Skocz do zawartości

Generał zwolniony przez Macierewicza o katastrofalnej sytuacji polskiego lotnictwa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 weeks later...

"Kuwejckie SZ nie odebrały dwóch śmigłowców Caracal z przyczyn technicznych i zawiesiły odbiór kolejnych. Umowa z Kuwejtem została zawarta 6 sierpnia 2016 r. czyli w zasadzie tuż przed oficjalnym zerwaniem rozmów przez stronę polską. W innych warunkach dokładnie te śmigłowce trafiłyby do Polski." 

Słuszne decyzje podejmuje nasza władza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, les05 napisał:

"Kuwejckie SZ nie odebrały dwóch śmigłowców Caracal z przyczyn technicznych i zawiesiły odbiór kolejnych. Umowa z Kuwejtem została zawarta 6 sierpnia 2016 r. czyli w zasadzie tuż przed oficjalnym zerwaniem rozmów przez stronę polską. W innych warunkach dokładnie te śmigłowce trafiłyby do Polski." 

Słuszne decyzje podejmuje nasza władza ?

Pomijając już to, że nie podałeś źródła tej informacji, to nie bardzo wiem z czego się cieszysz? Gdybyśmy sfinalizowali Caracale, to mielibyśmy montownię płatowców i fabrykę silników, oraz 100% technologii u nas w kraju, a to jakieś kilka tysięcy nowych miejsc pracy w przemyśle wysokich technologii. A tak to mamy w zamian kilka "bida hawków", a z dostępu do nowych technologii dostaliśmy montaż tapicerki [to nie żart]. Dlatego byliśmy i będziemy zaściankiem Europy, ze specjalnością zbijania palet drewnianych i ja w tym nic śmiesznego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, balans napisał:

(...)mielibyśmy montownię płatowców i fabrykę silników, oraz 100% technologii u nas w kraju, a to jakieś kilka tysięcy nowych miejsc pracy w przemyśle wysokich technologii(...)

  Wiem że czasami trudno o dobre źródło ale mógłbyś jakoś uwiarygodnić te rewelacje ? No chyba że to news prosto ze sputnik.ru to dziękuję.

 Ps. Niedługo przeczytam ile to nam żabojady  mieli dopłacić za jednego Caracana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska, przedstawił szczegółowo ofertę offsetową Airbus Helicopters. Jak podkreślił, jest ona w ponad 90% skierowana do spółek podlegających skarbowi państwa i w większości zależnych od PGZ. WZL-1 w Łodzi w ramach offsetu ma zyskać pełna zdolność remontową, przeniesienie produkcji Caracala do spółki w Łodzi z większościowym udziałem PGZ, WZL-1 w Dęblinie ma zyskać zdolność produkcji i obsługi silników oraz APU dla maszyn H225M a WZL-2 w Bydgoszczy zyska kompetencje w zakresie awioniki. Uzbrojeniem zajmie się Mesko, natomiast wiele innych firm, w większości związanych z PGZ, ma zyskać inne związane z umową kompetencje oraz udział w łańcuchu dostaw. Umowa ma też obejmować dalszy rozwój konstrukcji śmigłowcowych i udział ośrodków naukowych. Nie sprecyzowano jednak jaka jest całkowita wartość offsetu, co może być związane z rozmowami, które jeszcze się oficjalnie nie rozpoczęły. "

Wystarczy wygooglować...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się mają problemy z silnikami Caracali do całej gamy problemów (choć niektórzy już mówią nawet o wadach projektowych) F-35, które nasza światła władza zadeklarowała kupić, bez żadnego offsetu i dostępu do technologii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takafura

A propos i exilibris offsetu i F-35

" "W związku z wywiadem, który ukazał się w dzisiejszym wydaniu 'Dziennika Gazety Prawnej' z dr. Wacławem Berczyńskim, przewodniczącym Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego informuję, że rezygnacja z kontraktu na śmigłowce Caracal nastąpiła na skutek niewywiązania się z zobowiązań offsetowych przez stronę francuską" - napisała w komunikacie rzeczniczka Ministerstwa Obrony Narodowej mjr Anna Pęzioł-Wójtowicz. "

"- Bez offsetu naprawdę nie będziemy żadnych porozumień zawierali - mówił rok temu Antoni Macierewicz, tłumacząc decyzję o zerwaniu negocjacji w sprawie zakupu śmigłowców Caracal."

