Landszaft Napisano 23 Maj 2014 Autor Share Napisano 23 Maj 2014 Samo wydobycie detalu który waży 40-50 kg zassanego w bagnie to też pełna radość. Nie tylko fant był oblepiony mułem ale także wydobywający. Tu wlot powietrza do silników czołgu Renault D1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 23 Maj 2014 Autor Share Napisano 23 Maj 2014 I sam wlot tylko po umyciu . Stan bardzo dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 23 Maj 2014 Autor Share Napisano 23 Maj 2014 druga strona wlotów od wnętrza czołgu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 23 Maj 2014 Autor Share Napisano 23 Maj 2014 i stan z boku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 23 Maj 2014 Autor Share Napisano 23 Maj 2014 a tu zdjęcie archiwalne czołgu z otwartymi z tyłu wlotami powietrza . pierwsza z lewej strony klapa to ta odnaleziona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 26 Maj 2014 Autor Share Napisano 26 Maj 2014 a tu pedały kierowcy z czołgu Renault AMC 35 . Pedały zamocowane do rury w której przechodził wał napędu lewego koła napędowego. Co ciekawe pedały chodzą bezproblemowo . smar w przekładniach nadal wszystko smaruje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 26 Maj 2014 Autor Share Napisano 26 Maj 2014 A tu pomniejszony do wymaganej wielkości plan konstrukcyjny gdzie widać mocowanie pedałów wewnątrz czołgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 30 Maj 2014 Autor Share Napisano 30 Maj 2014 wizjer z wieży czołgu Renault D1 . jeden z dwóch bocznych wizjerów. Wizjer posiadał pryzmatowe odbicie obrazu , niestety pryzmaty szlag trafił , i trzeba będzie kombinować jak je dorobić. Na razie czeka na piaskowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 30 Maj 2014 Autor Share Napisano 30 Maj 2014 A tu wewnętrzna strona wizjera, część detali udało się bez większych problemów odkręcić. Na razie prezentuje się bez rewelacji, ale to kolejny typ francuskiego wizjera. Oglądając go stwierdzam że fatalna konstrukcja i bardzo łatwo podatna na zniszczenie w walce, otwór wizjera od strony zewnętrznej to okienko o wymiarach 7x12 cm czyli spora dziura zasłonięta siateczką mosiężną, łatwo optykę zapylić oraz każda kula karabinowa która wpadała do wnętrza niszczyła pryzmaty co doprowadzało do braku obrazu w wizjerze. stosowana tylko w czołgach Renault D1 i w kilku egzemplarzach Renaulta D2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 30 Maj 2014 Autor Share Napisano 30 Maj 2014 a tu widok na wieże z wizjerami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Tutaj wizjer z lewej strony od kierowcy z czołgu Renault AMC-35. są dwie szpary do obserwacji na wprost i druga do oglądania przy burcie czołgu. Wizjer w trakcie jazdy można było otworzyć na oścież co poprawiało obserwację kierowania czołgiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 i od strony wnętrza pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 i widok z prawej strony na otwarte i wyłamane drzwiczki wizjera leżą na burcie z prawej strony" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 26 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2014 Odnaleziono też i drugi wlot powietrza do silnika środkowy" z 3 jakie były z tyłu czołgu średniego Renault D1. Niestety stan zachowania zdecydowanie gorszy niż pierwszego, efekt płytkiego zalegania i dostępu powietrza przez co korozja szybko go konsumowała. Pytanie do przeglądających z uwagi że mam tych gratów sporo a kompletny brak dostępu do piaskarki , jeżeli ktoś ma piaskarkę i pomógł w wypiaskowaniu części odnalezionych za niewielkie pieniądze byłbym bardzo wdzięczny, bo opisywanie i rozpoznawanie elementów pokrytych rdzą jest bardzo utrudnione, a eksponowanie ich na jakiejkolwiek wystawie też nie ma sensu jak nie widać co to jest. Zainteresowanych pomocą proszę o kontakt na e-mail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 26 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2014 widok wlotów powietrza od strony silnika. Ciekawostką jest fakt że na świecie nie zachował się ani jeden pojazd tego typu a nawet części z tego czołgu. Wszystkie w trakcie trwania wojny i po wojnie zostały zezłomowane. Są to jak na razie jedyne znane elementy jakie pozostały z czołgu średniego Renault D1 na świecie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
treasure Napisano 2 Lipiec 2014 Share Napisano 2 Lipiec 2014 Witam kolego Landszaft.posiadam ,, prawdopodobnie,, pradnice od czolgu francuskiego, taki prezent od dziadka,100% sprawna I kompletna posiada dwie tabliczki znamionowe.co to dokladnie jest niemam pojecia, z opowiesci wiem ze byla wymontowana z francuskiego czolgu.na dzien dzisiejszy niemoge przeslac fotek bo nie mieszkam w kraju, ale bedzie to mozliwe za 2miesiace. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 2 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 2 Lipiec 2014 Treasure chętnie zobaczę fotki to może będzie wiadomo co to był za pojazd, a przy okazji następna część to rozebrany wlot powietrza z czołgu Renault D1 . Jest to wlot powietrza mniejszy, były po 1 po obu stronach wieży prawdopodobnie do wentylacji pojazdu, Niestety odnalazłem tylko jeden boczek z wlotu i widać na nim jak były do niego zamontowane żaluzje. Żaluzje były nitowane do bocznych blaszek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 2 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 2 Lipiec 2014 Na rysunku technicznym widać wlot powietrza za wieżą którego zdjęcie powyżej zamieściłem oraz wloty silnikowe czołgu Renault D1 które wcześniej dwa pokazałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 Wloty powietrza z czołgu Renault D1 po czyszczeniu i jeden po piaskowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 i sygnatury wewnątrz wlotów KNA U31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 Pedały z czołgu Renault AMC35 po konserwacji piaskowaniu i pomalowane podkładem . Pedaliery" działają ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 Jedyny numer jaki wyskoczył to numer na odlewie częściowo zatarty ale praktycznie cały do identyfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 Oczywiście najciekawszy detal to peryskop z czołgu Renault D1, stosowany był także w pierwszych kilku czołgach Renault D2 i serii próbnej B1. Wyskoczyły 3 x powtórzone numery peryskopu UG 87008 wybijane przy blokadach podnoszonej szybki pancernej. To dopiero początek z konserwacją tego peryskopu. większość drobnych śrubek puściła , ale niestety walec peryskopu tak przyrdzewiał na całej powierzchni że zostanie mi tylko chyba wrzucić całość do pieca i rozgrzać go tak aby rdza puściła i puściło 11 dużych śrub które trzymają cały walec i blokady peryskopu. Może drastycznie ale wszelakie odrdzewiacze zanim rozpuszczą rdze to skonsumują sporo też metalu. Chyba że ktoś ma inny pomysł. a chciałbym go doprowadzić do stanu działającego razem z montażem zniszczonych luster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 wizjer od strony pancerza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2014 Peryskop widziany z boku, widać jak duży jest walec peryskopu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.