Landszaft Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 i jej widok z góry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DOMILUD PL Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Warto zbierać puzle". W końcu coś się dopasuje. Piękna robota Landszaft. Gratulacje. Lampa prezentuje się naprawdę świetnie. Teraz spokojnie może wylądować na półeczce jako efekt Twojej żmudnej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 A tu odnalezione zamknięcie wizjera włazu tylnego do wieży czołgu Renault R35 . Właz nie tylko był wejściem do czołgu ale także siedziskiem dowódcy czołgu w trakcie przejazdów .Tak że dowódca zazwyczaj siedział do połowy na zewnątrz czołgu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 a tu widać gdzie jest zamontowany odnaleziona zasłona wizjera w luku wejściowym wieży. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 A tu detale ostatnio opisywane po piaskowaniu i pomalowaniu antykorozyjną. Na zasuwie wizjera po piaskowaniu wyszedł numer 296,a kisną jeszcze 2 skrzynie detali nierozpoznanych które są tu pokazane na stronie http://www.odkrywca.pl/renault-ft-17-i-renault-r-35-oraz-cos-jeszcze,710786.html#710786 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 A tu pancerne zabezpieczenie zewnętrzne zamka włazu kierowcy do czołgów Renault R35 i Renault AMC 35 (ACG-1) już po renowacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 a tu bardzo pomniejszony tylko 11%" oryginalnego planu budowy włazu kierowcy czołgu Renault R 35 gdzie widać wszystkie odnalezione detale które tu pokazałem na zdjęciach wizjer kierowcy, obudowa zamka wewnętrznego i pancerz ochronny tego zamka na zewnątrz pojazdu" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 a tu widoczny właz kierowcy z widocznym pancernym detalem ochrony otwarcia zamka włazu kierowcy od zewnątrz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 A tu następny detal rozpoznany, zawias tylnych drzwi do wieży czołgu Renault AMC 35 (ACG1), niewielki fant a cieszy ;o) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 a tu inne ujęcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 a tu zdjęcie gdzie widać zawiasy po zdemontowaniu tylnych drzwi . Szkoda że taki unikat siedzi w lesie Sougné-Remouchamps i jest powoli rozbierany , a to unikat zachowały się w sumie zaledwie 3 wieże ( 2 w muzeach w tym jedna na czołgu) i niewielkie części pancerzy 4 wieży Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Następny detal który udało się dopasować do puzzli jakie znajduję jest to obudowa do lampki która oświetla tablicę zegarową w czołgu Somua S-35 . ale za pewnie i inne czołgi Francuskie też wykorzystywały taką lampkę w swym wyposażeniu . Jako ciekawostkę dodam że element ten był produkowany przez Niemców dla wojsk francuskich co stanowi napis GERMANY-IMPORTED'ALLEMAGNE" i numer detalu JN4S10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Tu tablica zegarowa z czołgu Somua S-35. literką M zaznaczona jest lampka oświetlająca tablicę zegarową - szkoda tylko że moja wygląda jak wygląda, ale to pierwszy detal z tablicy pojazdu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 i następny detal po 2 latach poszukiwań został zidentyfikowany. tak to jest jak rozpoznajemy czołg po zdjęciach i próbujemy przylepić detal do pojazdu. Oto wizjer boczny z tyłu wieży czołgu Renault AMC35 . niestety detal ten wypatrzyć na zdjęciach to trzeba trafić takie zdjęcie gdzie zarys tego detalu widać na pancerzu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 tu widzimy zdjęcie jedynego zachowanego czołgu w muzeum Saumur . Po szparze widać na bocznej płycie że jest tam wizjer , ale czy to jest szpara wycięta bezpośrednio w pancerzu czy składająca się z 2 detali nijak nie można się zorientować . Na szczęście jest prowadzony temat Zdjęcia ACG1 AMC 35 http://www.odkrywca.pl/zdjecia-acg1-amc35-,649841.html#649841 . przez co 5 latach prowadzenia tematu w przedostatnim zdjęciu dołączonym przez TomkaSz1 widać ostre zdjęcie i ten detal wmontowany w płytę wieży wieży. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 Dopiero to zdjęcie potwierdziło jednoznacznie że ten element pochodzi z wieży do tego pojazdu. . na tym zdjęciu widać gdzie tego detalu brakuje i jak ma wyglądać od wewnątrz i jak jest mocowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 tu widzimy wizjer już po konserwacji i jego budowę wewnętrzną oraz mocowanie na 2 śruby po bokach. Wizjer ma zachowaną oryginalną farbę podkładową zewnętrzną i zachowaną w większości farbę kamuflażu . I znowu banan na twarzy że coś się udało z pojazdów żabojadów rozpoznać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Witam . Długi majowy tydzień zaowocował następnymi wykopkami . 4 dni harców na bagnach zaowocowało praktycznie wydobyciem 400 kg części z 3 czołgów Renaulta D1 , Renaulta AMC 35 oraz znalezienia miejsca rozbicia następnego francuza z Niemieckiej kolekcji pancernej czyli czołgu FCM 36 . Po 3 latach wykopków i biegania w terenie zaczyna się klarować gdzie poszły do bitwy pojazdy które po testach w Kummersdorfie zostały wysłane na przechowanie do Altdamm na poczet przyszłego Niemieckiego muzeum broni pancernych. Niestety bagien wokół Szczecina sporo , ale udało się przynajmniej określić w 100 % rejon aktywności tych pojazdów i zawęzić obszar poszukiwań do niezbędnego minimum. Niestety z uwagi na odległość jaka jest między mym miejscem zamieszkania a rejonem poszukiwań czas na pełny opis walk i opisu terenu udostępnię publicznie dopiero po zakończeniu moich poszukiwań za 3 do 5 lat" i proszę się tym nie dziwić z uwagi że podanie namiarów skończy się szabrunkiem detali i nie będę mógł wtedy opisać i udokumentować tego kawałka historii która na szczęście znajduje się na terenie naszego kraju. Czołgi brały CZYNNY udział w walce jako stałe punkty oporu i gniazda karabinów maszynowych . Z duża dozą prawdopodobieństwa stwierdzam że nie korzystały w walce z głównej swojej broni , czyli działek ... z braku amunicji lub posiadały ją w szczątkowej ilości, główną bronią były karabiny maszynowe. Czołgi w trakcie walk zostały zniszczone i się paliły co widać na detalach i rozkładzie metali kolorowych , po czym po wojnie zostały w akcji oczyszczania pól bitewnych wysadzone w powietrze a ich szczątki porozkręcane przez okoliczną ludność . Niestety z uwagi na nierewelacyjny sprzęt detale wydobyte są z płytkich wykopów roślinności bagiennej . feler to też dość szybkie zalewanie wykopów wodą bagienną w której taplaliśmy się praktycznie przy chichocie bobrów które nas obserwowały, cholery po prostu boki zrywały oglądając nas obsmarowanych błotem od stóp do głów, za to przyznam się efekty przerosły nasze oczekiwania , są znajdki duże i średnie i drobnica : wizjery, zegary deski rozdzielczej , napędy , elementy skrzyń biegów , wałki , popychacze , zębatki, pancerze ,wloty powietrza do silników , masa elementów z zawieszeń i kół nośnych . Po prostu bajka dla poszukiwacza rozwiązań technicznych pojazdów pancernych lat 20 i 30 i w dodatku z czołgów których nie posiada żadne muzeum ( Renault D1) albo 1/2 sztuki ( Renault AMC 35) lub 1 znana sztuka FMC 36., dodam że znajdujemy detale zniszczonych pojazdów pancernych strony przeciwnej czyli Rosjan ale one nie są naszym obiektem zainteresowań więc z tego powodu nawet nie zamieszczam zdjęć bo zostają detale tam gdzie je zastaliśmy obecnie z uwagi na brak czasu będę powoli dołączał zdjęcia z rozpoznanych elementów. na początek detal z czołgu FMC 36 jest to pancerna obudowa lampek pozycyjnych szlakowych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 tu widzimy te pancerną kostkę" . na prawej burcie była jedna a na lewej burcie 2 takie kostki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 a tu dekielek zakrętka koła napinającego z czołgu FMC 36 Forges et Chantiers de la Mediterranee" produkowanego w Marsylii . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 a tu widok koła napinającego i widoczny dekielek tego koła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 i zdjęcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 osie kół jezdnych z czołgu FMC 36 . W sumie odnaleźliśmy 4 ośki w tym jedna ze smarowniczką , niestety stan bagienny zjedzony przez rdzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Tu widzimy koła nośne w wózkach i widoczną ośkę z wystającą smarowniczką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 A tu teren wykopkowy. Bagno wciąga !!. po odnalezieniu fanta trzeba było szybko kopać i wydobywać bo woda dość szybko wypełniała dołek, już samo bieganie po bagnie to jak latanie po polu minowym, w jednym miejscu sucho a dwa kroki dalej zasysało gościa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.