Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata
formoza58

Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920- 1939

Recommended Posts

Z Allegro - błędny podpis Potez XXV".

Na zdjęciu Bartel BM-4a z silnikiem Le Rhone 80 KM produkowany seryjnie w zakładach "Samolot".

Samolot szkolny 22 egz. dostarczono w okresie 1928-29. Użytkowany w Niższej Szkole Pilotażu w Bydgoszczy.

PS - 1 egz. Rząd RP podarował królowi Afganistanu Aman-Ullachowi podczas jego wizyty w Polsce w 1928r.

 

Błedny Potez XXV.png

Edited by Sedco Express

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, formoza58 napisał:

.

lot s mdl.JPG

Friedrichshafen FF-33E  "8" - 2 os. wodnosamolot zwiadowczy. W BLM - 1 egz. (do 1925 r.)

Edited by Sedco Express

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.09.2019 o 00:21, formoza58 napisał:

MD Lot. ...

mar latham.JPG

mar mddlott.JPG

mdddl leo h 135.JPG

mddl leo h 13 nad gdynia.JPG

mdl lublin r 13.jpg

mdll6.jpg

Ostatnie zdjęcie - BLM (Baza Lotnictwa Morskiego) Puck, 1920 r. od prawej;

- Lubeck Travemunde F-4 nr. 7

- Friedrichshafen FF-49 B nr. 1

W miejscu szachownic widoczne bandery MW

-

-

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.09.2019 o 15:47, formoza58 napisał:

.

brandenburg z 2PL.jpg

Samolot wywiadowczy 2 os. - Brandenburg C-I Phoenix

Uzupełnienie (od Kolomana) :

"Brandenburg o oznaczeniu K.W.3 został zbudowany w Krakowie w 1922 lub 1923 roku. Te litery oznaczają Krakowski Wywiadowczy".

W 1921 r. rozpoczęto w Krakowie budowę 10 samolotów Brandenburg K. Egz. K-3 (K.W.3.) oblatano latem 1922 r. a ostatnie samoloty tej serii na poczatku 1923 r.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.10.2019 o 22:10, Sedco Express napisał:

Ostatnie zdjęcie - BLM (Baza Lotnictwa Morskiego) Puck, 1920 r. od prawej;

- Lubeck Travemunde F-4 nr. 7

- Friedrichshafen FF-49 B nr. 1

W miejscu szachownic widoczne bandery M

 

Wodnosamoloty_Puck_1920_01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniemieckie wodnosamoloty Friedrichshafen FF-33L nr 9, Lübeck Travemünde F-4 nr 7, Friedrichshafen FF-49B nr 1 i Friedrichshafen FF-33E nr 8 na wózkach w bazie w Pucku, 20.08.1920 r. (Źródło: archiwum).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Allegro.

Szkolny Nieuport 81D2 (Nie-81D2 23 m2 - pow.nośna) dwumiejscowy dwuster I stopnia szkolenia pilotażu.

Szkoła Pilotów - Bydgoszcz 25.02.1921 r.

Z lewej strony widoczny Caudron G.III

Nieuport 81D2 Szk.Pil. Bydgoszcz 1921 r..png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Allegro (opis - "Wojna Polsko-Ukraińska = samolot Nieuport")

Jeden z ogółem 15 egz. użytkowanych w Polsce (w latach 1919-1921) samolotów szkolnych NIEUPORT 80E2 (23m2) o nr. 11000).

Dwumiejscowy jednoster II stopnia pilotażu - z instr. lub bez.

Widoczne godło dawnej 1.Esk.Wlkp. a samolot z 12.EW wykorzystywany na froncie jako łącznikowy.

NIEUPORT szkolny.png

Edited by Sedco Express

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2019 o 10:03, Sedco Express napisał:

Z Allegro (opis - "Wojna Polsko-Ukraińska = samolot Nieuport")

Jeden z ogółem 15 egz. użytkowanych w Polsce (w latach 1919-1921) samolotów szkolnych NIEUPORT 80E2 (23m2) o nr. 11000).

Dwumiejscowy jednoster II stopnia pilotażu - z instr. lub bez.

Widoczne godło dawnej 1.Esk.Wlkp. a samolot z 12.EW wykorzystywany na froncie jako łącznikowy.

NIEUPORT szkolny.png

"Widoczne godło dawnej 1.Esk.Wlkp. a samolot z 12.EW wykorzystywany na froncie jako łącznikowy."

Powinno być - Widoczne godło 10.EW a samolot z 12.EW (dawnej 1.Esk.Wlkp.) wykorzystywany na froncie jako łącznikowy. Zdjęcie z 1921 r.- szkolny w szkole pilotów Bydgoszczy.

PS - w książce "Polski samolot i barwa 1918-1939" (T.Królikiewicz)  kolorowa grafika (str.134) ma błędny podpis "Nieuport 81D2" - winno być 80E2.

Edited by Sedco Express

Share this post


Link to post
Share on other sites

PZL.24/II z cywilną rejestracją SP-ATO.

Przed samolotem kpt.pil. Bolesław Orliński, który na przełomie 1935/36 r. odbył lot propagandowy połączony z pokazami do Turcji i Grecji.

Widoczny z lewej (na drugim planie) samolot to jak sądzę szkolny Morane-Saulnier MS.230 w barwach greckiego lotnictwa a to pozwala umiejscowić zdjęcie na lotnisko w Atenach - Tatoi.

9 stycznia 1936 r.  kpt. Orliński prezentował P.24 greckim oficerom lotnictwa a obecny był także król Jerzy II, nastąpca tronu książę Paweł oraz przestawiciele rządu.

PZL P.24.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information