Jump to content

Rozminowanie pod przekop Mierzei


Recommended Posts

"Jeszcze niedawno zakładano, że prace przy przekopie Mierzei Wiślanej będą warte 813 mln zł. Kwotę skorygowano i wynosi ona już 821 mln zł. "

dobre 🙂

podsekretarz stanu Anna Moskwa:

"W połowie 2019 r. rząd zmienił wartość programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” i ustalił ją na 1,987 mld zł "

Link to post
Share on other sites
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wszystko co robimy ma wpływ na ekosystem. Klikając w klawiaturę zużyłeś na napisanie posta 0,03 Wata więc elektrownia Kozienice musiała spalić 2 g węgla więcej. Jurto kupisz ryzę papieru kse

Les ty jak zwykle bąka puściłeś ale jaka sztuka taka kultura. PIS cały czas zaznacza że budowa jest potrzebna bo: Statki muszą przepływać przez cieśninę Pilawską i terytorium "Śpiącego misia". Pytanie

Pomysł na miarę przekopu.

Posted Images

24 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

"W połowie 2019 r. rząd zmienił wartość programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” i ustalił ją na 1,987 mld zł "

To będzie bardzo kosztowny Miś, nie wiem czy się zamknie kwotą 3 mld. Swoją drogą to region odżył gdy wprowadzono bezwizowy mały ruch graniczny, bo Ruscy masowo przyjeżdżali na zakupy i w celach turystycznych. Zarabiały sklepy, restauracje i hotele. Ale wyraźnie komuś o IQ pantofelka to przeszkadzało...

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, balans napisał:

To będzie bardzo kosztowny Miś, nie wiem czy się zamknie kwotą 3 mld. Swoją drogą to region odżył gdy wprowadzono bezwizowy mały ruch graniczny, bo Ruscy masowo przyjeżdżali na zakupy i w celach turystycznych. Zarabiały sklepy, restauracje i hotele. Ale wyraźnie komuś o IQ pantofelka to przeszkadzało...

Pewnie zaraz zaczęliby handlować Nowiczokiem niewykluczone, że i testować, bo to ich hitowy produkt o światowej renomie.

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
57 minut temu, les05 napisał:

Pewnie zaraz zaczęliby handlować Nowiczokiem niewykluczone, że i testować, bo to ich hitowy produkt o światowej renomie.

Proponuję założyć na Odkrywcy jeszcze jeden dział pt. "Najgłupszy komentarz miesiąca".

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, les05 napisał:

Najlepiej inwestować w palety tylko one gwarantują rozwój i dobrobyt na przyszłe 30 lat albo i dłużej.

Po tych 5 latach mogliśmy mieć mocno zaawansowaną w budowie elektrownię atomową, a mamy rdzewiejące ławeczki patriotyczne, trochę inwestycji w Toruniu i przekop...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

„Nie można zgodzić się z argumentem przedstawionym przez wnioskodawcę (UM w Gdyni – przyp. red.), że w trakcie prowadzenia robót na Mierzei Wiślanej oraz przy przebudowie brzegów rzeki Elbląg i Zatoki Elbląskiej nie będzie presji na ichtiofaunę i ornitofaunę występującą na terenie Zalewu Wiślanego” - pisze w swojej decyzji Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski.

 

No to się zacznie...

EigC6C7XkAEjXHh.jpg

Link to post
Share on other sites

Mierzeja Wiślana: GDOŚ utrzymała pozytywną decyzję środowiskową w sprawie przekopu

Pozytywna decyzja środowiskowa dotycząca budowy nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym została utrzymana w mocy - podała we wtorek w komunikacie Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Rozpatrywała ona odwołania samorządu woj. pomorskiego oraz organizacji ekologicznych.

Od prawie roku w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwały prace najpierw przygotowawcze, a obecnie - budowlane. Powstają tam m.in. nabrzeża, prowadzone są wykopy, powstaje sztuczna wyspa.

Pozytywną decyzję dla przekopu Mierzei Wiślanej wydała 5 grudnia 2018 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie. Zgodziła się na tę inwestycję z lokalizacją w Nowym Świecie, jednak w decyzji określono kilkadziesiąt warunków korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych.

Decyzję tę zaskarżyły do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska: samorząd woj. pomorskiego oraz organizacje ekologiczne. Po postępowaniu GDOŚ poinformowała we wtorek, że "pozytywna decyzja środowiskowa wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie została utrzymana w mocy", jednak - jak wskazano - wprowadzono modyfikację "brzmienia szeregu warunków realizacji inwestycji minimalizujących jej wpływ na środowisko".

Jak podała GDOŚ w komunikacie, "ostateczna decyzja środowiskowa nakłada na inwestora obowiązek podjęcia szeregu działań mających na celu zapobieganie i ograniczanie potencjalnego negatywnego wpływu inwestycji na środowisko".

"Warunki określone w decyzji zostały sformułowane w odniesieniu do wszystkich części składowych inwestycji polegającej na budowie kanału żeglugowego wraz z portem osłonowym oraz układem drogowo-mostowym, a także toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg, i dotyczą zminimalizowania wpływu przedsięwzięcia m.in. na przyrodę – ze szczególnym uwzględnieniem obszarów chronionych w granicach oddziaływania przedsięwzięcia, w tym obszarów Natura 2000 Zalew Wiślany, Mierzeja Wiślana, a także rezerwatu przyrody Zatoka Elbląska" - wskazano w komunikacie.