" To tzw. offset, tzw. polonizacja sprawiają, że procedury negocjacyjne, a następnie realizacyjne, przeciągają się czasami na dziesiątki lat, a sprzęt staje się niebotycznie drogi. Dzieje się tak dlatego, że offset, czyli udostępnianie technologii, firmy zagraniczne wliczają w cenę produktu, podwyższając ją. "

"Tłumaczy też zaraz, że rezygnacja z offsetu nie uderzy w żadnym razie w polskie firmy zbrojeniowe, bo one i tak mają pełne ręce roboty i zaczyna im brakować mocy produkcyjnych. "

vs

"Wartość offsetu

Airbus Helicopters potwierdza, że zaoferował kontrakt offsetowy o wartości przekraczającej cenę netto dostawy 50 śmigłowców Caracal, która została ustalona w wysokości 10,8 mld zł. To byłby rzeczywisty koszt dla Polski, a realny obrót dla Airbus Helicopters.

Ministerstwo Rozwoju postawiło wymóg kompensaty poprzez offset nie tylko ceny netto dostawy, ale również dodatkowych 23% odpowiadających kwocie polskiego podatku VAT, który pozostałby w Polsce, co doprowadziło do łącznej wartości offsetu w wysokości 13,4 mld zł.

Pomimo że kompensacja podatku VAT poprzez offset nie jest standardową praktyką, Airbus Helicopters zgodził się na dokonanie kompensaty do wartości brutto umowy dostawy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, les05 napisał:

I pomyśleć, że Karakale miały być zapłatą za stołek dla Tuska a oni w swojej uprzejmości tyle dobra chcieli nam jeszcze zafundować. 

Raczej rekompensatą za Mistrale, bo to my najgłośniej żeśmy wtedy nawoływali aby ich Francuzi Ruskim nie sprzedawali. A to, że tak przy okazji odrodziłby się nasz przemysł śmigłowcowy, silnikowy i nie tylko, to był bonus za wejście na nasz rynek.

Za to teraz możemy liczyć na to, że Amerykanie nas przy każdej okazji wyślizgają bez mydła, jak przy tych Patriotach dla przykładu...

https://www.defence24.pl/bedzie-aneks-do-umowy-offsetowej-wisly-mon-powolal-zespol

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Piszesz, co wiesz, ale wiesz, co piszesz?
Masz jakieś dowody? Masz jakieś, oprócz tego, informacje, co przez te dobre cztery lata, ekipa z MON latającego zamówiła i gdzie?

Sherlocku Holmesie dowodów szukasz? Cztery lata temu było maglowane w mediach i bez dowodów. Takie sprawy załatwia się w cztery oczy bez kelnerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, balans napisał:

"Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska, przedstawił szczegółowo ofertę offsetową Airbus Helicopters. Jak podkreślił, jest ona w ponad 90% skierowana do spółek podlegających skarbowi państwa i w większości zależnych od PGZ. WZL-1 w Łodzi w ramach offsetu ma zyskać pełna zdolność remontową, przeniesienie produkcji Caracala do spółki w Łodzi z większościowym udziałem PGZ, WZL-1 w Dęblinie ma zyskać zdolność produkcji i obsługi silników oraz APU dla maszyn H225M a WZL-2 w Bydgoszczy zyska kompetencje w zakresie awioniki. Uzbrojeniem zajmie się Mesko, natomiast wiele innych firm, w większości związanych z PGZ, ma zyskać inne związane z umową kompetencje oraz udział w łańcuchu dostaw. Umowa ma też obejmować dalszy rozwój konstrukcji śmigłowcowych i udział ośrodków naukowych. Nie sprecyzowano jednak jaka jest całkowita wartość offsetu, co może być związane z rozmowami, które jeszcze się oficjalnie nie rozpoczęły. "

Wystarczy wygooglować...

 

Dzięki za radę.

 

Rząd PO i PSL chciał wydatkować na rzecz producenta francuskiego 13,5 mld zł., kupując tam śmigłowce Caracal. Nie zawarł jednak kontraktu na offset, czyli obowiązkowych dostaw technologii dla Polski. Rząd francuski był w pełni świadomy, że powodzenie umowy zależy od porozumienia w sprawie offsetu. Mimo wielu ofert ze strony Polski przedstawianych przez Ministra Rozwoju, strona francuska w ciągu dziewięciomiesięcznych negocjacji odrzuciła polskie propozycje offsetu. W tej sytuacji Minister Rozwoju Wicepremier M. Morawiecki uznał dalsze negocjacje za bezzasadne.

Katarzyna Jakubowska cz. p. o. rzecznika prasowego MON

( także ze strony defence24)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

A propos i exilibris offsetu i F-35

Tak patrząc z dystansu to w zakupach broni znaczenie ma cena, jakość, specyfikacja zmówienia, niekompetencja, łapówki, biurokracja i polityka.

Co do polityki to jej "wagę" oceniam na 80 % wszystkich punktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Airbus Helicopters zdecydowanie zaprzecza zarzutom (...), jakoby prowadził negocjacje w złej wierze. (...) Airbus Helicopters nieustannie pozostawał w pełni zaangażowany w osiągnięcie porozumienia z Polską" – napisano w liście.Firma podkreśla, że zaoferowała offset o wartości przekraczającej cenę netto dostawy 50 śmigłowców Caracal, która została ustalona w wysokości 10,8 mld zł. Wartość umów offsetowych miała wynieść tyle, ile cena zakupu plus VAT – "co doprowadziło do łącznej wartości offsetu w wysokości 13,4 mld zł"."Pomimo że kompensacja podatku VAT poprzez offset nie jest standardową praktyką, Airbus Helicopters zgodził się na dokonanie kompensaty do wartości brutto umowy dostawy" – zaznaczyła firma.

Oświadczyła, że jej oferta uwzględniała m.in. 45 wymogów transferu technologii określonych przez resorty obrony i rozwoju.

"Wartość naszej oferty offsetowej wygenerowałaby większe korzyści gospodarcze w Polsce niż przychody, które przypadłyby Airbus Helicopters w ramach umowy na dostawę śmigłowców. Ambicją Airbus Group było stworzenie w Polsce 6000 miejsc pracy, z czego program Airbus Helicopters doprowadziłby do stworzenia 3800 miejsc pracy, w tym bezpośrednio 1250, głównie w Łodzi, Radomiu i Dęblinie" – napisano w liście.

W ocenie Airbus Helicopters oferowany offset zapewniłby "co najmniej 30 lat działalności" polskim spółkom państwowym w ramach wielu projektów przemysłowych pracujących na rzecz bezpieczeństwa. Firma wskazała tu produkcję śmigłowców do kraju i na eksport, przekazanie pełnych zdolności do obsługi, napraw i remontów śmigłowców, transfer kodów źródłowych i udzielenie licencji wraz z przyznaniem praw do modernizacji śmigłowców i ich systemów.

Według firmy oferowany offset zakładał "bezpośredni udział 28 liczących się międzynarodowych spółek lotniczych, które zapewniłyby transfer technologii i know-how do polskiego przemysłu".

"Nasza oferta offsetowa przekształciłaby Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. (WZL-1), państwową spółkę należącą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., obecnie zajmującą się obsługą rosyjskich śmigłowców starej generacji, w światowej klasy przemysłowe centrum śmigłowcowe dysponujące zdolnościami obejmującymi: linię produkcji śmigłowców, produkcję systemów, obsługę, remonty i modernizację, na potrzeby zarówno rynku polskiego, jak i międzynarodowego" – napisano.

"Airbus Helicopters zgodził się na utworzenie wraz z WZL-1 jedynego w Polsce państwowego zakładu produkcji śmigłowców, w którym Polska posiadałaby 90 proc. udziałów" – napisała firma, podkreślając, że "w Polsce nie ma żadnej wytwórni śmigłowców należącej do Skarbu Państwa", każdy z dwóch zakładów, które rywalizowały z nią w przetargu, "są w pełni własnością swojej zagranicznej spółki-matki".

"Oprócz linii produkcyjnej śmigłowców Caracal, która zostałaby utworzona w Łodzi, Airbus Helicopters zaoferował Polsce zbudowanie dodatkowego, nowego zakładu produkcyjnego, w którym powstawałyby złożone elementy wirników i przekładni dla pełnej gamy obecnych i przyszłych produktów Airbus Helicopters" – przypomniała firma swą deklarację.

Wartość inwestycji miała wynieść początkowo 370 mln zł, przez 10 lat wygenerować obroty rzędu 1,7 mld zł, w kolejnych latach "roczne obroty przekroczyłyby 200 mln zł"; ten projekt został odrzucony przez Ministerstwo Rozwoju – napisano w liście.

Firma przypomniała, że częścią oferty offsetowej była produkcja minimum 50 kompletnych śmigłowców H225 w Polsce – tylu, ilu miał dotyczyć kontrakt na dostawę. Pierwsza partia śmigłowców miała być ze względu na terminy dostaw zmontowana we Francji, przez polskich pracowników WZL-1, co "zapewniłoby odpowiedni transfer umiejętności, know-how i technologii do Polski".

Firma poinformowała, że 30 września zgodziła się przełożyć termin ważności oferty offsetowej na koniec listopada br. "Pomimo powolnego tempa negocjacji prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju od września 2015 r., Airbus Helicopters nieustannie pozostawał w pełni zaangażowany w osiągnięcie porozumienia z Polską" – napisała w liście.

https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/983273,airbus-helicopters-przetarg-offset-caracale.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Piszesz, co wiesz, ale wiesz, co piszesz?
Masz jakieś dowody? Masz jakieś, oprócz tego, informacje, co przez te dobre cztery lata, ekipa z MON latającego zamówiła i gdzie?

"Wiele wyjaśnił w sprawie głośnych negocjacji były prezydent RP Aleksander Kwaśniewski. Potwierdził doniesienia francuskich mediów, ujawniając, że o zwycięstwie w przetargu na śmigłowce dla polskiej armii nie przesądziła ich jakość, ale był to efekt wielkiego międzynarodowego „dealu”."

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Czyli... jak ci Czesi pod Wrocławiem ?

Ja spotkałem gościa, który w 5.45 ich widział. Ty nikogo takiego nie spotkasz, bo nie chce ci się ruszyć tyłka z fotela woląc recenzować innych, gdybyś choć trochę wysiłku włożył i porozmawiał z ludźmi, którzy w maju byli w okolicach, to byś przekonał się jaka po przejściu frontu była tam bonanza a nawet czeski film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeti, nie przekonasz tych, którzy są świecie przekonani, że naszą rolą jest robienie za lokaja USA, wojna z Rosją o Krym [ktoś z naszych ma tam posiadłości?], a nasz przemysł powinien się ograniczać do produkcji palet drewnianych, krasnali ogrodowych, ławek patriotycznych i sztandarów z Matką Boską.

A odnośnie Caracali i Kuwejtu, to jak na razie wychodzi na to, że ktoś w Libanie liczył na Bakszysz w wysokości 60 mln euro, a do dziś nie dostał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie