Landszaft Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Pierwszy wizjer widoczny na początku opowieści to mniejszy wizjer kierowcy. Kierowca pojazdu miał luk wejściowy który składał się z dwóch płyt, ręcznie opuszczanej dolnej i hydraulicznie podnoszonej górnej. Górna płyta miała jeszcze podnoszony mały wizjer który był otwierany w trakcie przejazdów drogowych pojazdów i zamykany w trakcie walki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Rozpoznany wizjer przez Woodhavena spowodował że przeglądając fanty znalazłem element z drugiego wizjera. W obu elementach musiały być montowane soczewki, które zostały zniszczone, element ten jak widać był przesuwny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 następny przedmiot zidentyfikowany to klapka pancerna na wieży czołgu. Kompletnie nie wiem jakie miała zastosowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Jak widać jest na szczycie wieży. Otwierać - wypchnąć ją można tylko z wnętrza czołgu, niestety po jej otwarciu trzeba zamknąć ją wychodząc na zewnątrz pojazdu. Po otwarciu swobodnie można wrzucić przez otwór do wnętrza granat, jak i go wyrzucić na zewnątrz. Jako wyrzutnik łusek był by zbędny bo one wylatywały przez podłogę, znowu tylna pancerna klapa wejściowa do wieży a zarazem siedzisko dowódcy w trakcie przemarszy była także wywietrznikiem wozu. Więc do czego to miało służyć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 28 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2011 jak widać nie było niczego za co można było by pociągnąć do zamknięcia tego Korka" z wnętrza pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steell Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Zapewne za jakiś czas sie dowiemy, może był to otwór do wysuwania np małego ręcznego peryskopu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steell Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Pozwolę sobie przypomnieć stary wątek o R35http://odkrywca.pl/r-35-w-wp-pytania,107026.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2011 I następny element rozpoznany przez niezawodnego Woodhavena. obudowa zamku dolnego włazu kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 30 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2011 Oczywiście oprócz elementów stalowych jak widać las obfitował w masę elementów aluminiowych, widać tu szczątki korpusów , mocowań, tłoków itp. Pytanie co w tym czołgu było aluminiowe ?? czy w czołgach było tak szeroko stosowane aluminium ?? Czy przypadkiem nie był tam inny pojazd z którego pochodzą te elementy. Niestety aluminium błyskawicznie się utleniało i rozpadało. Czasami po prostu wykopywałem dołek białego proszku a element miał już ledwie centymetr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 4 Październik 2011 Autor Share Napisano 4 Październik 2011 a tu część mosiężna smarownicy prawdopodobnie czołgowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 4 Październik 2011 Autor Share Napisano 4 Październik 2011 mimo pogięcia rączka działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 7 Październik 2011 Autor Share Napisano 7 Październik 2011 a tu dwie nakrętki mosiężne z napisami MICELIN &Ce CLERMONT Fc CADI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 minęło od wyprawy kilka miesięcy przyszedł czas na konserwację. Pierwszy etap piaskowanie. tu luk kierowcy po piaskowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 i druga strona. Liczyłem że w trakcie piaskowania wyjdą jakieś sygnatury, ale niestety Francuzi to nie kraj w którym królują stemple wojskowych odbiorów technicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 a tu klapka luku ręcznego peryskopu z wieży czołgu Renault R35 po piaskowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 i ten sam luk już po pomalowaniu antykorozyjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 i tak samo już pomalowany luk kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 i strona wewnętrzna. Powoli sukcesywnie będę pokazywał elementy pozyskane w trakcie wykopków po czyszczeniu i konserwacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 4 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2012 następne elementy po piaskowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 11 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2012 następne elementy po piaskowaniu i miniowaniu. Pancerz przedni chroniący przekładnię napędową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 11 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Ciekawostką jest fakt że wyszły pierwsze sygnatury producentanr pancerza 4719-97 i pod spodem znaczek w kole trudny do rozczytania i cyfry 92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 11 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Oraz poniżej cyfry 111 lub 114 potem 0 i jeszcze kawałki liter. Powoli brnę w konserwacji i poszukiwaniu następnych elementów dopasowania układanki tego pojazdu. W tym tygodniu otrzymałem kilkanaście stron A1 dokumentacji francuskiej fabrycznej tego pojazdu z rozrysowanymi elementami które posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 14 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2012 zameczek luku kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 14 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2012 pierścień obrotu wieży. Średnica wewnątrz 65 cm . czyli ciasno w wieży !!. średnica praktycznie prawie jak właz do kanałów miejskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 notek pancerny z otwartym wizjerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.