"Przeprowadzona przez organ odwoławczy szczegółowa i dogłębna ocena oddziaływania na środowisko, w tym chronione w ramach obszarów Natura 2000 populacje występujących na omawianym terenie gatunków roślin i zwierząt, a także siedliska przyrodnicze wykazała, że mimo niewątpliwego oddziaływania na środowisko omawianego przedsięwzięcia, przy zastosowaniu nałożonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach działań minimalizujących, nie dojdzie do istotnego negatywnego oddziaływania zamierzenia na środowisko" - wyjaśniono.

Poinformowano, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w toku prowadzonego postępowania odwoławczego zapewnił dwukrotnie możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu. Do wniosków i uwag GDOŚ odniósł się w treści decyzji.

Nową drogę wodną między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym buduje konsorcjum firm NDI i Besix. Konsorcjum buduje zasadniczą część, czyli kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Jednak, aby nowa droga była funkcjonalna, należy przeprowadzić dodatkowe prace - m.in. przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg i budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Obecnie trwa procedura wyłaniania wykonawcy na tę część inwestycji. Oferty złożyło 9 firm i konsorcjów zarówno polskich, jak i zagranicznych.

W trzecim etapie budowy kanału żeglugowego pogłębiony zostanie tor wodny na Zalewie Wiślanym.

.........

http://forsal.pl/biznes/ekologia/artykuly/7829797,nowa-droga-wodna-zatoka-gdanska-zalew-wislany-mierzeja-wislana-gdos.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

„Nie można zgodzić się z argumentem przedstawionym przez wnioskodawcę (UM w Gdyni – przyp. red.), że w trakcie prowadzenia robót na Mierzei Wiślanej oraz przy przebudowie brzegów rzeki Elbląg i Zatoki Elbląskiej nie będzie presji na ichtiofaunę i ornitofaunę występującą na terenie Zalewu Wiślanego” - pisze w swojej decyzji Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski.

 

No to się zacznie...

EigC6C7XkAEjXHh.jpg

Jak czytam formułkę że "budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"  ... to nie wiem co myśleć o takiej opinii 🤨

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, takafura napisał:

Jak czytam formułkę że "budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"  ... to nie wiem co myśleć o takiej opinii 🤨

Pięciokilometrowy odcinek drogi pozbawia cię możliwości myślenia?, a takie mądre duperele tu nam wstawiasz.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 23.09.2020 o 00:16, fala napisał:

"budowa drogi utwardzonej o długości 5 km może znacząco oddziaływać na środowisko"

Po takiej opinii te 1005 kilometrów budowanych dróg pewnie będzie wyglądać tak a z już pobudowanych trzeba będzie asfalt zwinąć...

unnamed.jpg

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tyr napisał:

Po takiej opinii te 1005 kilometrów budowanych dróg pewnie będzie wyglądać tak a z już pobudowanych trzeba będzie asfalt zwinąć...

W tym przypadku nie mówimy o zwykłej drodze, ale o drodze na obszarze chronionym Natura2000. A ten chroniony obszar jest właśnie barbarzyńsko dewastowany pod MISIA na miarę możliwości obecnie rządzących. To już mogli ten planowany łuk triumfalny przez Wisłę wybudować - pomysł równie idiotyczny, ale koszty i szkody byłyby mniejsze...

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ciekawy jestem jak wygląda pogłębianie toru wodnego na Zalewie szczecińskim , tam dopiero ryją i jakoś nie ma rwetesu że tony mułu i piachu ktoś przenosi z miejsca w miejsce w dodatku jeszcze pełno wyciągane jest sprzętu II wojennego oraz morskiego , Na tym forum nikt nie buczy że to głupota bo można by ze Szczecina z powrotem wiochę zrobić i ekolodzy byli by przeszczęśliwi. Czeka nas zapowiadane pogłębienie toru wodnego od Gliwic do Szczecina to dopiero będzie rycie rzeki i... czekam na wrzaski ekoterrorystów że ikra klenia i ciernika może ulec degradacji. To przy tym pogłębienie toru wodnego na Zalewie wiślanym to pikuś i betka a wycięcie 10 km lasu  na mierzei to nic nie znaczące "NIC" przy wycince lasów w Lasach Państwowych.  Nasza niedokończona elektrownia atomowa to przykład jak wygląda środowisko jak się coś zaczyna i nie kończy i co po tym pozostaje , to taki ekologiczny bubel o który ekolodzy jakoś siedzą cicho że nie ma rekultywacji terenu a trzeba by wydać jakie 100-200 mln zł aby to "ciasto"posprzątać.  I takich przykładów można w kraju na setki pokazywać gdzie są nietrafione i wyrzucone w błoto inwestycje i... nikt nie ryczy na tym forum że to głupota np w tym roku zaniechana inwestycja budowy nowoczesnych bloków energetyczne elektrowni Ostrołęka "węglowe" tam poleciało tyle ile na razie wywalono  w przekop , a miało zostać wydane 8-9 mld zł. i został następny wybudowany betonowy pomnik ludzkiej głupoty . Za to Niemcy mają w d..e ekoterrorystów i dokończyli elektrownie węglową w Datteln 4 stwierdzając że ta spowoduje zamknięcie kilku innych węglowych starego typu. A u nas nadal będą kopciły stare elektrownie węglowe budowane w pierwszej połowie XX wieku i niech ludziska sadzę wdychają pójdzie to ekologom na zdrowie. Więc pieprzenie tu o stratach środowiskowych to warcholstwo bo widać komuś przeszkadza paproch w oku a stoi po kolana w gów..e i mu nie śmierdzi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information