dodatkowych nakładów na utrzymanie kanału żeglugowego. Obecnie rząd twierdzi, że ekonomia w tym przypadku nie ma znaczenia, bo przekop ma strategiczne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa narodowego. Czyżby to była nasza Cieśnina Ormuz, przez którą będą płynęły strategiczne surowce i tak przy okazji amerykańskie lotniskowce? Kogoś zupełnie porąbało.

3. Rząd twierdzi, że inwestycja nie będzie miała żadnych negatywnych skutków dla środowiska. Naukowcy twierdzą inaczej. Pożyjemy zobaczymy kto ma rację...

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, balans napisał:

Oczywiście, że Elbląg ma linie kolejowe i to chyba w czterech kierunkach, ale ktoś tu wcześniej sugerował, że torowiska nie są przystosowane do ciężkiego ruchu towarowego. Przyznaję, że tego nie sprawdziłem, jeżeli jest inaczej, to posypuję głowę popiołem.

Inna sprawa, że to i tak nie ma większego znaczenia, bo co można masowo przewozić koleją z Elbląga do Białegostoku? Bo raczej nie z powrotem do Gdańska, czy przez Tczew do Szczecina...

wiesz co balans brak słów na twoje posty !! Piszesz piszesz i piszesz... no i nic...

Opłaca się tobie dać kasę za przekop Mierzei haha to pewnie odszedł byś od klikania 🙂

  • Sad 2
Link to post
Share on other sites

Elbląg posiada obwodnice kolejową ale niestety nie ma linii kolejowej do portu i..nie przewiduje się nawet doprowadzenia z obwodnicy do portu linii kolejowej z uwagi na brak warunków aby je tam doprowadzić " no chyba że wyburzą część miasta . Więc de facto Elbląg nie posiada linii kolejowej portowej  bo pakowanie towaru z obwodnicy na tiry i przewożenie przez miasto do portu i w druga stronę to utopia. Czyli port bez kolei , ba bez kolei to pół biedy bez jakiejkolwiek trasy drogowej ciężko towarowej , czyli drogi o nośności dostosowane do masowego przemieszczania się tirów które nie wjeżdźają do miasta i nie jeżdżą po drogach miejskich  taj jak jadą tiry do portu północnego omijając a nie jadą przez starówkę Gdańską. Balans i nie czep się jak pijany płotu na pogłębianiu zalewu i jakiś natur 2000 bo... Zalew jest ciągle pogłębiany non stop i to nie tylko tory wodne z Elbląga do Pilawy !!! ale także przejścia dla statków z np Fromborka czy Tolkmicka do Krynicy Morskiej i innych miejscowości które mają połączenie przez zalew . Tak że zalew jest CAŁY CZAS POGŁĘBIANY a epistoły o stratach to ekoterroryści lubują się w tym temacie wypowiadać , w dodatku naprawdę dojdzie tylko parokilometrowy odcinek pogłębiania od przekopu do miejsca gdzie będzie łączył się ze starym torem wodnym do Pilawy który od wielu dziesiątków lat jest stale pogłębiany . Zaznaczam ekonomicznie budowa kanału jest do bani , skorzysta z tego tylko jachting i turystyka i minimalnie port Elbląski. Ekosystem przyrodniczy zaleczy rany w parę lat bez większych strat.  Rura Warszawska ta na dużo większą skalę zgnoiła ekosystem i powinno się ją zatkać dupami ekoterrorystów a łby ich powinny patrzeć na Wisłę przynajmniej raz by się do czegoś przydali.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, balans napisał:

Fakty:

1. Rząd twierdził, że inwestycja w przekop zamknie się kwotą nie przekraczającą 900 milionów złotych. Specjaliści twierdzili, że będzie dużo droższa. Dziś oficjalnie sięga już prawie 2 mld złotych, a to podobno i tak bez kosztów inwestycji w porcie.

2. Rząd twierdził, że inwestycja zwróci się po kilku latach. Specjaliści twierdzili, że nigdy się nie zwróci, a do tego co roku będzie wymagała dodatkowych nakładów na utrzymanie kanału żeglugowego. Obecnie rząd twierdzi, że ekonomia w tym przypadku nie ma znaczenia, bo przekop ma strategiczne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa narodowego. Czyżby to była nasza Cieśnina Ormuz, przez którą będą płynęły strategiczne surowce i tak przy okazji amerykańskie lotniskowce? Kogoś zupełnie porąbało.

3. Rząd twierdzi, że inwestycja nie będzie miała żadnych negatywnych skutków dla środowiska. Naukowcy twierdzą inaczej. Pożyjemy zobaczymy kto ma rację...

  Faktem jest tylko pkt. 1.

Co do pkt. 3 to raczej jest to dobry pretekst aby sypać piach w tryby.

