Jump to content
Sign in to follow this  
Landszaft

Mój pierwszy czołg lub to co z niego pozostało

Recommended Posts

Siatka chroniąca otwór peryskopu z zewnątrz już po częściowej rekonstrukcji, jak ktoś posiada w zbędnych ilościach z 2 metry drutu mosiężnego o grubości 1 mm chętnie przytulę taki drucik bo skończył bym renowacje tej siatki, okienko wewnętrzne mosiężne w którym była szybka chroniąca oczy dowódcy już też widać po względnym prostowaniu, zostanie tylko lutowanie ramek ,zawiasów i gotowe do pudełka poczeka aż cały peryskop będzie gotów do ostatecznego montażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz trochę mniej ciekawych detali jakie wyszły z bagna . Pierwszy to łącznik wózków który był stosowany w czołgu Renault AMC 35 , ale także w czołgu Renault R 35

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu już kilka razy pokazywane w tym temacie różne element z peryskopu typ Balland" . W sumie odnaleziono 1 cały peryskop z elementami wieży czołgu AMC 35 , jeden kompletny wkład walec z elementami " oraz jedna klapka z zasuwą na zdjęciu" wykopana ostatnio i jedna połamana klapka z zasuwą czyli 4 peryskopy jakie były montowane w wieży czołgu Renault AMC 35.
Niestety nie mam nic informacji jak wyglądał w budowie optyki ten typ peryskopu i dlatego wszystkie czekają z renowacją aż wyjdzie jakaś dokumentacja lub przynajmniej rys techniczne, poglądowe jego budowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu zabawa dla spostrzegawczych. Jak widać są to zamknięcia z otworami na smarowniczki łożysk w kółkach podtrzymujących pewnego francuskiego czołgu. Pytanie jakiego ?? zaznaczę że tylko jeden typ czołgu stosował takie zamknięcie łożysk kółek podtrzymujących. Ciekawym czy ktoś zgadnie typ czołgu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MarekDys - pudło to nie AMC 35 , wystarczy popatrzeć na kółka podtrzymujące z AMC 35 jaki się częściowo zachował, ale niestety tam jest sporo dodatków nieoryginalnych jak kółka podtrzymujące gdzie są oryginalne i z innych pojazdów , tak samo koło naciągowe które się ani jedno nie zachowało, nie mówiąc o reszcie. W każdym razie zalecam szukać dalej. Tu pokazuję części cięgieł z AMC 35 i D1 . AMC miał sztywne cięgła , a D1 częściowo na linkach stalowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu udało się zidentyfikować element z pojazdu pancernego. Jest to łapka trzymania osi na której zamontowane są 2 wajchy do kierowania czołgiem . Element z czołgu Hotchkiss H-39. tak samo z zagadką zdjęcia wcześniej dekielki są z kół podtrzymujących także z czołgu Hotchkiss H39.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Element zamykany z zewnątrz , do tego była jeszcze dołączona blaszka z śrubą do zamknięcia ale odpadła z powodu przerdzewienia . Detal ten był montowany na górnym pancerzu czołgu Renault D1 nad stanowiskiem kierowcy

Share this post


Link to post
Share on other sites

widok z drugiej strony . Przeglądając zdjęcia dokumentalne był prawdopodobnie zamykany od wewnątrz i służyła ta klapka do ?? czego , wydawało by się do chorągiewki sygnalizacyjnej jak nawaliła radiostacja bo do wentylacji po co otwór o średnicy 6-8 cm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tu zdjęcie gdzie widać pod działem podniesioną tą klapkę. Do czego służył ten otwór w czołgu??, nawet peryskopu nie dało się przez taki mały otwór wysunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tu ciekawa następna PANCERNA" znajdka. Jak odnalazłem wiedziałem że kiedyś gdzieś mi mignęła na fotkach, tylko za chiny nie pamiętałem czy Radziecki czy Amerykański a może Brytyjczyk. No i po pól roku wyskoczyła lampka tylna z... a może ktoś powie w jakich pojazdach było to stosowane ?? Za 5 dni dam odpowiedź ale może jakiegoś uważnego czytelnika znajdę który napisze w jakich on znalazł pojazdach zastosowanie takiej lampki tylnej. Ja na razie znalazłem jeden czołg z taką chromowaną tylną lampką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . Tym razem kolejny tydzień spędzony w lasach Szczecina to kąpiele rzeczne z wykrywarkami wodnymi. Początek września na tyle był ciepły że można było siedzieć w wodzie 8 godzin i chłód wody nie dawał wycisku. Niestety rzewka oddaje zdecydowanie trudniej fanty choć kilka udało się wyrwać z rzecznych odmętów. Pierwszy feler to namuliska podwodne które czasami zasysały delikwenta , dwa nurt rzeki gdzie kopanie lub wyławianie fantu na głębokości 1,5 do 2 metrów to ista ekwilibrystyka. Każde danie nura w wodę powodowało że rzeka aqua-eksploratora nosiła gdzie chciała a nie w miejscu gdzie sygnał wył. Tak że na następny sezon wiemy czego brakło w trakcie eksploracji i co trzeba jeszcze załatwić. Oraz doskonały test różnych wykrywarek od Minelabów począwszy po C-Scopach i Fischerach a skończywszy na tanim Chińczyku". O zgrozo tani Chińczyk spisywał się nader fenomenalnie, i bezsprzecznie znalazł sporo fantów pod wodą co okazuje się że nie zawsze co tanie to denne. Rzeka też pokazała że czasami znaleziony fant nie zawsze jest do wydobycia przez jedną osobę. oczywiście 2 skrzynki przytargałem do domu teraz rozpoznanie a potem czyszczenie i konserwacja. A teraz parę rozpoznanych fantów . Pierwszy widoczny na zdjęciu to element pancernego łączenia zewnętrznego blach pancerza w czołgu Renault D1, licząc od tyłu jest to łączenie zewnętrzne 2 i 3 blachy pancerza czołgu od góry
ps zagadką ze zdjęcia powyżej to znalazłem ramkę takich tylnych lamp chromowanych w tankietkach radzieckich T 27 , ale nie za bardzo wierzę że taki pojazd znalazł się pod Szczecinem, no chyba że też był w zbiorach niemieckiego muzeum i też służył gdzieś jako punkt ogniowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i następny element z czołgu Renault D1 , jest to ochronne pancerne zamknięcie górnej części amortyzatorów które to są zamontowane nad biegnącą w górze gąsienicą. Jest to najmniejsze zamknięcie z 3 typów jakie są montowane w pojeździe

Share this post


Link to post
Share on other sites

wewnętrzne wzmocnienia w czołgu Renault D1 lub AMC 35 . niestety z braku zdjęć wnętrz nie mogę przypisać z którego pojazdu. A feler taki że D1 nie zachował się wcale a AMC 35 wewnątrz to idealny pustak".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information