gregorywp 0 Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Mam problem z identyfikacją silnika,chciałbym sie dowiedzziec co to za typ? Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Szukamy PZInż Junior i Major! Pomóżcie!04.09.2014W tym roku mija 75 rocznica rozpoczęcia produkcji pierwszych silników lotniczych wyprodukowanych w rzeszowskiej WSK (ówczesna Wytwórnia Silników nr 2). Do wybuchu wojny w WS-2 wyprodukowano 50 sztuk silników PZInż Junior i Major oraz ok. 700 sztuk w pozostałych zakładach lotniczych.Aktualnie znaleziono dwa napędy, które dostępne są w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie i Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Nam również zależy na tym, żeby posiadać je w swojej kolekcji. Chcemy, żeby stanęły w szeregu obok pozostałych silników wyprodukowanych w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Rzeszowie.Pomóżcie nam je znaleźć!DLA ZNALAZCY NAGRODA!http://www.pwrze.com/aktualnosci/art,205,szukamy-pzinz-junior-i-major-pomozcie.html Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 ` Quote Link to post Share on other sites
Wojtek1 1 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 https://www.facebook.com/events/933120186702046/ Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Dlaczego nie rozumiem co mają wspólnego PZInż. (WS-2) i silnik 6-cylindrowy Waltera „Major”? To jakaś maniera czy co? Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 eBay - Panzerfabrik Ursus. Pierwszy (chyba) raz na zdjęciu - lotnicza hamownia dla silników tłokowych PZInż. „Junior” (RWD.8/10) i „Major” (RWD.13/17) na licencji czeskiej firmy Walter, adaptowane przez polski przemysł lotniczy... Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 ...i lokalizacja. Quote Link to post Share on other sites
Woodhaven 131 Posted January 31 Share Posted January 31 " Mają w MLP w Krakowie, mają w MWP w Warszawie, mam i ja. Silnik lotniczy PZINż. Major, budowany przed wojną w Zakładach Ursus i w Wytwórni Silników nr 2 w Rzeszowie. Wyprodukowano tylko około 100 egzemplarzy w obydwu fabrykach. Napędzał samoloty RWD-13 i RWD-17. Ten został znaleziony na Białorusi na terenie przedwojennego lotniska, gdzie w 1939 roku został porzucony i zniszczony, być może po to, żeby wróg z niego nie skorzystał. Później przeleżał około 80 lat płytko w ziemi, stąd stan elementów aluminiowych jest dość słaby. Tym niemniej obiekt ekstremalnie rzadki i trudno oczekiwać, że jeszcze jakiś się pojawi. " 1 Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted January 31 Share Posted January 31 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA chętnie kupię! Na poważnie… Quote Link to post Share on other sites
Idontcare 5 Posted February 1 Share Posted February 1 No to dam Ci znać jak będę myślał o sprzedaży. W tej chwili czeka go cierpliwe usuwanie produktów korozji i próba demontażu, zaczynając od głowic, a jeśli się to uda to rozruszanie mechanizmów. Nic na siłę. Cylindry zachowały się w pięknym stanie, z farbą, jak nowe, podobnie zawory z prowadnicami. Wał korbowy nie jest uszkodzony. Z plusów to chyba tyle ok, jeszcze elementy mosiężne są w świetnym stanie, ale one tak zawsze mają. Woodhaven, serdeczne dzięki za Twój wkład w możliwość sprowadzenia tego silnika do Polski! 3 Quote Link to post Share on other sites
bjar_1 394 Posted February 1 Share Posted February 1 Super! Czekam na efekty renowacji! Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted February 3 Share Posted February 3 Witaj Idontcare, czy to Twoja prywatna inicjatywa, czy to oficjalny zamysł P&W? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Idontcare 5 Posted February 4 Share Posted February 4 Moja prywatna, chociaż jakoś związana z tym, że od trzech lat pracuję w PWR i obok tematów motoryzacyjnych zacząłem interesować się lotnictwem. Firma owszem poszukiwała kilka lat temu takiego silnika, zrobili akcję informacyjną ale bez skutku. W tym czasie, według tego co wiem, pojawił się na sprzedaż tylko jeden silnik - ten który gregorywp wrzucił do tego wątku i trafił on do prywatnej osoby. W internecie można znaleźć 3 zachowane silniki PZInż Junior i 5 PZInż Major (ten piąty to mój). Co do mojego to dowiedziałem się, że został on znaleziony w dawnym rowie melioracyjnym (teraz wyschniętym), poza lotniskiem. Wygląda to na jakiś szaber w wykonaniu miejscowych, może z uszkodzonego samolotu, kto to wie. Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted February 5 Share Posted February 5 - Widzę, że też masz w rękach karburator Claudel-Hobson prawdopodobnie model A.V.48, czy możesz wrzucić drugą stronę tego gaźnika? Mam wam wrażenie, że Twój silnik był od RWD.17… P.S. Na zdjęciu wprawdzie widać inny motor Cirrus Major Mk.III w Austerem J/5G ale można zauważyć Twój gaźnik. 1 Quote Link to post Share on other sites
Idontcare 5 Posted February 5 Share Posted February 5 Pewnie że mogę, ale na razie wiele tam nie widać, może po oczyszczeniu coś wyjdzie. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że takiego zasilania nie stosowano w RDW-13? Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted March 30 Share Posted March 30 W dniu 5.02.2021 o 14:27, Idontcare napisał: ...Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że takiego zasilania nie stosowano w RDW-13?... - Nie, to nie prawda… wprost przeciwnie. Tylko napisałem, że mam wrażenie, że Twój silnik był od RWD.17… Dlaczego? Pamiętam, że czytałem w jakimś poważnym piśmie branżowym w języku angielskim o tych gaźnikach – że były też w samolotach RWD.17. Być może był to “Flight”? Nie pamiętam. Może kiedyś znajdę ten artykuł. P.S. Proszę o priv’a, pisz na: puzzlewagen@gmail.com, mały prezent na Święta Quote Link to post Share on other sites
Spirit of Warsaw 97 Posted March 31 Share Posted March 31 Widzę, że szpilki już luźne a głowice i cylindry za chwilę… Quote Link to post Share on other sites
Idontcare 5 Posted April 7 Share Posted April 7 W dniu 30.03.2021 o 11:27, Spirit of Warsaw napisał: - Nie, to nie prawda… wprost przeciwnie. Tylko napisałem, że mam wrażenie, że Twój silnik był od RWD.17… Dlaczego? Pamiętam, że czytałem w jakimś poważnym piśmie branżowym w języku angielskim o tych gaźnikach – że były też w samolotach RWD.17. Być może był to “Flight”? Nie pamiętam. Może kiedyś znajdę ten artykuł. P.S. Proszę o priv’a, pisz na: puzzlewagen@gmail.com, mały prezent na Święta Napisałem parę dni temu, jakby nie było na skrzynce to sprawdź spam. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.