A ekonomia - są też specjaliści którzy wykazują umiarkowany optymizm.  Jak w każdym dużym przedsięwzięciu biznesowym jest jakieś ryzyko, kiedyś ciągle słyszeliśmy że się nie da. A już robienie czegoś wbrew altruistycznym zaleceniom UE to była zbrodnia. Ja stronę ekonomiczną tej inwestycji widzę tak ( jako nieekonomista pozwolę sobie na spore uproszczenie): rząd funduje temu regionowi dość drogą "wędkę" - pytanie tylko w jakim stopniu będą potrafili to wykorzystać.

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, bjar_1 napisał:

O czymś nie wiem?

Bjar nie wiesz że Elbląg miał stację kolejową w Centrum miasta nieistniejąca "Elbląg Miasto"  oraz przyportową" Elbląg Most Zwodzony " tak zwana linia kolejowa nr 254 łącząca dawniej Elbląg z Królewcem  zamknięta w roku 2013 i obecnie powoli rozbierana przez muchy złomowe . Obecna stacja kolejowa oparta na obwodnicy jest na obrzeżach miasta dokładnie w drugim końcu miasta niż tam gdzie jest port dlatego zaznacza się że w Elblągu JUZ nie ma linii kolejowej . To tak jakby w Warszawie rozebrać wszystkie stacje a wybudować najbliższą w Ursusie "dzielnica na peryferiach Warszawy"

  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Landszaft napisał:

Elbląg posiada obwodnice kolejową ale niestety nie ma linii kolejowej do portu i..nie przewiduje się nawet doprowadzenia z obwodnicy do portu linii kolejowej z uwagi na brak warunków aby je tam doprowadzić " no chyba że wyburzą część miasta . Więc de facto Elbląg nie posiada linii kolejowej portowej  bo pakowanie towaru z obwodnicy na tiry i przewożenie przez miasto do portu i w druga stronę to utopia. Czyli port bez kolei , ba bez kolei to pół biedy bez jakiejkolwiek trasy drogowej ciężko towarowej , czyli drogi o nośności dostosowane do masowego przemieszczania się tirów które nie wjeżdźają do miasta i nie jeżdżą po drogach miejskich  taj jak jadą tiry do portu północnego omijając a nie jadą przez starówkę Gdańską.

Czyli potwierdza się, że ten przekop jest "donikąd". Taki Miś na miarę naszych możliwości.

Jeżeli chodzi o ekologię, to się dopiero okaże, czy i jakie skutki ewentualnie przekop i kanał przyniesie. Jeżeli tamtędy będą przepływały tylko żaglówki, to pewnie i wpływ na środowisko będzie niewielki.

A odnośnie awarii "Czajki", to tu akurat ekolodzy mogą jedynie apelować do Warszawiaków, aby ci chodzili się załatwiać się w krzaki...

I jeszcze odnośnie samej "Czajki" - na samym początku popełniono dwa kardynalne błędy. Pierwszy to ten, że zrezygnowano z budowy odrębnej oczyszczalni dla lewobrzeżnej Warszawy na jej lewym brzegu i to pomimo tego, że taka była planowana. A drugi to ten, że ścieki zamiast puścić pod Wisłą w stalowych, ciśnieniowych rurach, to dla"nowoczesności" i zapewne oszczędności, puścili w plastikowych rurach. Gdyby się wtedy spytali jakiegoś fachowca z branży po zawodówce w PRL-u, to by im wytłumaczył, że plastik w takich sytuacjach jest do dupy.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Les ty jak zwykle bąka puściłeś ale jaka sztuka taka kultura. PIS cały czas zaznacza że budowa jest potrzebna bo: Statki muszą przepływać przez cieśninę Pilawską i terytorium "Śpiącego misia". Pytanie jakie statki skoro żadne nie pływają z Gdańska do Elbląga w dodatku kapitanat Elbląga potwierdza że raz na 3 dni wypływa barka z polski z dostawami do ....Pilawy !! . eksport do Śpiącego misia. Dwa cały czas grzmią że główna korzyść z budowy przekopu to jest dla rozwoju portu w Elblągu. Pytanie jakiego portu ??. Jak ktoś chce zobaczyć port w Elblągu zabudowę kolej i trasy dojazdowe to proszę włączyć sobie Google maps i samemu ocenić jak to z GÓRY wygląda .  Żadna barka nie popłynie z Elbląga do portu północnego bo... barki nie są do pływania po morzu , owszem można ale ryzyko utopienia barki jest bardzo duże "to nie barki desantowe" . Pytanie czy PŻM ma statki do przewozu towarów między portem północnym czy Gdynią a Elblągiem . Bo zaraz się okaże że nie ma nawet statków do tego typu zadań. Tak jak się zaznacza cała inwestycja to dostęp do wielkiego basenu i budowy kei dla Jachtingu Bałtyckiego i to raczej "mam dużą nadzieje" że się rozwinie oraz baza turystyczna , ale informować społeczeństwo że buduje się głównie dla rozwoju Elbląga to info dla pelikanów które zjedzą każdą nawet zgniłą rybę ale nie dla średnio inteligentnych ludzi co maja własne myślenie i ocenę sytuacji co i kto na tym zyska.

  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information