Skocz do zawartości
  • 0

proszę o porade w sprawie identyfikacji złota i srebra


papi

Pytanie

Proszę mi powiedzieć, jakie są (próby, bicia, punce)na srebro i złoto mam kilka biżuterii typu pierścionki łańcuszki medaliki i chciałbym się dowiedzieć jak można odróżnić złoto srebro od innych metali po próbach. Z tego, co zauważyłem to srebro ma tylko jedno bicie, 925 ale złoto ma kila różnych prób i która jest lepsza próba, oczywiście mogę się mylić, ponieważ jestem zielony w tym temacie. Proszę o fachową poradę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

super dzięki za linka . szkoda tylko że tam nie ma nic o niemieckich cechach . mam widelec najprawdopodobniej srebny z okresu miedzywojennego lub zaraz powojenny i nie mogę sobie poradzić z identyfikacją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zależy co w srebrze cię interesuje, czy chcesz znać tylko zawartość kruszcu czyli próbę srebra, czy chcesz dowiedzieć się na temat danej rzeczy więcej. W puncach zawartych może być wiele informacji np. kraj pochodzenia, data (często zakodowana (np srebra niemieckie przed reformą), producent, zawartość kruszcu (próba srebra np. inaczej oznaczona jest próba na srebrach niemieckich i rosyjskich).
Producentów sreber są i były setki w danym kraju, więc daje to tobie naprawdę wiele wiele wariantów do identyfikacji.

Do identyfikacji polecam to forum, pamiętaj aby zawsze jak najlepiej sfotografować przedmiot, który będziesz chciał zidentyfikować. Do tego zawsze pomocne i rozstrzygające jest dobre zdjęcie punc (lub dobry rysunek, jeżeli aparat nie domaga), wtedy na pewno ktoś tobie pomoże!

pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znaleźć producenta, a później cechę, jeżeli to wyrób Niemiecki. Niektóre kraje mają ustalone kilka prób.
cytat z książki Franciszek Zastawniak , Złotnictwo i probiernictwo wyd.II.1956r.