Skocz do zawartości
  • 0

Orzeł z 1 W.Św., tylko fragment - głowa


Tomax

Pytanie

Witam. Czy ktoś coś więcej powie o tym znalezisku?
Na zdjęciu obok 5zł PRL, widoczne odłamania, jest więc fragmentem dość sporej całości. Znaleziony blisko łusek do mosina, ok. 8 sztuk, ale porozrzucane na sporym areale.
Wydawało by się, że jest od sztandaru, ale nie znam się, może ktoś widział podobny w jakimś muzeum i więcej powie. Najbardziej ciekawi mnie z czy na pewno jest carski, bo tak się domyślam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś coś więcej powie o tym znalezisku?
Na zdjęciu obok 5zł PRL, widoczne odłamania, jest więc fragmentem dość sporej całości. Znaleziony blisko łusek do mosina, ok. 8 sztuk, ale porozrzucane na sporym areale.
Wydawało by się, że jest od sztandaru, ale nie znam się, może ktoś widział podobny w jakimś muzeum i więcej powie. Najbardziej ciekawi mnie z czy na pewno jest carski, bo tak się domyślam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę zbliżenie. Chyba to będzie tak jak i Twoja, Cuma popielniczka. Wypustek na rewersie to pewnie nóżka. Co prawda moje fragmenty są drobniej i ładniej zdobione i materiałem nie jest brąz tylko cynk, ale chyba zagadka częściowo rozwiązana. Ciekawi mnie kraj produkcji i kto jej używał. Jest to miejsce okolicy bitwy z 1915, w pobliżu wychodziły łuski od mosina, więc najprawdopodobniej carscy wojacy. Element od lampy naftowej jest jakąś wskazówką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach