Jump to content
Sign in to follow this  
Landszaft

Mój pierwszy czołg lub to co z niego pozostało

Recommended Posts

Pierwszy wizjer widoczny na początku opowieści to mniejszy wizjer kierowcy. Kierowca pojazdu miał luk wejściowy który składał się z dwóch płyt, ręcznie opuszczanej dolnej i hydraulicznie podnoszonej górnej. Górna płyta miała jeszcze podnoszony mały wizjer który był otwierany w trakcie przejazdów drogowych pojazdów i zamykany w trakcie walki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozpoznany wizjer przez Woodhavena spowodował że przeglądając fanty znalazłem element z drugiego wizjera. W obu elementach musiały być montowane soczewki, które zostały zniszczone, element ten jak widać był przesuwny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widać jest na szczycie wieży. Otwierać - wypchnąć ją można tylko z wnętrza czołgu, niestety po jej otwarciu trzeba zamknąć ją wychodząc na zewnątrz pojazdu. Po otwarciu swobodnie można wrzucić przez otwór do wnętrza granat, jak i go wyrzucić na zewnątrz. Jako wyrzutnik łusek był by zbędny bo one wylatywały przez podłogę, znowu tylna pancerna klapa wejściowa do wieży a zarazem siedzisko dowódcy w trakcie przemarszy była także wywietrznikiem wozu. Więc do czego to miało służyć ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście oprócz elementów stalowych jak widać las obfitował w masę elementów aluminiowych, widać tu szczątki korpusów , mocowań, tłoków itp. Pytanie co w tym czołgu było aluminiowe ?? czy w czołgach było tak szeroko stosowane aluminium ?? Czy przypadkiem nie był tam inny pojazd z którego pochodzą te elementy. Niestety aluminium błyskawicznie się utleniało i rozpadało. Czasami po prostu wykopywałem dołek białego proszku a element miał już ledwie centymetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minęło od wyprawy kilka miesięcy przyszedł czas na konserwację. Pierwszy etap piaskowanie. tu luk kierowcy po piaskowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

i druga strona. Liczyłem że w trakcie piaskowania wyjdą jakieś sygnatury, ale niestety Francuzi to nie kraj w którym królują stemple wojskowych odbiorów technicznych

Share this post


Link to post
Share on other sites

i strona wewnętrzna. Powoli sukcesywnie będę pokazywał elementy pozyskane w trakcie wykopków po czyszczeniu i konserwacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawostką jest fakt że wyszły pierwsze sygnatury producenta
nr pancerza 4719-97 i pod spodem znaczek w kole trudny do rozczytania i cyfry 92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oraz poniżej cyfry 111 lub 114 potem 0 i jeszcze kawałki liter. Powoli brnę w konserwacji i poszukiwaniu następnych elementów dopasowania układanki tego pojazdu. W tym tygodniu otrzymałem kilkanaście stron A1 dokumentacji francuskiej fabrycznej tego pojazdu z rozrysowanymi elementami które posiadam

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierścień obrotu wieży. Średnica wewnątrz 65 cm . czyli ciasno w wieży !!. średnica praktycznie prawie jak właz do kanałów miejskich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information