Landszaft Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 Pierwszy wizjer widoczny na początku opowieści to mniejszy wizjer kierowcy. Kierowca pojazdu miał luk wejściowy który składał się z dwóch płyt, ręcznie opuszczanej dolnej i hydraulicznie podnoszonej górnej. Górna płyta miała jeszcze podnoszony mały wizjer który był otwierany w trakcie przejazdów drogowych pojazdów i zamykany w trakcie walki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 Rozpoznany wizjer przez Woodhavena spowodował że przeglądając fanty znalazłem element z drugiego wizjera. W obu elementach musiały być montowane soczewki, które zostały zniszczone, element ten jak widać był przesuwny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 następny przedmiot zidentyfikowany to klapka pancerna na wieży czołgu. Kompletnie nie wiem jakie miała zastosowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 Jak widać jest na szczycie wieży. Otwierać - wypchnąć ją można tylko z wnętrza czołgu, niestety po jej otwarciu trzeba zamknąć ją wychodząc na zewnątrz pojazdu. Po otwarciu swobodnie można wrzucić przez otwór do wnętrza granat, jak i go wyrzucić na zewnątrz. Jako wyrzutnik łusek był by zbędny bo one wylatywały przez podłogę, znowu tylna pancerna klapa wejściowa do wieży a zarazem siedzisko dowódcy w trakcie przemarszy była także wywietrznikiem wozu. Więc do czego to miało służyć ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 jak widać nie było niczego za co można było by pociągnąć do zamknięcia tego Korka" z wnętrza pojazdu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steell Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Zapewne za jakiś czas sie dowiemy, może był to otwór do wysuwania np małego ręcznego peryskopu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steell Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Pozwolę sobie przypomnieć stary wątek o R35http://odkrywca.pl/r-35-w-wp-pytania,107026.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 29, 2011 Author Share Posted September 29, 2011 I następny element rozpoznany przez niezawodnego Woodhavena. obudowa zamku dolnego włazu kierowcy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted September 30, 2011 Author Share Posted September 30, 2011 Oczywiście oprócz elementów stalowych jak widać las obfitował w masę elementów aluminiowych, widać tu szczątki korpusów , mocowań, tłoków itp. Pytanie co w tym czołgu było aluminiowe ?? czy w czołgach było tak szeroko stosowane aluminium ?? Czy przypadkiem nie był tam inny pojazd z którego pochodzą te elementy. Niestety aluminium błyskawicznie się utleniało i rozpadało. Czasami po prostu wykopywałem dołek białego proszku a element miał już ledwie centymetr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 a tu część mosiężna smarownicy prawdopodobnie czołgowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 mimo pogięcia rączka działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 a tu dwie nakrętki mosiężne z napisami MICELIN &Ce CLERMONT Fc CADI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 minęło od wyprawy kilka miesięcy przyszedł czas na konserwację. Pierwszy etap piaskowanie. tu luk kierowcy po piaskowaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 i druga strona. Liczyłem że w trakcie piaskowania wyjdą jakieś sygnatury, ale niestety Francuzi to nie kraj w którym królują stemple wojskowych odbiorów technicznych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 a tu klapka luku ręcznego peryskopu z wieży czołgu Renault R35 po piaskowaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 i ten sam luk już po pomalowaniu antykorozyjną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 i tak samo już pomalowany luk kierowcy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 i strona wewnętrzna. Powoli sukcesywnie będę pokazywał elementy pozyskane w trakcie wykopków po czyszczeniu i konserwacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 następne elementy po piaskowaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 następne elementy po piaskowaniu i miniowaniu. Pancerz przedni chroniący przekładnię napędową Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 Ciekawostką jest fakt że wyszły pierwsze sygnatury producentanr pancerza 4719-97 i pod spodem znaczek w kole trudny do rozczytania i cyfry 92 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 Oraz poniżej cyfry 111 lub 114 potem 0 i jeszcze kawałki liter. Powoli brnę w konserwacji i poszukiwaniu następnych elementów dopasowania układanki tego pojazdu. W tym tygodniu otrzymałem kilkanaście stron A1 dokumentacji francuskiej fabrycznej tego pojazdu z rozrysowanymi elementami które posiadam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 zameczek luku kierowcy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 14, 2012 Author Share Posted April 14, 2012 pierścień obrotu wieży. Średnica wewnątrz 65 cm . czyli ciasno w wieży !!. średnica praktycznie prawie jak właz do kanałów miejskich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 notek pancerny z otwartym wizjerem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.