Skocz do zawartości

konserwacja srebra 2 złote 1816 i 10 gr. 1813


armando86

Rekomendowane odpowiedzi

witam. piszę do osób które znają się na konserwacji monet a mianowicie srebrnych monet czym je potraktować żeby nie zniszczyć patyny ani samej monety. Może nic z nimi nie robić ale chwiałbym najbardziej tego zielonego nalotu pozbyć się z 2 zł, bo uważam że stan monety może się pogorszyć. Ktoś mi doradzał płyn conservo bądź winian ale odnośnie konserwacji monet jestem całkiem zielony. Proszę o mądre porady. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieść wartości monet nie bardzo się da, ale można postarać się ich nie zniszczyć bezsensownym polerowaniem.
O takim problemie była już dyskusja, więc nie będę powtarzał
http://odkrywca.pl/jak-pozbyc-sie-zielonego-nalotu-ze-srebra-,359176.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-złotówka wcale nie ma ładnej patyny i znacznie lepiej będzie wyglądac po usunięciu tych zielonych grudek. Trzeba wyczyścić ją do gołego metalu i się nie przejmować patyną. W tym celu moczysz ją w płynie Argentum do czyszczenia srebra. Daje piękne efekty, moneta błyszczy się jak po wybiciu.

Co do 10-groszówki to tutaj zabawa będzie większa. Patyna jest czarna, gruba. Ja bym zastosował moczenie w oliwce i skrobanie zapałką. Zostanie delikatny czarny nalot. Oczywiście możesz też wrzucić do Argentum ale tutaj szkoda by było tej patyny

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym 2 złotówkę winianem wyczyscił jest na forum jak to zrobić na Allezło można kupić już rozrobiony roztwór zrób Max 10% i po ok godzinie sprawdzaj jak ustępuje syf powinno ładnie wyjść tylko kilka razy taki zabieg i będzie git z resztą sam zobaczysz jeśli się zdecydujesz na początek weź sobie coś gorszego dla wprawy jeśli się obawiasz pozdr pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach