Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata
Sign in to follow this  
sil3nt

Sherman & 25-funtówka w Muzeum Broni Pancernej CSWL

Recommended Posts

Dwa Shermany i Grizzly.
I wszystkie jeżdżące. To piekne......

A tak nawiasem: ten pogardzany przez niektórych Grizzly (no bo Polacy tego typu nigdy nie używali) jest bardzo wartościowy pod względem muzealnym, bo wyprodukowano ich zaledwie koło setki.

Ale Firefly też za dużo się nie ostało ;-))

Share this post


Link to post
Share on other sites
i bardzo fajne wieści :)
czołg zostanie w Poznaniu do 2014 r., a jeżeli to nowe dziwne muzeum jednak nie powstanie, to może nawet będzie stał w MBP CSWL już na zawsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grizzlych wyprodukowano niewiele, ale ponoć zachowało się ich bardzo dużo za sprawą jakiejś składnicy w Portugalii przez co nie są aż tak rzadkie jak mogłoby się wydawać.

Odbudowa piękna.
Jeśli ten Sherman opuści CWSL to z pewnością na zachodnich poligonach znajdzie się kolejny ;-)

Tylko skąd macie Panowie silnik? Był w tej skorupie czy to osoby zakup?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nasza gwiazda" w Teleexpressie, 10:17 min
http://tvp.info/teleexpress/wideo/30082011-1700/5065709
Wielkie gratulacje dla całej ekipy remontowej!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
A wiadomo jaką wersją jest ten Jackson z Żagania? B1, B2, czy podstawowa? Swoją drogą wyprodukowano łącznie wszystkich wersji poniżej 2 tysięcy sztuk, także populares to chyba nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten Firefly to był wydmuszką poligonową ? Co teraz napędza ten czołg -jaki slinik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To pokazuje jakich w kraju mamy specjalistów. Nie tylko zrezztą to. Brawo za dotychczasowe prace z tej wydmuszki w b. kiepskim stanie (na oko) zrobiono ładny egz. pokazowy.
Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh nie rozumiem tego mają kase ".zamiast się cieszyć że jest prawdziwy sherman a nie m 36 co robi za shermana.
Dla zwiedzającego nie będzie wane jaki tam jest silnik wazne by z wyglądu był to sherman ( ukłony za to co robia osoby zaangazowane w projekt i chca by był to FF). Puki co nasz kraj jest biedny w sprawny sprzęt z II wojny światowej i niech lepiej bedzie cos takiego jak ten sherman. Jesli to muzeum ma w planach zbudowac sporą kolekcyjke to nalezy się pogodzić z tym faktem że takie konwersje będa, bo przynajmniej po zebranu tych pojazdó będzie czas na dopracowanie kolekcji jeśli kasa będzie. Kierunek słuszny i pożądnay ja bym powiedział bo nawet lepiej juest uzyc współczesny silnik mający podobne parametry i mający pełno części zamiennych a nie jakiś tam antyk który bedzie szkoda odpalac bo się zepsuje. Taki jest mój pogląd

Share this post


Link to post
Share on other sites
No cóż. Jeśli to ma być czołg edukacyjny dla ludu to rzeczywiście silnik jest obojętny.

Ja jednak patrzę na to z perspektywy Muzeum Broni Pancernej, a tu warto by każdy detal był odpowiednio zrekonstruowany. Ponadto warto zaznaczyć, że zachodnie poligony są pełne Shermanów w różnym stadium rozkładu i zdobycie silnika nie musi być kwestią wydania niebotycznych kwot a raczej zapału i zaangażowania a tego akurat ekipie zebranej w okół MBP nie brakuje.

Ot przykład jakich wiele
http://s144.photobucket.com/albums/r183/plainmilitary/RANGE%20WRECKS%202/?action=view¤t=RT5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information