Skocz do zawartości

Fińska Broń Pancerna w latach 1939- 1945


formoza58

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 636
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Świetne zdjęcie tego T 26. Patrząc na Finów widać jak starali się modyfikować te konstrukcje widząc ich słabe strony choć nie zawsze z dobrym skutkiem. T26 z dodatkowymi ekranami pierwsze zdjęcie z serii to maks dociążony pojazd i jednostka napędowa widać nie dawała rady bo inne T 26 już nie dopancerzano to samo z T 50 , ale ten nawet do dnia dzisiejszego w Paroli stoi z założonymi dodatkowymi ekranami. A tu na ostatnim zdjęciu widzimy dodatkowy KM który miał obsługiwać kierowca w T 26. Ten KM był zamontowany z boku fotela i śmiem wątpić w wygodę jego obsługi przez kierowcę , a po za tym bezpieczeństwo pojazdu maksymalnie spadło , kierowca ma za zadanie prowadzić pojazd a nie strzelać, jak strzela to nie prowadzi a jak wystąpi nagła sytuacja jazdy to wyrwanie się z jednego zadania i skupienie na drugim to kiepski efekt mogący doprowadzić do utraty pojazdu. Ale Finowie właśnie na pojazdach zdobycznych testowali wszystko co się dało bo to ich pierwsze spotkanie z pojazdami pancernymi. Do wybuchu wojny zimowej praktycznie nie posiadali wojsk pancernych i całe szkolenie to szybka improwizacja z uzyskanych zdobycznych pojazdów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sprostować post Landszafta,fińskie wersje z dodatkowym km w kadłubie obsługiwał strzelec,gdyż załoga była 4 osobowa.Rozwiązanie to przyjęto z fińskich Vickersów.Wszystkie czołgi z dodatkowym km powstały z przebudowy OT-26,OT-130 i ChT-133. Co do dopancerzenia to finowie nie dodawali do T-26 dododatkowych płyt tylko wykorzystali orginalnie dopancerzone eks sowickie Cht-133 przezbrajając je w armaty 45mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie